וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מניח המטענים הסדרתי בטקסס צילם וידוי לפני מותו

22.3.2018 / 3:17

ממשטרת אוסטין נמסר כי מארק קונדיט, שהטיל אימה על העיר בשבועות האחרונים, לא סיפק בתיעוד מניע למעשיו או הסבר לאופן שבו בחר את הקורבנות. הוא נהרג כשהפעיל מטען במהלך מצוד אחריו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מארק קונדיט, אשר הטמין שישה מטענים שגרמו למותם של שני בני אדם ולפציעה של חמישה נוספים ברחבי אוסטין, בירת טקסס שבארצות הברית, צילם על גבי הטלפון הסלולרי שלו וידוי מצולם באורך 25 דקות לפני מותו - כך נמסר הלילה (חמישי) ממשטרת אוסטין. עם זאת, נמסר גם כי קונדיט לא סיפק בתיעוד מניע קונקרטי ולא הסביר כיצד בחר את הקורבנות.

מפקד המשטרה באוסטין בריאן מנלי אמר כי "מדובר בבחור צעיר שמדבר על הקשיים בחייו שהביאו אותו לנקודה הזו". הוא הוסיף כי "אני יודע שכולם מחפשים מניע, ואני מבין זאת. אבל לעולם לא נצליח לנקוב במניע רציונלי מאחורי המעשים הללו".

מארק קונדיט הצעיר שאחראי להנחת המטענים בטקסס. AP
קונדיט/AP

קונדיט נהרג אתמול במהלך מבצע נרחב של הבולשת הפדרלית (FBI) ושל המשטרה המקומית, כשפוצץ את עצמו. המשטרה איתרה את החשוד במלון סמוך לאוסטין ודלקה אחריו כשהוא עצר בצדי הכביש המהיר בצפון העיר והפעיל מטען שהרג אותו.

"החשוד מת אחרי שסבל מפציעות קשות בעקבות הפיצוץ שאירע מפיצוץ המטען במכוניתו", אמר אתמול מנלי לכתבים. הוא הוסיף כי טרם ידוע אם היו לקונדיט שותפים או שהוא פעל לבדו. מפקד המשטרה הזהיר כי לא ברור אם הוטמנו עוד מטענים ברחבי בירת טקסס. אחד השוטרים נפצע במהלך הפיצוץ, ושוטר אחר ירה לעבר החשוד.

שני בני אדם - גבר ונער שחורים - נהרגו ועוד חמישה נוספים נפצעו בתקריות השונות שהטילו אימה על אוסטין במהלך השבועות האחרונים. לפי אחד מכיווני החקירה, מניח המטענים פעל ממניע גזעני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות משטרה בסמוך למקום שבו פוצץ את עצמו מניח מטענים סדרתי בעיר אוסטין, טקסס, ארה"ב, 21 במרץ 2018. רויטרס
האזור שבו פוצץ את עצמו מניח המטענים, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully