וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיעדר מתחרים: מכחיש שואה נבחר למועמד הרפובליקנים לקונגרס

21.3.2018 / 10:07

ארתור ג'ונס נבחר לשמש כמועמד המפלגה לקונגרס מטעם המחוז השלישי של מדינת אילנוי. במפלגה כבר התנערו מהמועמד שאינו מסתיר את עמדותיו נגד יהודים, אולם לאחר שאחרים הרימו ידיים - הוא מצא עצמו לבד במרוץ

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

ארתור ג'ונס, אנטישמי ומכחיש שואה מוצהר שהשתתף בעצרות ניאו נאציות, נבחר הלילה (רביעי) כמועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות לקונגרס מטעם המחוז השלישי של מדינת אילנוי. המאורע החריג התרחש לאחר שאף אחד לא התמודד מולו בפריימריז המפלגתיים, ולמרות שהמפלגה הרפובליקנית הוציאה הודעת התנערות רשמית מן המועמד. כעת, הוא ייצג את המפלגה בהתמודדות מול נציג המפלגה הדמוקרטית, דן ליפינסקי על מקום בבית הנבחרים. האחרון מכהן כעשור מטעם המחוז בבית הנבחרים.

בחודש נובמבר ייערכו בארצות הברית בחירות אמצע הקדנציה, אז יעמדו כל 435 הנציגים של בית הנבחרים לבחירה מחדש, כמו גם שליש מחברי הסנאט. לקראת הבחירות, מתנהל בימים אלו הליך של פריימריז במדינות השונות, במהלכו כל אדם המעוניין להתמודד מטעם אחת המפלגות הגדולות צריך לנצח תחילה את יתר המועמדים מן המפלגה שלו המעוניינים לייצג את אותו המחוז, ורק לאחר שנבחר כמועמד מטעם המפלגה הוא מופיע על פתקי ההצבעה.

ארתור ג'ונס מועמד רפובליקני במחוז השלישי באילינוי אנטישמי ומכחיש שואה. (מתוך האתר הרשמי של המועמד), אתר רשמי
יתמודד מטעם המפלגה הרפובליקנית. ארתור ג'ונס/אתר רשמי, (מתוך האתר הרשמי של המועמד)

אלא שבמחוז השלישי של מדינת אילנוי, הנחשב למעוז דמוקרטי מובהק, לא נרשמו מועמדים רפובליקנים נוספים שהיו מעוניינים להתמודד, תהליך שנחשב ליקר ומורכב, ודורש גיוס תרומות של מאות אלפי דולרים. כך מצא עצמו ארתור ג'ונס, מכחיש שואה ואנטישמי כמועמד יחיד. עבור המועמד הקיצוני זו הפעם הראשונה שבה הוא מצליח לקבל את מועמדות המפלגה אחרי עשרות שנים של ניסיונות. מאז 1990 ועד 2016 הוא ניסה שבע פעמים להתמודד על המועמדות הרפובליקנית במחוז אך לא הגיע אפילו קרוב למספר הקולות הדרוש. ב-1976 גם כשל במירוץ לראשות עיריית מילווקי, וויסקונסין. אלא שהפעם, להפתעתו, הוא מצא את עצמו לבדו בפריימריז המפלגתיים.

במוזיאון השואה בוושינגטון פרסמו הלילה הודעת גינוי למועמדות של ג'ונס. "לשנאה ואנטישמיות אין מקום בפוליטיקה שלנו או בחיים הציבוריים", אמרה שרה בלומנפלד, מנהלת המוזיאון. "יש להתאחד בגינוי כנגד מי שמקדם אנטישמיות, אידיאולוגיה ניאו נאצית והכחשת שואה. אנחנו מברכים על כך שהמפלגה הרפובליקנית התנערה ממועמדותו".

במפלגה מיהרו להתנער ממנו. טים שניידר, יושב ראש המפלגה הרפובליקנית באילנוי, פרסם הצהרה בה נכתב: "במפלגה הרפובליקנית אין מקום לאנשים כמו ארתור ג'ונס. אנחנו מתנגדים בתקיפות לדעותיו הגזעניות ולמועמדות שלו לכל משרה ציבורית, כולל למשרת נציג המחוז השלישי של אילנוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צילום מסך מתוך האתר של ארתור ג'יימס - 21 במרץ 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
מתוך האתר של ג'ונס/מערכת וואלה! NEWS, ---

ג'ונס לא מסתיר את דעותיו הקיצוניות. למעשה, הכחשת השואה כלולה אפילו באתר האינטרנט של המרוץ שלו לקונגרס, כאשר בין הנושאים המופיעים בראש האתר ניתן גם למצוא את הכותרת "השואה?". מי שילחץ על הקישור יופנה לעמוד נוסף ובו רצף מאמרים אנטישמיים. כותרת של אחד מהם היא "מסחטת הכספים של "השואה"", וכך נכתב במאמר: "אין הוכחה לכך ש"השואה" (המרכאות במקור - ע"נ) אי פעם התקיימה באירופה נגד היהודים". את עדויות הניצולים על מעשי הזוועות של הנאצים מכנה המאמר "תעמולה פוליטית".

חלק אחר מאתר הבחירות שלו מודגש לדגלים, כאשר על כל דגל כתב המועמד כמה הגיגים. כך, למשל, ליד דגל ישראל, נכתב: "זהו הדגל שמייצג כיבוש ורצח עם של אומה שלמה, מדינת פלסטין". בנוסף צירף ג'ונס ציור של דגל פלסטין וכתב: "לדברי היהודים והמנהיגים הפוליטיים שלהם, מעולם לא היה עם שנקרא פלסטין. אבל למעשה, לפני שישראל הוקמה ב-1948, פלסטין היתה אומה וזה הדגל של העם שסבל רבות".


בנוסף, הוא צירף איור של דגל הקונפדרציה וכתב: "זה דגל שמייצג מיליוני אמריקנים, סמל לגאווה לבנה והתנגדות לבנה". בין הנושאים הנוספים שמבקש ג'ונס לקדם: התנגדות לנישואים של בני זוג מאותו מין ואיסור אימוץ על ידי בני זוג מאותו מין, והתנגדות להסדרת מעמדם של מהגרים שנכנסו לארצות הברית שלא כחוק. כתב של ה"שיקגו סאן-טיימס" הצליח לאתר את ג'ונס בליונס, אילנוי, ולשוחח עימו. "המדיניות הכלכלית של היטלר העלתה את גרמניה מן התחתית עד למעלה", הוא אמר לכתב, והתרברב בפרובוקציה אנטישמית שהוא עמד מאחוריה: "פרסמתי מודעה ענקית, של עמוד שלם, בעיתון מקומי במילווקי, עם צלב קרס ענק במרכזה. ליהודים לא היה מושג שזה מגיע. דמיין לעצמך איזה רבי פותח את העיתון, ופתאום - 'בינגו', אתה רואה את הדבר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully