וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרגישה בדיוק כמו כולם": הטיול השנתי הראשון של ליחי וניקול

23.3.2018 / 12:20

עמותת "שמחה לילד" ערכה מסע לחניכים המתמודדים עם מגבלות ולמדריכיהם במדבר יהודה. החניכים, הלומדים בבתי ספר "רגילים", זכו להנות מחווית הטיול שלרוב אינה נגישה להם בשל מצבם הרפואי

צילום ועריכת קליפ מקורי: אלדד אלוני ובר רוזנברג עריכה: יוסי אלטר

חניכי ומתנדבי עמותת "שמחה לילד" עורכים בימים אלה מחנה משותף במדבר יהודה שנועד לאפשר לילדים ובני נוער שמפאת מגבלה או מחלה לא השתתפו עד כה בטיולים שנתיים בבית ספרם, לחוות את ההנאה שבשהייה בשטח. "זאת הפעם הראשונה שלי בשטח, באוהל, עם חברים", סיפרה בהתרגשות ליחי פרנקו שחולה במחלת ניוון השרירים SMA type 2, ונמצאת בימים אלה במחנה.

פרנקו הוסיפה כי היא מחכה כבר זמן רב למחנה ו"ממש התרגשה" לקראת היציאה אליו. "מהרגע שאמרו שמתכננים אותו חיכיתי בקוצר רוח שנצא לדרך, אני וניקול, החברה הכי טובה שלי מ'שמחה לילד', עשינו כבר חודש לפני רשימת דברים שאנחנו רוצות להביא, הציפייה הייתה ענקית - לראות את כל החברים, את החונכת והצוות המדהים שיש כאן, אני מרגישה שווה ובדיוק כמו כולם כי זה מחנה שבאמת מותאם לכל אחד".

ניקול אזיזוב, ליחי פרנקו ומתנדבות עמותת "שמחה לילד", במסע משותף במדבר יהודה. עמיחי דוד, מערכת וואלה!
הכול נגיש. פרנקו, אזיזוב והמדריכות בעמותת "שמחה לילד", במחנה במדבר יהודה/מערכת וואלה!, עמיחי דוד

לדברי פרנקו, התאמת המחנה לצרכי חניכי העמותה היא לא דבר פשוט מבחינה לוגיסטית. בנוסף לכך, העמותה ארגנה בימי המחנה טיולים ומסעות שבמהלכם עברו החניכים לכיסאות שטח מיוחדים ולוו בידי המדריכים. "ביום הראשון עשיתי מסלול, עברתי לכיסא שטח מיוחד והחונכת סחבה אותי בכל המסלול, שהיה נגיש", סיפרה פרנקו. "יום לאחר מכן הייתי בטיול ג'יפים שממש נהניתי ממנו, כי שרתי שירים עם חברות ברכב, הנוף היה מדהים".

גם עבור ניקול אזיזוב, חברתה הטובה של פרנקו, היציאה למסע בלב המדבר מהווה חוויה חדשה ויוצאת דופן. אזיזוב לוקה במחלה גנטית נדירה, שגורמת לאי תפקוד של השרירים בגוף, ומתניידת בעזרת כיסא ממונע. אחותה חולה בדיוק באותה מחלה. "המחנה הוא חוויה חדשה עבורי, כי מעולם לא טיילתי, וחיכיתי אליו עם חברותי המון זמן ובהתרגשות", סיפרה אזיזוב. "את הטיול עשיתי על הגילגולון (כיסא שטח, א"ר), וזה היה מאוד מאתגר ושונה מחוויות שאני מכירה. מעולם לא הייתי במדבר ולא ישנתי באוהלים. זה לא נתפס שהעמותה הנגישה לנו את המקום הזה. אני ממש חששתי בהתחלה אבל הפחדים הפכו לשמחה גדולה עבורי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ליחי פרנקו, במסע של עמותת "שמחה לילד" במדבר יהודה. עמיחי דוד, מערכת וואלה!
פרנקו עם המדריכות המלוות במהלך אחד הטיולים במחנה/מערכת וואלה!, עמיחי דוד
"אלו צעירים שאינם יכולים להצטרף לטיולים בשל מגבלתם או מחלתם, ולכן היה חשוב לנו להקים ולהפיק עבורם, מחנה מיוחד"

המחנה מותאם כולו לצרכי החניכים וכולל שירותים ומקלחות נגישים, כסאות גלגלים מיוחדים לשטח עבור מסלולים בטבע, ואת כל האביזרים והצרכים שיתאימו לחניכי העמותה. כל החניכים לומדים במערכת החינוך ה"רגילה", אך בשל מצבם הרפואי הרגיש מעולם לא יצאו עם חבריהם לכיתה לטיולים שנתיים ולמסעות. עבורם ועבור בני משפחותיהם, מדובר במסע ראשון שמלווה בהתרגשות גדולה. המחנה עצמו נמצא באמצע המדבר, באזור המנותק מתשתיות, חשמל ומים, והקמתו הייתה מאוד מאתגרת, ובוצעה בסיוע מתנדבים בראשותו של רב-סרן אליעזר, קצין בחיל השריון.

"מדובר באירוע מכונן עבור עשרות הנערות והנערים הנפלאים הללו, שחלקם לא יצא לטיולים או מסעות, לא נפרד מביתו לתקופה כה ארוכה ואפילו לא ישן מחוץ לבית כלל", סיפר לוואלה!NEWS אלי קלרמן, מנכ"ל העמותה. "אלו צעירים שרואים את חבריהם לכיתה יוצאים לטיולים ואינם יכולים להצטרף אליהם בשל מגבלתם או מחלתם, ולכן היה חשוב לנו להקים ולהפיק עבורם, מחנה מיוחד, נגיש, מותאם ומלא בפעילויות מאתגרות, מרתקות, משעשות, מעשירות ומלאות בתוכן".

בין היתר נפגשו הילדים עם ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) הנעזרת בכיסא גלגלים ועם אביחי שלי, פעיל זכויות נכים המתמודד עם עיוורון - וחתן חידון התנ"ך לנוער בעברו. בנוסף לכך השתתפו בטיול ג'יפים, התנסו בקיר טיפוס, בחדר בריחה נייד, באומגה ובסדנאות שונות ואף נהנו מהקרנת סרטים לאור הכוכבים, מארוחת גורמה של שפים בכירים ומהופעה של מוש בן ארי. "כל אלו אודות לפעילותם מעוררת ההשראה של המתנדבים ויכולותיהם רחבות הלב של התורמים", הוסיף קלרמן.

עמותת "שמחה לילד" הוקמה בשנת 2004 במטרה לסייע לילדים חולים ובני משפחותיהם, תוך מתן דגש על ליווי אישי של הילדים לאורך תהליך האשפוז והשיקום, ובניית סביבה חברתית לילדים. פעילויות העמותה השונות נותנת מענה לקשת רחבה של צרכי הילדים ובני משפחותיהם.

בין המטרות המוצהרות של העמותה: "יצירת מרחב שוויוני לילדים עם מחלות כרוניות ונכויות פיזיות והקניית כלים המאפשרים השתלבות בחברה; ליווי פרטני ארוך-טווח והעצמה לילדים החולים ובני משפחותיהם; הקניית חוויות מהנות לאוכלוסיית היעד ופיתוח סביבה מקצועית המושתתת על עבודת עומק ברמת הצוות וברמת המתנדבים".

חניכי ומתנדבי עמותת "שמחה לילד", במסע משותף במדבר יהודה. עמיחי דוד, מערכת וואלה!
"אירוע מכונן". חניכים ומדריכים בטיול נגיש/מערכת וואלה!, עמיחי דוד
ניקול אזיזוב, ליחי פרנקו ומתנדבות עמותת "שמחה לילד", במסע משותף במדבר יהודה. עמית ברדוגו, מערכת וואלה!
פרנקו ואזיזוב, עם חברותיהן למחנה/מערכת וואלה!, עמית ברדוגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully