וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבנו שזה קורה רק בערים גדולות": מיסה לזכר הרוגי הפיגוע בצרפת

העיירה הקטנה טרב ערכה טקס זיכרון לארבעת קורבנות המתקפה של דאעש באזור, והתושבים מתקשים להאמין שהטרור הגיע גם אליהם. טקס נפרד ייערך בימים הקרובים בפריז לזכרו של השוטר שהתחלף בבת ערובה ושילם בחייו

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

מיסת זיכרון נערכה הבוקר (ראשון) בעיירה טרב שבדרום צרפת, לזכרם של ארבעת הקורבנות שנהרגו על ידי מחבל תומך ארגון "המדינה האסלאמית" ביום שישי. טקס זיכרון נפרד יתקיים בימים הקרובים בפריז לזכרו של השוטר ארנו בלטרם, שמת אחרי שהתחלף בבת ערובה בזמן ההתבצרות בסופרמרקט וזכה לשבחי גבורה.

הבישופים של העיירות קרקסון ונרבון הסמוכות הובילו את המיסה בכנסיית סנט-אטיין בטרב, עיירה שלווה בת 5,000 תושבים שחוותה זעזוע בסוף השבוע. פרחים הונחו גם בחזית המרכול שבו התבצר המחבל, רדואן לקים, יליד מרוקו בן 25, עד שנורה למוות על ידי המשטרה. פרט לשוטר, נהרגו עוד שני בני אדם במקום. אדם נוסף נהרג על ידי המחבל בתקרית הראשונה באותה יום, כשפתח באש לעבר מכונית שחטף והרג את אחד הנוסעים.

"חשבנו שזה יכול לקרות רק בערים הגדולות", סיפרה חדיג'ה, בת 52, בעלת מסעדה מקומית, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

לקריאה נוספת בנושא
דגלים מורדים לחצי התורן: צרפת אבלה על מות השוטר הגיבור
"הוא רדף אחרי עם סכין; התחבאנו במקררים": עדויות מהפיגוע בצרפת

שוטרים מחוץ לכנסיה בעיירה טרב, צרפת, 25 במרץ 2018. AP
הפיגוע זעזע את העיירה השלווה. שוטרים מחוץ לכנסיה בטרב, היום/AP

המחבל היה מוכר לרשויות בשל עבירות סמים והיה נתון תחת מעקב שירותי הביטחון בשנתיים האחרונות בשל קשרים לתנועה סלפית, אך זה לא העלה סימנים כי הוא מתכנן להוציא לפועל פיגוע. במהלך ההתבצרות, הוא דרש את שחרורו של עבד סלאח א-סלאם, המחבל ששרד את המתקפה בפריז ב-2015 ועומד לדין בימים אלו.

במסגרת החקירה, נעצרו עד כה שני חשודים, אישה, שככל הנראה הייתה חברתו, ונער בן 17, שהיה אחד מחבריו. בביתו של לקדים נמצאו רשמים המתייחסים לדאעש וכן טלפון ומחשב.

החל מינואר 2015 חווה צרפת גל של מתקפות טרור, שבמהלכן נהרגו יותר מ-240 בני אדם. הפיגוע ביום שישי היה הקטלני ביותר במהלך כהונתו של הנשיא עמנואל מקרון. הפיגוע המשמעותי הקודם אירע באוקטובר האחרון, אז מחבל ממוצא תוניסאי דקר למוות שתי נשים במארסיי, בטרם נורה למוות על ידי חיילים. דאעש קיבל גם אז אחריות על המתקפה.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • טרב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully