וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמנואל השתתף בתקיפת הכור בסוריה - ונהרג בתאונה 3 שנים אחר כך

רס"ן עמנואל לוי נהרג בתאונת אימונים במכתש רמון יחד עם הטייס רס"ן עמיחי איטקיס. עם פרסום הפרטים על התקיפה, פורסם גם תפקידו במבצע. "הוא חזר בבוקר מבסוט ושאל אם ראיתי חדשות, אז עשיתי אחת ועוד אחת"

עריכת וידאו: ניר חן

רב-סרן עמנואל לוי, שהשתתף בתקיפת הכור הגרעיני בסוריה בשנת 2007, נהרג שלוש שנים לאחר מכן, בגיל 30, בתאונת אימונים יחד עם הטייס רס"ן עמיחי איטקיס במכתש רמון. אתמול, עם פרסום הפרטים על התקיפה, פורסם גם תפקידו של לוי במבצע.

אחיו, חזי עמנואל, שגר עמו באותה התקופה, סיפר כי אחיו מעולם לא סיפר לו במפורש שהיה שותף בתקיפה, אך רמז לו על כך. "הוא סיפר שהוא עובד על פרויקט מאוד חשוב ומאוד גדול. הוא היה רק שנתיים בטייסת, אבל ביחס לגילו ולניסיון הצבאי שלו הוא היה יחסית ותיק", שחזר. "כשהוא חזר בבוקר למחרת, הוא היה מאוד מבסוט ושאל אם ראיתי חדשות. ראיתי את הדיווחים ובערב הייתה המהדורה, אז עשיתי אחד ועוד אחד", סיפר.

לדבריו, רק שלוש שנים לאחר מכן, אחרי התאונה שבה נהרג אחיו, "היו כמה אנשים מהטייסת שאמרו לנו בשבעה שהוא לקח חלק משמעותי בתקיפה".

בעקבות מותו של עמנואל לוי בהתרסקות המטוס במצפה רצון בנובמבר 2010 שינה אחיו חזי את שם משפחתו כדי להנציח אותו. "מיד כשהתחתנתי שיניתי את השם. היו לנו התלבטויות. אנשים שאלו אותנו אם כשיהיו לנו ילדים נקרא לאחד מהם עמנואל", סיפר חזי. "היה לנו קשה בתפיסה לקרוא לילד עמנואל, אז החלטנו לשנות את שם המשפחה, ככה שזה יישאר לדורות רבים". מבחינתו, הולדת שני בניו היא סגירת מעגל. "רציתי שני בנים, אחים כמו שאני ומנו היינו, יחסית קרובים בגיל ומאוד מאוד מחוברים. אז בשבילי זהו סגירת מעגל עם מנו".

רס"ן עמנואל לוי נווט קרב במטוס F16I בחיל האוויר. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
עמנואל לוי. השתתף בתקיפת הכור ונהרג בתאונת אימונים/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully