וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שאישה נדרסה למוות: אובר עוצרת את הניסויים ברכבים אוטונומיים

19.3.2018 / 21:46

התאונה הקטלנית אירעה באריזונה, והייתה הפעם הראשונה ככל הידוע שרכב אוטונומי של ענקית הנסיעות השיתופיות מעורב בכזו מאז החלו הניסויים בארה"ב ובקנדה לפני שנתיים. האישה חצתה את הכביש שלא במעבר חציה

מכוניות אוטנומיות פורד-uber. AP
מכוניות אוטונומיות של אובר/AP

ענקית הנסיעות השיתופיות "אובר" הודיעה הערב (שני) כי תפסיק לאלתר את כל הניסויים שלה ברכבים אוטונומיים, לאחר שרכב שכזה דרס למוות הולכת רגל אתמול בטמפה, אריזונה.

החברה מבצעת זה כשנתיים ניסוי בכמה מדינות ברחבי ארצות הברית, בין היתר באריזונה ובפנסילבניה, ובקנדה, ובמהלכו עולים על הכביש רכבים אוטונומיים כדי לאסוף ולהוריד נוסעים, ומאחורי ההגה יושב נהג בתור גיבוי. ככל הידוע, זו הפעם הראשונה שבה רכב של החברה פוגע באדם במהלך נסיעה ברחוב.

מהודעת המשטרה עולה כי במהלך התאונה אמש ישב נהג מאחורי ההגה כמתבקש, אולם הרכב היה במצב אוטומטי. "לבנו יוצא אל הקורבן ומשפחתה", כתבה החברה בהודעתה. "אנחנו משתפים פעולה באופן מלא עם החקירה והרשויות שחוקרות את התאונה".

התאונה התרחשה בעת שהולכת הרגל חצתה את הכביש שלא במעבר חצייה. בעקבות התאונה, יופסקו הניסויים ברכבים אוטונומיים בטמפה, בטורונטו, בפיטסבורג ובסן פרנסיסקו.

גם הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים צפויה לפתוח בחקירת התאונה הקטלנית ואף תשלח לשם כך צוות מיוחד של חוקרים לאריזונה. התאונה הציתה מחדש את הדיון בארצות הברית לגבי מידת הבטיחות של רכבים אוטונומיים, שבטווח הארוך אמורים להחליף נהגים בשר ודם בשירותי ההסעה, וכן את שאלת הרגולציה שיש להטיל עליהם.

התאונה התרחשה ימים ספורים לפני תחילתו של ניסוי במדינת קליפורניה, בו אמורה המדינה לאפשר לרכבים אוטונומיים לנסוע ללא נהג גיבוי מאחורי ההגה. באריזונה עצמה, אגב, מותר כבר היום לאפשר למכוניות אוטונומיות לנסוע ללא נהג מאחורי ההגה, וחברות אחרות המבצעות ניסויים במדינה עושות זאת ללא נהג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully