וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתיחות בגבול עזה: הקבינט ידון היום בהיערכות לחג

28.3.2018 / 11:15

ראשי מערכת הביטחון יסקרו את הערכת המצב לגבי כלל הזירות, והשרים ידונו גם בהתפתחויות האחרונות בגזרת הצפון. ראש הממשלה יישאר בביתו למנוחה אחרי שעבר בדיקות בבית החולים ואת הדיון ינהל במקומו שר הביטחון

עריכה: יוסי אלטר

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס היום (רביעי) בצהריים לדיון בהיערכות הביטחונית לקראת חג הפסח, על רקע המתיחות בגבול רצועת עזה וההכנות של חמאס לקראת צעדת המיליון. הישיבה להימשך ארבע שעות אך קוצרה לשעה וחצי. במהלך הישיבה יסקרו ראשי מערכת הביטחון את הערכת המצב לגבי כלל הזירות לפני החגים, והשרים ידונו גם בהתפתחויות האחרונות בגזרת סוריה ולבנון.

את הישיבה ינהל שר הביטחון אביגדור ליברמן, שכן ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להישאר בביתו למנוחה וטיפול לאחר שאמש הובהל לבדיקות בבית החולים הדסה. אמש קיבלו שרי הקבינט הנחיה מלשכת ראש הממשלה שלא להתראיין בנושא הצעדה בעזה בימים הקרובים.

פטרולים של משמרת הגבול בכיסופים בעקבות החשש לחדירה. -, מערכת וואלה! NEWS
כוחות הביטחון באזור צאלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, -

יהיה זה הדיון השני של הקבינט השבוע, לאחר שביום ראשון קיימו ישיבה קצרה שבה הוצגה ההיערכות לקראת צעדת המיליון. ראשי מערכת הביטחון העריכו אז שניתן יהיה להכיל את התסיסה והאלימות ולמנוע הידרדרות והסלמה על ידי צמצום מספר ההרוגים. עם זאת, ההערכה היא כי המתיחות הביטחונית מול הפלסטינים תימשך בשבועות הקרובים לקראת יום העצמאות, ציון יום הנכבה והעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים, ועלולה להחריף לאור העימות המסלים בין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וחמאס בעזה.

בישיבת הקבינט הקודמת נידונו צעדי התגובה הישראלית לסנקציות שאבו מאזן מאיים להטיל על חמאס, כמו תשלום משכורות לפקידי הרשות והפסקת מימון החשמל ברצועה. ישראל הבהירה לרשות הפלסטינית כי היא תמשיך באספקת החשמל ותקזז את העלות מכספי המסים של הרשות.

לדברי גורם מדיני בכיר, החשש בישראל הוא שהסנקציות של אבו מאזן שפוגעות בכלל האוכלוסייה יפגעו בסופו של דבר בישראל. "אבו מאזן מהדק לחץ כדי להכניע את חמאס או להביא לחיכוך ועימות שלו מול ישראל. ההתפרצות והתסיסה ייפלו עלינו", אמר הגורם לוואלה! NEWS.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס בריאות, תל אביב, 27 במרץ 2018. שלומי גבאי
נתניהו, אמש (צילום: שלומי גבאי)/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully