וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק המואזין של רואנדה: מסגדים בבירה לא יורשו להשתמש ברמקולים

הרשויות במדינה המזרח אפריקנית אוסרות על בתי התפילה המוסלמים לקרוא למתפללים, בטענה כי זהו מפגע סביבתי. בקהילה המוסלמית, שמונה כ-5% מאוכלוסיית המדינה, טוענים כי פשוט היה אפשר לבקש מהם להנמיך את העוצמה

נשיא רואנדה פול קגאמה מצביע בבחירות לנשיאות. רויטרס
הופך את פניה של הבירה. נשיא רואנדה/רויטרס

רואנדה אסרה על מסגדים בבירה קיגאלי להשתמש ברמקולים כדי לקרוא למתפללים להגיע לתפילה. המאמץ לצמצום מפגעי הרעש בעיר הוא חלק מתכנית ממשלתית הנקראת "קיגאלי 2040", שמטרתה להפוך את בירת רואנדה למוקד העסקים והתיירות המרכזי באפריקה ב-22 השנים הקרובות.

בין היתר, עורכת הממשלה רפורמות בחינוך, בעסקים, בשירות ההגירה ובנוף העירוני, שכבר שינו את פני הבירה. רוב הצעדים זוכים לתמיכה נרחבת, אך האיסור על שימוש ברמקולים במסגדים שנוי במחלוקת. רוב הקהילה המוסלמית, המונה כ-5% מאוכלוסיית המדינה, מצייתת לאיסור, אך היא ביקרה את המהלך בטענה כי ניתן היה לאפשר לה להשתמש ברמקולים עם הגבלת ווליום.

המאמצים לא מתמקדים רק בקהילה המוסלמית. השלטונות במדינה המזרח אפריקנית סגרו כנסיות, רובן מהזרם הפנטקוסטלי, ומסגד אחד. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, הממשלה אמרה כי הסיבה לכך היא שחלק מהדרשנים "מטעים את הקהילה שלהם", אך אלו מאשימים את הממשלה בניסיון לשלוט על המסרים שהם מעבירים למתפללים. לפי ארגוני זכויות אדם, תחת שלטונו של הנשיא הוותיק פול קגאמה, הצטמצם משמעותית חופש הביטוי עם מעצרם של מתנגדי השליט.

(עדכון ראשון: 21:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully