וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת חרדים קיצונים בירושלים: בובת חייל הוצתה במאה שערים

כמה עשרות חרדים קיצונים הפגינו נגד גיוס חרדים. צירי תנועה באזור נחסמו. ההפגנה לא כונסה בעקבות מעצר עריק כלשהו, אלא על רקע ימי "בין הזמנים", חופשה בה נמצאים בחורי ישיבה ואברכים בעולם החרדי לקראת חג הפסח. ליברמן: "לא מרתיעים אותנו"

צילום: יקי אדמקר

כמה עשרות חרדים קיצונים הפגינו הערב (שלישי) באזור שכונת מאה שערים בירושלים נגד גיוס חרדים לצה"ל, ובמחאה הציתו בובת חייל. במסגרת ההפגנה נחסם צומת כיכר השבת וכך גם צירי התנועה המובילים למקום.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להפגנה וכתב בטוויטר כי ‏"אם במאה שערים חושבים שיכולים להרתיע אותנו מלפעול לשירות שיוויוני של כל המגזרים במדינה הם טועים". יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתח ביקורת על התנהלות הממשלה בנושא: "ממשלת ישראל ממשיכה לשתוק אל מול ההשתמטות מצה"ל וההסתה נגד חיילים. ממשלת ישראל צריכה לצאת נגד תופעות כאלה בפומבי. והיא שוב שותקת".

שריפת בובת חייל בכיכר השבת בירושלים 20 במרץ 2018. חיים גולדברג - אתר כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
הבובה שהוצתה הערב בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, חיים גולדברג - אתר כיכר השבת

זו אינה הפעם הראשונה שבה אירע מקרה חריג של הצתת בובת חייל בהפגנות החרדים. בשנה האחרונה אירע לפחות מקרה אחד נוסף שאחריו המשטרה עצרה חשודים אך לא הצליחה להוכיח כי הם אלה שעומדים מאחורי המעשה. בתקופה האחרונה, במהלך חג הפורים, תלו תושבי השכונה בובות חיילים על חוטי חשמל ומרפסות בניסיון להראות לכאורה כאילו הוצאו להורג בתלייה. המשטרה פעלה להוריד את הבובות אך גם במקרים אלה לא ננקטו צעדים משמעותיים והאחראים למעשה הצליחו לחמוק מדין.

אירוע דומה התרחש בחגיגות ל"ג בעומר בשנה שעברה, אז נצפו שוב בובות חיילים במדורות שהובערו בשכונה. בנוסף הועלו באש דגלי ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את האירוע ודרש ממנהיגי הציבור החרדי להוקיע את המעשה.

ההפגנה הערב אינה מתקיימת בעקבות מעצר עריק כלשהו, אך הקיצונים רואים לנכון להפגין נגד הגיוס לצה"ל גם בשל ימי "בין הזמנים", חופשה שהחלה לבחורי ישיבה ואברכים בעולם החרדי לקראת חג הפסח.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שריפת בובת חייל בכיכר השבת בירושלים 20 במרץ 2018. חיים גולדברג - אתר כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
הצתת הבובה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, חיים גולדברג - אתר כיכר השבת

בתוך כך, אנשי "הפלג הירושלמי", הזרם הליטאי במגזר החרדי שמוביל מאבק נגד צה"ל הביעו היום סיפוק מהחלטת בית הדין הצבאי ביפו לקצר את עונשו של עריק חרדי שמעצרו עורר הפגנות רבות. לטענתם, "למרות דרישת הפרקליטות הצבאית להשית על אסיר עולם התורה יותר מ-50 יום בכלא הצבאי, בית המשפט הצבאי גזר עליו 20 יום בלבד". הוא צפוי להשתחרר ביום שישי. באופן חריג לבית הדין הגיעו רבני מועצת "גדולי עולם התורה" שמנהיגים את הפלג מאז מותו של הרב שמואל אוירבך, זאת כדי "לחזק את ידיו של אסיר עולם התורה".

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר כי "המאבק העיקש נגד גזירת הגיוס ימשיך בכל הכוח. אלפי תלמידי ישיבות אינם מתייצבים בלשכות הגיוס, ואליהם מצטרפים ויצטרפו עוד מאות בכל שנה. רבינו מרן ראש הישיבה ובעקבותיו מועצת גדולי עולם התורה, הנחו אותנו להוביל את המאבק עד להשבת הסדר תורתו אומנותו ללא התנייה במכסות ויעדי גיוס".

(עדכון ראשון 20:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully