וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו במפתיע: בוקו חראם השיב כמאה נערות שחטף בניגריה

21.3.2018 / 14:23

לוחמי הארגון הקיצוני הורידו במרכז העיירה דפצ'י, שממנה נחטפו בחודש שעבר 110 נערות, עשרות משוחררות והמשיכו בדרכם. ממשלת ניגריה מכחישה כי שולם עבורן כופר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לוחמי בוקו חראם שחררו היום (רביעי) עשרות נערות תיכון שנחטפו על ידיהם בחודש שעבר, אך חלק מהמשוחררות סיפרו כי חמש מחברותיהן נהרגו בשבי וכי אחת מהן עדיין מוחזקת בידי הארגון הקיצוני.

עדי ראיה סיפרו כי אנשי הארגון, שחלקם צעקו "אללה אכבר", הסיעו במשאיות את הנערות בחזרה לעיירה דפצ'י שבצפון-מזרח המדינה, הוריד אותן והמשיכו בדרכם. "חמש מאתנו נהרגו. אחת עדיין בשבי משום שהיא נוצרית", אמרה אחת הנערות המשוחררות, חדיג'ה גרמה. מוחמד בורסי, תושב העיירה, סיפר כי אחייניתו, גם היא שוחררה, סיפרה כי הנערה שנותרה בשבי סירבה להתאסלם.

תושבי העיירה סיפרו כי יותר ממאה מתוך 110 הנערות שנחטפו ב-19 בפברואר שוחררו מהשבי, אולם לפי הממשלה רק 76 מהן שוררו ב"תהליך מתמשך".

נערות שנמלטו ממתקפה של בוקו חראם על העיירה דפצ'י, שבצפון-מזרח ניגריה, פברואר 2018. רויטרס
נמלטו מאימת בוקו חראם. נערות בעיירה דפצ'י, בחודש שעבר/רויטרס

שר המידע, לאי מוחמד, אמר כי שחרורן של הנערות התאפשר "דרך מאמצים מאחורי הקלעים עם עזרה מצד כמה מידידותיה של המדינה". הוא לא פירט מעבר לכך, אך הדגיש כי לא שולם כפור עבור הנערות, כפי שקרה בעסקאות לשחרור חלק מ-270 הנערות שנחטפו על ידי בוקו חראם מהעיירה צ'יבוק ב-2014.

החטיפה האחרונה, שהייתה הגדולה ביותר מאז צ'יבוק, ערערה את מעמדו של הנשיא מוחמדו בוהארי, שעלה לשלטון ב-2015 תוך הבטחה למחוץ את ההתקוממות של בוקו חראם, שהחלה ב-2009. הוא עשוי להתמודד על כהונה נוספת בשנה הבאה.

מוחמד דלה אמר כי הוא מצא במרכז העיירה את בתו בת ה-12, בתוך קבוצת הנערות ששוחררו. "חלק מכלי הרכב היו צבועים בצבעי צבא והגיעו עם הבנות שלנו", אמר לרויטרס. "הם אמרנו לנו לא לברוח. הם הורידו את הבנות במרכז העיירה. מצאתי את הבת שלי והלכתי".

התושבים בעיירה סיפרו כי מרבית הנערות פונו לבית חולים המאובטח על ידי הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully