וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפטן הגיבור, שהציל מאות אנשים בפיגועי התאומים, מת מסרטן בגיל 45

20.3.2018 / 6:26

תומאס פיילין השיט מבקרים לפסל החירות למחייתו, אך ב-11 בספטמבר 2001 הוא הסב את המעבורת שלו ל"סירת הצלה" ופינה מאות בני אדם. לימים הפך לחבר בצוותי הכיבוי של ניו יורק בעצמו. מותו מסרטן קשור כנראה לחשיפה לחומרים מסוכנים מאותו היום

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

תומאס פיילין, שנחלץ לעזרת כוחות הכיבוי באסון התאומים והציל מאות בני אדם באמצעות המעבורת שאותה השיט, מת ביום שישי בגיל 45 כתוצאה מסרטן - כך הודיעו הלילה (שלישי) הרשויות. ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, ספד לו בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "בשעתנו האפלה ביותר, גבורתו של פיילין הצילה מאות נפשות".

פיילין עבד כקפטן של מעבורת להשטת מבקרים לפסל החירות. ב-11 בספטמבר 2001, כש-19 טרוריסטים של אל-קאעדה השתלטו על ארבעה מטוסי נוסעים במהלך פיגוע שהביא למותם של 2,977 בני אדם, הסב פיילין את המעבורת ל"סירת הצלה". באחד מסיפורי הגבורה שנרשמו באותו היום, השיט פיילין מאות בני אדם מדרום מנהטן, ולמעשה הציל את חייהם. בשנת 2003 הוא אף סגר מעגל והצטרף למחלקת הכיבוי של עיריית ניו יורק, ושם התקדם במעלה סולם הדרגות.

עוד בוואלה! NEWS:
שליח טראמפ למזה"ת על דברי אבו מאזן: "רטוריקה של שנאה"
חוק חדש במיסיסיפי: נשים לא יוכלו לעבור הפלה מהשבוע ה-15 להריון
מזג אוויר: הטמפרטורות יורדות - אבל עדיין חם מהרגיל

תומאס פיילין הקפטן הגיבור שהציל מאות אנשים באסון התאומים. מתוך פייסבוק, צילום מסך
הגשים את ייעודו והפך לכבאי. פיילין/צילום מסך, מתוך פייסבוק

מותו של פיילין כתוצאה מסרטן קשור ככל הנראה לאותו היום. על פי נתוני תכנית הבריאות לנפגעי אסון התאומים, אלפים אובחנו עם סרטן מאז האסון, כשההערכה היא שרבים מהם נחשפו לחומרים מסוכנים כתוצאה מהפיגוע. בין הקורבנות נמנים צוותי חירום, עובדי ניקיון ומתנדבים שנרתמו לעזור אחרי האסון, ואחרים הם אנשים שגרו או עבדו בקרבת מגדלי התאומים באותו היום ובחודשים שלאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully