וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון יפעל להסרת המכשולים בהעברת השגרירות לי-ם: "נתראה במאי"

21.3.2018 / 13:19

השר הנחה את המועצה הארצית לתכנון ובנייה להתכנס בדחיפות כדי לקדם מתן פטור מהיתר לטובת העברת השגרירות. לאחרונה העלתה מחלקת המדינה האמריקנית דרישות בינוי ביטחוניות לקראת המעבר המתוכנן לקראת חגיגות ה-70 לישראל. "נתראה במאי", הבטיח שר האוצר

צילום: דוברות משרד האוצר, עריכה: יאיר דניאל

שר האוצר, משה כחלון הנחה היום (רביעי) את המועצה הארצית לתכנון ובנייה להתכנס בדחיפות בכדי לקדם בהקדם האפשרי מתן פטור מהיתר הנדרש לטובת העברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים. הנחיית השר כחלון באה על רקע שורה של בקשות מיוחדות שהעלו בימים האחרונים אנשי מחלקת המדינה האמריקנית לקראת מועד העברת השגרירות ב-14 במאי הכוללות עבודות בינוי ביטחוניות ודחופות. "אני מודה על הזכות שנפלה בחלקי כשר האוצר והממונה על התכנון במדינת ישראל לקדם את העתק השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים בירתינו הנצחית", כחלון אמר עם החתימה על הבקשה. "ניפגש בשגרירות במאי".

מוקדם יותר השבוע שיגר מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם מכתב לכחלון בו התריע כי עיכובים ביורוקרטיים שעשויים למנוע את העברת השגרירות במועד המתוכנן של ה-14 במאי. במכתב, שפורסם לראשונה אמש בחדשות 2, ‏פירט רותם את הבקשות האמריקניות - חומה אטומה בגובה של 3.2 מטרים שתקיף את מתחם השגרירות וסלילת כביש מילוט מיוחד.

שר האוצר, משה כחלון, 17 בינואר 2018. ראובן קסטרו
"נתראה במאי". שר האוצר משה כחלון/ראובן קסטרו

"מבלי שיושלמו עבודות אלה, לא יעמוד המבנה בדרישות האבטחה המחייבות את מחלקת המדינה", כתב רותם. הוא אף ביקש מכחלון להפעיל את סמכותו לפי חוק תכנון ובניה ולתת פטור זמני מהיתר בניה במשך שלוש שנים כדי לעמוד בתאריך היעד - 14 במאי, והוסיף כי מדובר במסלול היחיד שיאפשר את השלמת העבודות במועד. הבוקר כחלון הודיע כי הורה לכנס בדחיפות את המועצה כדי לאשר את מתן הפטור.

לפני יומיים דנה ועדת העלייה והקליטה פעם נוספת במציאת פתרון לקשישים זכאי משרד הקליטה המתגוררים במלון דיפלומט בירושלים שיפונה ב-2020 לידי הממשל האמריקני לצורך העברת השגרירות. עם זאת, מתגובת המדינה נראה כי טרם נמצא פתרון. בדיון אמר מנכ"ל המשרד אלכס קושניר כי נבחנות כמה אפשרויות, ובהן דחיית מועד מסירת המבנה לממשלת ארצות הברית, אולם נציג משרד החוץ אמר כי "למשרד הועבר בשבוע שעבר מסר מאוד ברור לפיו האמריקנים מצפים שהמבנה יפונה במועד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מלון דיפלומט, ירושלים. איל יצהר, גלובס, מערכת וואלה! NEWS
מלון דיפלומט בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, איל יצהר, גלובס

כ-450 קשישים מתגוררים במבנה בשכונת ארנונה. משרד הקליטה שכר אותו בשנות ה-90 והפך אותו תחילה למלון עולים ובהמשך הסב אותו לבית אבות. בשנת 2014 רכשה את המקום ממשלת ארצות הברית, כאשר חוזה השכירות עם משרד הקליטה הוא עד 2020, וייתכן ששגרירות ארצות הברית תעבור למתחם. לאור הפינוי, נדרש פתרון לדיירים במקום.

בדיון היום אמר קושניר כי הסוגיה נידונה עם העירייה, משרדי ראש הממשלה והחוץ ונציגות שגרירות ארצות הברית. לדבריו, נבדקות בין היתר החלופות של בניית מבנה חדש לדיירים או הסבת מבנה קיים, הצעת דירות חלופיות בירושלים וכן דחיית מועד מסירת המבנה לשגרירות. עם זאת, ראש חטיבת צפון אמריקה במשרד החוץ יהושע זרקא אמר כי יופתע מאוד "אם האמריקנים יסכימו להארכת החוזה. אינני מכיר את האפשרות הזו - אך הנושא הוא בין משרד הקליטה לממשלת ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully