וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהואשם בשוחד לפוליטיקאים: נשיא פרו התפטר מתפקידו

קוצ'ינסקי שרד הליך הדחה בקונגרס בדצמבר האחרון, אך פרש אחרי שהסתבך בפרשה נוסף, שבה תועדו מקורביו מציעים כסף למי שיתמוך בו. הוא מאשים את האופוזיציה בניסיון הפיכה נגדו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא פרו פדרו פבלו קוצ'ינסקי פרש אתמול מתפקידו בעקבות הסתבכותו בסקנדל פוליטי, שבמסגרתו אנשיו הציעו לכאורה שוחד לפוליטיקאים שיתמכו בו. הנשיא הכחיש כי הוא פעל שלא כשורה, אך אמר כי הוא לא רוצה לפגוע בפיתוחה של המדינה. הקונגרס בלימה אישר את התפטרותו והוא אמור להצביע על הדחתו באופן רשמי במהלך היום (חמישי). לפי החוקה, סגן הנשיא - מרטין ויסקארה - ישמש הנשיא בפועל.

הלחץ על קוצ'ינסקי גבר אחרי שנחשף תיעוד ובו נראו בעלי בריתו מציעים פרסים כספיים לפוליטיקאים מהאופוזיציה בתמורה לתמיכה בנשיא. קוצ'ינסקי, בן 79, שרד הליך הדחה בדצמבר, אך רק בזכות פער קטן. הוא האשים את האופוזיציה, השולטת בקונגרס, בכך שהיא מנסה להפיל אותו בהפיכה. קוצ'ינסקי, שייצג את הימין-מרכז במדינה הדרום אמריקנית, ניצח בפער קטן בבחירות לנשיאות שהתקיימו ב-2016.

לקריאה נוספת בנושא
"בגידה בהיסטוריה": נשיא פרו ניצל מהדחה - וחנן את הרודן לשעבר

נשיא פרו, פדרו פבלו קוצ'ינסקי פונה לאומה הפרואנית בארמונו בעת פיטוריו. רויטרס
הקונגרס יצביע על הדחתו באופן רשמי. קוצ'ינסקי/רויטרס

הבנקאי לשעבר מואשם כי קיבל מימון לא חוקי מענקית הבנייה הברזילאית אודברכט, שהפילה מנהיגים ופוליטיקאים רבים ברחבי היבשת, בהם גם את נשיא ברזיל שלעבר לולה דה סילבה.

בנאום שנשא לאומה, טען קוצ'ינסקי כי הסרטון נערך במטרה להפליל אותו. "האופוזיציה מנסה להציג אותי כאדם מושחת, והיא הצליחה להשפיע על קבוצה של אנשים הגיוניים והגונים שעבדו בסביבתי, והכניסו אותם בצורה לא הוגנת לקשר שנרקם כדי להרוס את הממשלה", אמר הנשיא המתפטר. "אני דוחה נחרצות את הטענות הלא מבוססות הללו ומדגיש שוב את מחויבותי לקיומה של פרו כנה, מסורית והוגנת עבור כל האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully