וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרגדיה נוראית שלא נתפסת": אבל בגבעתיים בעקבות מות הלוחם

21.3.2018 / 12:20

בביה"ס שמעון בן צבי ובשבט הצופים בעיר מנסים להתמודד עם מותו הטראגי של הלוחם שחר סטרוג, בעקבות פליטת כדור. "אנחנו מביטים בתמונות שלו מהאירועים השונים והמוות לא נתפס", אמרה מנהלת ביה"ס. ראש העיר רן קוניק: "אין מילים שיכולות לנחם משפחה שקרה לה הנורא מכל"

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הלוויתו של סגן דוד גולובנציץ שנהרג מפליטת כדור, יולי 2017)

בגבעתיים קיבלו בכאב את הידיעה בדבר מותו הטראגי של לוחם יחידת דובדבן, סמ"ר שחר סטרוג, זאת בעקבות פליטת כדור מאקדח שכוון לעברו בבסיס במרכז הארץ . "זה יום עצוב למשפחת גבעתיים", אמר היום ראש העיר רן קוניק. "איבדנו את אחד מטובי בנינו, ילד מקסים שהיה פעיל גם בשבט צופי גבעתיים. גבעתיים כולה עם משפחת סטרוג. אין אף מילה שיכולה לנחם משפחה שקרה לה הנורא מכל". בעקבות האירוע הקשה, הוחלט בעירייה לדחות את אירוע הרמת הכוסית לקראת חג הפסח.

אלה ספיר גונן, מנהלת תיכון שמעון בן צבי בגבעתיים שבו למד סטרוג עד לא מזמן, סיפרה לוואלה! NEWS על התלמיד מלא שמחת החיים, שמת בעקבות האסון הנורא. "נזרקנו ממציאות אחת למציאות קשה אחרת, זו טרגדיה שלא נתפסת", אמרה. "אנחנו יושבים ורואים את התמונות של שחר מאירועים מתקופת הלימודים ומהמסע לפולין ולא מעכלים המוות הנורא הזה. ילד מקסים עם חיוך שלא יורד מבפנים, הולך עם חברים שמלווים אותו מהילדות ועד לגיל הבגרות, המוות לא נתפס". בבית הספר הוקמה פינת זיכרון לזכרו של שחר.

סמל ראשון שחר סטרוג, לוחם דובדבן שנהרג מפליטת כדור. דובר צה"ל
סמ"ר שחר סטרוג/דובר צה"ל

ורד חכים, ראש שבט הצופים בגבעתיים, מכירה את שחר כבר מגן הילדים, בנה היה ראש הגדוד של שחר עוד בימיו בתנועה. "הוא ילד פתוח ומלא קסם", סיפרה. "חביב עם חיוך תמידי, ילד מקסים. אוהד שרוף של מכבי תל אביב. הוא תמיד דיבר על שירות משמעותי בצה"ל, הוא הראשון שהתגייס מהשכבה שלו ואחרי שהתקבל לדובדבן הוא היה הגאווה של כולם. המשפחה שורשית ומאוד ומוערכת בגבעתיים, הוא היה היהלום בכתר של כולם. גם לאחר שהתגייס הוא נהג להגיע לאירועים של התנועה. אנחנו המומים ולא מעכלים את הטרגדיה הנוראה".

סטרוג בן ה-20 פונה לאחר התקרית לבית חולים עם פצעי ירי ובמצב קשה, וכעבור כמה שעות מת מפצעיו. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת האירוע הטרגי, ומפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הנחה על הקמת ועדת חקירה להפקת לקחים מהאירוע בראשות מפקד עוצבת השרון, אלוף-משנה בצלאל שנייד. הלווייתו תיערך היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול.

משטרה הצבאית פתחה בחקירה ותשאול של מספר חיילים בעקבות האירוע. כאשר אחד מכיווני החקירה שנבדקים הם משחק בנשק שממנו נפלט כדור לעבר סטרוג, באופן שגרם למותו. לצד זאת, בצה"ל הופצו חידודי ההנחיות בכל הקשור לשימוש באקדחים, ומפקדי היחידות השונות יידרשו להעבירם למפקדים וללוחמים הרלוונטים שנושאים אקדח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully