וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: לראשונה יכהן בן המיעוט האורומי כראש ממשלה

28.3.2018 / 1:55

אבייה אחמד נבחר בידי קואליציית השלטון לכהן בראשות הממשלה במקום היילמריאם דסלן שהתפטר בחודש שעבר ברקע מחאות נגד השלטון. הבחירה באחמד, בן המיעוט הגדול במדינה, עשויה להרגיע את המחאה

ראש ממשלת אתיופיה אבייה אחמד - תמונה מתוך עמוד הפייסבוק שלו, 23 במרץ 2018. מתוך עמוד הפייסבוק של אחמד, מערכת וואלה!
אחמד/מערכת וואלה!, מתוך עמוד הפייסבוק של אחמד

אבייה אחמד נבחר אמש (שלישי) לראש ממשלת אתיופיה הראשון מבני האורומו - קבוצת המיעוט הגדולה במדינה. 180 חברי מועצת החזית העממית הדמוקרטית המהפכנית האתיופית (EPRDF), המרכיבה את קואליציית מפלגות השלטון במדינה המזרח-אפריקנית, בחרו באחמד להחליף את ראש הממשלה הקודם היילמריאם דסלן שהתפטר בחודש שעבר ברקע גל מחאות נגד השלטון. כלי תקשורת בבעלות ממשלתית דיווחו כי אבייה זכה לתמיכת רוב של יותר מ-60% בקרב חברי המועצה. הבחירות הכלליות במדינה צפויות להיערך בשנת 2020.

מאז שנת 2015 מתמודדת אתיופיה, המדינה שאוכלוסייתה היא השנייה בגודלה ביבשת, עם מהומות אלימות נגד השלטון, שהחלו בשל שינוי בחקיקה הנוגעת לזכויות על קרקעות והתפתחו להפגנות על רקע פוליטי וסביב נושאים של זכויות אדם. התפטרותו של ראש הממשלה דסלן בחודש שעבר נועדה להשקיט את המחאה האחרונה, אך לצדה הכריזה הממשלה על מצב חירום בן חצי שנה. עשרות אלפי בני אדם נעצרו מאז החלה המחאה נגד השלטון, במחוזות אמהרה ואורומיה, המאוכלסים ביותר במדינה.

בני האורומו, שאליהם משתייך אחמד, מהווים 34% מקרב מאה מיליון אזרחי אתיופיה. הבחירה באחמד, יו"ר המפלגה הדמוקרטית האורומית החברה בקואליציית השלטון, עשויה להוביל להרגעת המחאה כלפי הממשלה. אחמד, בן 41, כיהן תקופה קצרה כשר המדע והטכנולוגיה בממשלתו של דסלן. הוא מחזיק בדוקטורט בלימודי שלום וביטחון מאוניברסיטת אדיס אבבה.

  • עוד באותו נושא:
  • אתיופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully