וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"שטן" שיכול לפגוע בכל נקודה בעולם: רוסיה שיגרה טיל חדש. צפו

30.3.2018 / 17:17

משרד ההגנה הודיע על ניסוי מוצלח בטיל בליסטי בין-יבשתי המסוגל לשאת מספר רב של ראשי קרב גרעיניים, שיחליף את הדור הישן של הטילים הסוביטיים. פוטין טוען כי בלתי-ניתן ליירט אותו

תיעוד שיגור הטיל

רוסיה ערכה בהצלחה ניסוי בטיל הבליסטי הבין-יבשתי החדש שלה - כך הודיע היום (שישי) משרד ההגנה במוסקבה. משרד ההגנה מסר כי השיגור מפלסטסק, שבצפון-מערב המדינה, בחן את יכולות הטיל מדגם "סרמט" בשלבים הראשונים של מעופו.

הטיל אמור להחליף את ה"ווייוודה" הסובייטי, הטיל הבין-יבשתי הכבד ביותר בעולם, המכונה על ידי המערב "שטן". ה"סרמט", המכונה "שטן 2", הוצג על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בתחילת החדש, כחלק מחשיפת הארסנל החדיש שמפתחת מוסקבה.

פוטין טען כי מערכות ההגנה של המערב לא יוכלו ליירט את הטיל החדש, שלדבריו שוקל כ-200 טונות ובעל טווח גדול יותר מאשר קודמו, המאפשר לו לפגוע בכל נקודה בעולם. עוד אמר נשיא רוסיה כי הטיל יכול לשאת מספר גדול של ראשי קרב גרעיניים, מתקדמים יותר מאלו שהורכבו על הטיל מהדור הקודם.

עוד אמר פוטין כי הטיל החדש מאיץ מהר יותר, מה שמקשה על יירוטו בשלב הפגיע ביותר אחרי השיגור. הוא אמר כי ה"סרמט" יכול לשאת שורת ראשי קרב שונים המסוגלים להתחמק ממערכות הגנה נגד טילים.

שיגור טיל בליסטי בין-יבשתי מדגם סרמט, המכונה שטן, מצפון-מערב רוסיה, 30 במרץ 2018. AP
שיגור טיל בליסטי בין-יבשתי מדגם סרמט, המכונה שטן, מצפון-מערב רוסיה, 30 במרץ 2018/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully