וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להציל את הסכם הגרעין: שרי החוץ של גרמניה וצרפת יגיעו לישראל

23.3.2018 / 18:48

השניים יגיעו לישראל בתחילת השבוע הבא, כשבמוקדם ביקורם המאמץ האירופי לבלום את פרישתה של ארה"ב מההסכם ואת הטלת הסנקציות על איראן. זאת, לקראת ה-12 במאי, המועד האחרון שקבע הנשיא טראמפ לנסיגה מההסכם

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: נאומו של נתניהו בוועידת איפא"ק בתחילת החודש)

משרד החוץ של גרמניה הודיע היום (שישי) על ביקור צפוי של שר החוץ הייקו מאס בישראל וברשות הפלסטינית בתחילת השבוע הבא. מאס, שכיהן קודם לכן כשר המשפטים, היה אמור להגיע לכנס נגד האנטישמיות שהתקיים השבוע במשרד החוץ בירושלים, אך לאחר מינויו לשר החוץ הוחלט לדחות את הביקור.

השבוע שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ועם שר החוץ מאס ובירך אותם על הרכבת הממשלה החדשה. השלושה סיכמו על ביקור שייערך בהקדם. היום הודיע משרד החוץ על הביקור, שבמהלכו ייפגש מאס עם נתניהו, עם הנשיא ראובן ריבלין ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. כמו כן, הוא יבקר במוזיאון יד ושם ויקיים מפגש עם ניצולי שואה.

שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, מרץ 2018. רויטרס
שר החוץ מאס/רויטרס

במקביל, ביום ראשון צפוי להגיע לישראל לביקור ראשון שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן. במוקד שני הביקורים יעמוד המאמץ האירופי לבלום את פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן ואת הטלת הסנקציות החדשות על טהראן בשל תכניות הטילים הבליסטיים שלה ומערבותה במימון ארגוני טרור באזור.

שר החוץ של צרפת ז'אן איב לה דריאן בפגישה עם נשיא איראן חסן רוחאני, מרץ 2018. רויטרס
ינסה למנוע את פרישת ארה"ב מההסכם. שר החוץ לה דריאן/רויטרס

מאס, שנכנס לתפקידו בתחילת החודש, נחשב לידיד גדול של ישראל. עם כניסתו לתפקיד אמר כי הקשר ההיסטורי בין גרמניה לישראל הוא המוטיביציה לפעילותו הפוליטית. "נכנסתי לפוליטיקה לא בגלל וילי בראנדט (הקנצלר הסוציאל-דמוקרטי הראשון של מערב גרמניה), לא בגלל תנועת השלום ולא בגלל איכות הסביבה, אלא בגלל אושוויץ", אמר. כשר המשפטים כבר ביקר בעבר בישראל ופיתח קשר אישי עם שרת המשפטים איילת שקד, שהגדירה אותו כ"חבר אישי שלי ושל מדינת ישראל" כשבירכה על מינויו לתפקידו החדש. "אני הפסדתי עמית כשר משפטים, אבל גרמניה ומדינת ישראל הרוויחו שר חוץ חדש, הקשוב לאתגרים המורכבים של המזרח התיכון", אמרה.

יחד עם בריטניה, גרמניה וצרפת מובילות בשבועות האחרונים מאמץ מוגבר לקראת ה-12 במאי, המועד האחרון שהציב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לגבי נסיגה של ארצות הברית מהסכם הגרעין, ולהראות לטראמפ שניתן להתמודד עם פעילותה של איראן במזרח התיכון בדרכים אחרות. לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס בשבוע שעבר, נציגים של שלוש המעצמות האירופיות וארצות הברית ניהלו בשבועות האחרונים שיחות בנשוא, וכעת הם מנסים לגבש חבילת סנקציות של האיחוד האירופי על איראן, שתשכנע את וושינגטון להישאר בהסכם הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully