וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המבקר יבחן את הייעוץ שקיבלה תמר זנדברג מקלוגהפט

25.3.2018 / 10:29

לאחר שנחשף כי יו"ר מרצ נעזרה בשירותיו של היועץ האסטרטגי המזוהה עם הימין, צפוי המבקר לבדוק אם קיבלה ממנו תרומה ולא דיווחה עליה. זנדברג לגלצ בעקבות הסערה: "ייתכן שזו הייתה טעות"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

משרד מבקר המדינה צפוי לבחון את הייעוץ שקיבלה יו"ר מרצ תמר זנדברג ממשה קלוגהפט, כך נודע לוואלה! NEWS. הבדיקה תתבצע על רקע העובדה שלפי החוק זנדברג קיבלה תרומה מקלוגהפט, שעליה לא דיווחה כנדרש בחוק, וזאת משום שהיא לא שילמה על הייעוץ. אתמול נחשף כי זנדברג נעזרה ביועץ האסטרטגי המזוהה עם הימין, במהלך הקמפיין שלה לראשות מרצ.

במשרד המבוקר הסבירו הבוקר (ראשון) כי לפי חוק המפלגות העוסק בבחירות מוקדמות, "שירות שניתן למועמד בפריימריז ללא תמורה, על ידי מי שעיסוקו הרגיל הוא בתחום שבו ניתן השירות, הינו תרומה לכל דבר שחלות עליה כל ההגבלות שנקבעו בחוק". לפי החוק, על המועמדים לפריימריז לדווח על תרומה שהתקבלה בתוך שבועיים, ובתקופת זמן של שבועיים לפני הבחירות - יש לדווח עליה תוך 24 שעות מקבלתה.

יו"ר מרצ תמר זנדברג באירוע שבתרבות בחדרה, 24 במרץ 2018. שלומי גבאי
חזרה על הטענה שקלוגהפט לא הוביל את הקמפיין. זנדברג/שלומי גבאי

מבדיקה באתר משרד מבקר המדינה עולה שזנדברג לא דיווחה על כך. אם בדיקת המבקר תעלה שזנדברג אכן קיבלה ייעוץ מקלוגהפט - דבר בו הודתה בדיעבד - הרי שייתכן וייקבע כי מדובר בהפרת חוק מימון מפלגות. לפי החוק והנוהג, המבקר צפוי לבדוק את הנושא לאחר שהמועמדים לפריימריז יגישו לו את הדוחות הכספיים שלהם כחודשיים לאחר תום מערכת הבחירות.

זנדברג הגיבה הבוקר בגלי צה"ל לביקורת כלפיה על שנעזרה בקלוגהפט בבחירות המקדימות ועל שהכחישה זאת בפני עיתונאים ששאלו אותה על כך בשבועות האחרונים. לדבריה, "ייתכן שהייתה זו טעות", לקבל ייעוץ מקלוגהפט. אולם, היא טענה בשידור כי לא השתמשה בשירותיו של קלוגהפט וכי "הייתי איתו בקשר אבל הוא לא הוביל". היא הוסיפה כי "לקמפיין היו מנהלים והם הובילו אותו".

עוד באותו נושא

היועץ השנוי במחלוקת והשקרים: הפתיחה המביכה של יו"ר מרצ החדשה

לכתבה המלאה
משה קלוגהפט  03/02/2013. ראובן קסטרו
ייעץ לזנדבר. קלוגהפט/ראובן קסטרו

זנדברג הגיבה לדבריו של יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי שתקף אותה אמש בעקבות הריאיון שנתן קלוגהפט לעיתונאי "חברת החדשות" עמית סגל שבו סיפר כי ייעץ לה. "להטיף מוסר למרצ זו צביעות חסרת תקדים", השיבה לגבאי. "אני גאה בקמפיין שלי - לא מקבלת ציונים מהמחנ"צ".

גבאי עצמו האשים בשידור את זנדברג כי נעזרה בקלוגהפט נגד מפלגתו, שהיא "הבסיס שלה" לדבריו, והוסיף "לאן אפשר להידרדר?". עוד אמר גבאי כי "יש פה תמימות, היא לא הבינה כמה השתמשו בה. האדם הזה משאיר רק הפסדים, משאיר אחריו אדמה חרוכה".

אמש מסרה זנדברג בתגובה לשידור הריאיון עם קלוגהפט כי "את הקמפיין שלי הובילו במסירות ובהצלחה ניסים דואק, ראש חברת יוניק ורן אהרון מנכ"ל החברה. היו עוד אנשים שנתנו עצות ונתינת רעיונות לקמפיין, שחלקם התקבלו וחלקם נדחו, כפי שקורה לכל מועמד".

צילום מסך מתוך אתר משרד המבקר, שאליו אמורים המועמדים לפריימריז להעלות דיווחים על תרומות שקיבלו. אין שום דיווח על תרומה מצידה של ח"כ זנדברג. מערכת וואלה! NEWS
צילום מסך מאתר המבקר, ללא הדיווח של זנדברג/מערכת וואלה! NEWS

זנדברג, שניצחה ביום חמישי האחרון בבחירות המקדימות לראשות מפלגתה ברוב של 71%, הוסיפה כי "הסיפור קיבל מימדים הזויים". לדבריה, "קלוגהפט מעולם לא הועסק או עבד בקמפיין וזה מה שאמרתי לכל מי ששאל בנושא. משה קלוגהפט פנה ביוזמתו לתת לי עצות כחלק מניסיונו במהפך הדורי והתפיסתי המרשים שהוביל במפלגת הבית היהודי".

קלוגהפט מזוהה עם הסיסמה שטבע נפתלי בנט במירוץ לראשות מפלגתו ב-2012 "מפסיקים להתנצל" - שאת רוחה אימצה גם זנדברג בבחירות במרצ. הוא אף עבד עם חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית בפריימריז לראשות מפלגת העבודה בשנה שעברה, והיה אחראי ל"סרטון הצעקות" שבו נשמע מרגלית צועק "קיבינימט".

(עדכון ראשון: 9:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully