וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתן שרנסקי הוא חתן פרס ישראל למפעל חיים בתחום העלייה

שר החינוך נפתלי בנט הודיע על זכייתו של יו"ר הסוכנות היהודית ואסיר ציון בפרס. "מפעל חייו הינו יישום הלכה למעשה של חלום העשייה למען עלייה וקליטה", כתבה הוועדה בנימוקים לזכייה. "זהו כבוד גדול וזו אחריות גדולה", אמר שרנסקי

נתן שרנסקי, אירוע הוקרה למאות חיילים בודדים שעלו לארץ כדי להתגייס לצה"ל. תל אביב, 1 בספטמבר 2016. ניב אהרונסון
"הלכה למעשה של חלום העשייה למען הקליטה והעלייה". נתן שרנסקי/ניב אהרונסון

שר החינוך נפתלי בנט, הודיע היום (ראשון) על זכייתו של נתן שרנסקי בפרס ישראל למפעל חיים בתחום עליה וקיבוץ גלויות. השר אף שוחח עם שרנסקי ובירך אותו על זכייתו בעקבות הישגיו ותרומתו לחברה הישראלית.

ועדת הפרס בראשות השופטת בדימוס שרה פריש, וחבריה איריס ראור-ברץ, דוד בארי, אבי בלשניקוב והאלוף במיל' יפתח רון טל ציינה בנימוקיה להענקת הפרס כי "מפעל חיו של מר שרנסקי הינו למעשה יישום הלכה למעשה של חלום העשייה למען עלייה וקליטה. ראשית כפעיל בחו"ל, דרך היותו אסיר ציון ועד להגעתו לישראל ופעילותו ללא לאות למען העולים לארץ".

מפעל חייו של נתן שרנסקי:

עוד ציינו בוועדה כי "פעילותו של מר שרנסקי היא פעילות למען העם היהודי ומדינת ישראל ומהווה התגייסות מוחלטת אשר אף הובילה לפגיעה בחירותו. סיפור חייו מהווה אות וסמל למאבק על זכותם של היהודים לעלות לארץ ישראל, להתיישב בה ולהיקלט בה בכבודה".


עם קבלת פרס ישראל אמר שרנסקי הערב: "זהו כבוד גדול וזו אחריות גדולה. כשמדובר בקיבוץ גלויות, הפרס הזה מגיע גם לאביטל וגם לכל פעילי העליה ואסירי ציון בברית המועצות שנלחמו באומץ למען הזכות לעלות ארצה. הוא מגיע גם לכל העם היהודי שתמך כולו במאבקם לחופש של הסירובניקים, אסירי ציון". לדבריו, "ישראל היא המקום הטוב ביותר למימוש עצמי כיהודי ולהשפעה על עתיד העם היהודי. עלינו לעשות הכל כדי שישראל תהיה בית לכל יהודי בעולם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ברך הערב את שרנסקי על זכייתו בפרס ישראל ואמר "ברכות חמות לזוכה פרס ישראל לעלייה ולקיבוץ גלויות, ידידי ויקירי, השר לשעבר נתן שרנסקי. נתן עבר דרך ארוכה ומרגשת, מאסיר ציון וסמל למאבק לעלייה ארצה של יהדות ברית המועצות, דרך חבר בכנסת ישראל ושר בכיר בממשלתה ועד לתפקידו הנוכחי כיו"ר הסוכנות היהודית, תפקיד במסגרתו הוא מסייע בקליטת רבבות יהודים אחרים.
נתן יקר, אחרי שנים של עשייה משמעותית, שנתנה קול והנכיחה את יוצאי ברית המועצות ואת העולים באשר הם, אנו מתברכים בך כחתן פרס ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נתן שרנסקי, יושב ראש הסוכנות היהודית בשבירת שיא גינס במשחק השחמט הסימולטאני הגדול בעולם, כיכר רבין, אוקטובר 2010. אורי לנץ
הפך סמל לאסירי ציון. שרנסקי ב-2010/אורי לנץ

השר להגנת הסביבה וירושלים ושר הקליטה לשעבר זאב אלקין בירך את שרנסקי על זכייתו. "בזכות המאבק ההרואי של נתן וחבריו למען העליה של יהודי ברית המועצות נשבר מסך הברזל ויותר ממיליון יהודי ברית המועצות, ואני בתוכם, עלו לישראל ונקלטו בה", אמר. "כאן בישראל היה נתן מנהיג של קהילת היהודים דוברי רוסית, שפרץ את תקרת הזכוכית עבור העולים, ותרם המון לקליטת העליה גם כשר בממשלה ולאחר מכן בכהונתו כיו"ר הסוכנות היהודית. עם הצטרפותו לליכוד שימש נתן גם מופת לנאמנות לעקרונות האידיאולוגיים, כשהוביל את מחנה המתנגדים להתנתקות במשאל המתפקדים בליכוד. אין ראוי ממנו לקבל את הפרס בתחום העליה ואני גאה להיות תלמיד חבר של נתן שנים רבות".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הצטרף גם הוא לברכות ואמר כי "אין ראוי מנתן לפרס ישראל לעלייה וקיבוץ גלויות. נתן, ששילם מחיר כבד כדי להגיע לארץ ישראל, פעל ושירת את המדינה במגוון תפקידים שבמסגרתם קידם וקירב את העולים ויהודי העולם לארץ ישראל ואת ארץ ישראל לעולים וליהודי העולם". אדלשטיין הוסיף כי: "נתן הוא סמל לעוז פנימי, לעצמאות רוחנית וללפיד שהלך לפני המחנה. כאסיר ציון, כעולה וכחבר אני גאה ושמח על הענקת הפרס".

נתן שרנסקי. ראובן קסטרו
שרנסקי/ראובן קסטרו

שרנסקי, יליד אוקראינה בן 70, מכהן כיושב ראש הסוכנות היהודית. במרץ 1977 נעצר בברית המועצות מטעמים פוליטיים והואשם בהאשמות שונות, שהתגלו מאוחר יותר כהאשמות שווא. ביולי 1978 הרשיע אותו בית המשפט בבגידה, ריגול למען ארצות הברית, הסתה ותעמולה אנטי-סובייטית וגזר עליו 13 שנות מאסר. הוא ריצה 16 חודשים בכלא והפך סמל לאסירי ציון.

בהמשך, הקים שרנסקי את מפלגת ישראל בעלייה שמטרתה הייתה לתת ביטוי לצורכיהם ומצוקותיהם של ציבור העולים מברית המועצות לשעבר. הוא מילא שורה של תפקידים בזירה הפוליטית, בהם שר המסחר והתעשייה, שר הפנים, שר הבינוי והשיכון וכן כשר לענייני ירושלים, התפוצות והמאבק באנטישמיות. במאי 2005 התפטר מן הממשלה במחאה על תוכנית ההתנתקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully