וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות השקר - והתיעוד המפליל: כך טייחו השוטרים את תקיפת האזרח

25.3.2018 / 9:47

השוטר שי פורטל תקף אזרח שלא היווה סיכון בתחנת דלק, כששותפתו מזל אוחיון מביטה מהצד. על אף שהשניים כתבו דוח פעולה כוזב ושיקרו בחקירתם, רק פורטל הודח מהמשטרה ואילו אוחיון לא הועמדה לדין פלילי. סרטון האירוע שהגיע לוואלה! NEWS מלמד על תקיפה ללא סיבה

התיעוד שהוסתר מהפרקליטות- שוטר נגח וריסס את פניו של רוכב קטנוע בגז פלפל במהלך בדיקת רישיונות בתחנת דלק בת"א/עריכה: יאיר דניאל

"תמונה קשה וקודרת", כך כינה נציב הביקורת על הפרקליטות מקרה חמור של תקיפת אזרח בידי שוטר, שגם ניסה לשבש את החקירה ולטייח את אשמתו ביחד עם שוטרת נוספת. השניים כתבו דוח פעולה שקרי, מסרו עדות שקרית, וזאת כשסרטון המתעד את האירוע ושהגיע לידי וואלה! NEWS מלמד על תקיפה שבוצעה ללא סיבה. הנציב דוד רוזן, הנחה את ראש מח"ש לעכב את החלטתו בנושא, ולשקול בין היתר צעדים נוספים נגד השוטרת, שלא הועמדה לדין פלילי ועדיין מועסקת במשטרה.

האירוע עצמו התרחש באוקטובר 2015. ש', המתלונן בתיק, הגיע לתחנת דלק באזור תל אביב כדי לקנות חלבה. במקום הייתה ניידת ובה שני שוטרים, שי פורטל ומזל אוחיון. פורטל חשד כי ש' ביצע עבירת תנועה כשהוא רכוב על האופנוע שברשותו. לפי המתואר בכתב האישום שהוגש נגד פורטל, ש' התבקש להציג את רישיון הנהיגה שלו, וכך עשה. לאחר מכן ביקש פורטל לערוך חיפוש על גופו, אולם הוא סירב. בעקבות זאת, נגח פורטל בפניו ולאחר מכן ריסס את פניו בגז פלפל. בעקבות האירוע נחקר פורטל במח"ש, שיקר בחקירתו והודה כי שיקר בדוח הפעולה שמילא, וגם הנחה את אוחיון, שוטרת נוספת, לכתוב תיאור שקרי לפיו הכאתו של ש' התבצעה בעקבות התנגדותו לעיכוב ומעצר.

כאמור, בחקירתו במח"ש שינה פורטל את גרסתו מספר פעמים, בכה, ואף ביקש מהחוקרת להסכים לחבקו, כשהוא נסער מאוד. "אני מתבייש בעצמי", אמר לה. הוא מסר כי חש מאויים מש', וכי האירוע כולו התרחש "בתקופה של דקירות ופיגועים". הוא הוסיף: "נלחצתי, הרגשתי מאוים, פחדתי שהוא הולך להוציא לי משהו".

התיעוד שהוסתר מהפרקליטות- שוטר נגח וריסס את פניו של רוכב קטנוע בגז פלפל במהלך בדיקת רישיונות בתחנת דלק בת"א. --, מערכת וואלה! NEWS
שוטר נגח וריסס את פניו של רוכב קטנוע בגז פלפל, תחנת דלק בת"א/מערכת וואלה! NEWS, --

במהלך החקירה שלו במח"ש התבקשה אוחיון למסור עדות על המקרה. במהלך עדותה היא חשפה כי התייעצה עם פורטל לגבי ניסוח דו"ח הפעולה שתיאר את המתרחש, ובהדרכתו, שיקרה במטרה להצדיק את שותפה. "שי נכנס לחדר ואני זוכרת ששאלתי אותו מה לעשות כי לא ידעתי איך להמשיך את זה. לא הרגשתי בנוח עם מה שהיה. ואז שי אמר לי בעל פה. 'תרשמי שנתתי מכה בראשו כי הוא התנגד למעצר'", סיפרה לחוקרי מח"ש. "אני שוטרת חדשה, עובדת הרבה זמן עם שי. מצד אחד אני הרגשתי לא בנוח ומצד שני לא רציתי לסבך את שי... אין ספק שהיה איזשהו תיאום. אי אפשר להתכחש למציאות אבל מצד שני היה לי חשוב להיות נאמנה לשי". פורטל עצמו הורשע ואף הודה במסגרת הסדר טיעון בתיק בכתב האישום נוסף, שגם בו הואשם בתקיפת אזרח בניידת, לאחר שהלה התגרה בו.

בפסק הדין שניתן בעניינו של פורטל על ידי השופט איתן קורנהאוזר מבית משפט השלום בתל אביב הוא התייחס לסרטון המתעד את התקרית, שבו ניתן לראות כי פורטל תוקף את ש' מבלי שהאחרון איים עליו או התגרה בו, ולאחר מכן מרסס את פניו, וזאת למרות שש' נסוג לאחור. האירוע התרחש בתחנת הדלק שבה הייתה ניידת משטרה נוספת שביצעה מעצר של חשודים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תמלול הודאתה של השוטרת מזל אוחיון במסירת עדות שקרית על תקיפה שביצע עמיתה. מרץ 2018. סריקה
תמלול הודאתה של אוחיון בכך שמסרה עדות כוזבת/סריקה

במח"ש החליטו שלא למצות את הדין עם אוחיון, בין היתר לאחר ששיתפה פעולה בחקירתה. אייל אבולעפיה, עורך דינו של ש', המתלונן בתיק, הגיש תלונה לנציב מערך הביקורת על הפרקליטות, ובה קבל על כך שמח"ש הסתפקה בהגשת כתב אישום משמעתי ולא העמידה את השוטרת לדין פלילי. "מדובר בעבירה חמורה שעלולה הייתה להוביל אזרח אל מאחורי חומות הכלא ובד בבד לפטור שוטר עבריין מהאחריות לתקיפת אזרח", כתב השופט רוזן בהחלטתו, שבה קבע אין ספק שהשוטרת ביצעה עבירת שיבוש מהלכי משפט במסגרת תפקידה. במכתב לפרקליט המדינה שי ניצן, הנחה רוזן את ראש מח"ש לעכב את ההליכים בתיק נגד השוטרת ולבחון אם ננקטו כל הצעדים הנדרשים נגדה, כשהוא מתייחס לעובדה שהשוטרת עדיין מועסקת במשטרה. "ממליץ שתיתן דעתך לבחינת הצעדים הראויים במקרה פרטני זה", כתב רוזן.

התיעוד שהוסתר מהפרקליטות- שוטר נגח וריסס את פניו של רוכב קטנוע בגז פלפל במהלך בדיקת רישיונות בתחנת דלק בת"א. --, מערכת וואלה! NEWS
התיעוד שהוסתר מהפרקליטות, תחנת דלק בת"א/מערכת וואלה! NEWS, --

עו"ד אייל אבולעפיה, המייצג את ש' מתח ביקורת על ההחלטה של מח"ש: "מדובר במקרה מזעזע שמציג תמונה עגומה בהתנהלות מח"ש הרכרוכית מול פשעי שוטרים. מי שאמור לגונן על הציבור ולמנוע עבירות חמורות כאלה נגד הציבור - עסוק כפי הנראה בצמצום הנזק לשוטרים תוך העמדה לדין מצומצמת ורק כשלמעשה אין מנוס. מדובר ברשלנות כלפי הציבור שנמצא יום ביומו בסיכון ממפגש עם אותה שוטרת הרושמת מדי יום עשרות דוחות ודוחות פעולה".

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר בתגובה: "עם סיום החקירה בתיק ובחינת הראיות הוחלט להעמיד לדין פלילי את השוטר שי פורטל, אשר בהמשך אף הורשע בעבירות של תקיפה סתם ושיבוש. כן הוחלט כי עניינה של השוטרת אוחיון, יועבר למחלקת משמעת במשטרת ישראל, בצירוף המלצה להעמידה לדין משמעתי בעבירה של מסירת מידע כוזב. משלב זה הטיפול בהליכים המשמעתיים עובר לסמכותה הבלעדית של מחלקת משמעת במשטרה. לגבי מדיניות הטיפול בשוטרים החשודים בשיבוש, כפי שגם נמסר במענה לנציב, בימים אלה מתקיים דיון מעמיק בעניין זה. לגבי סוגיית המשך שירותם של שוטרים שהואשמו בפלילים העניין מצוי בסמכות הגורמים הרלוונטיים במשטרת ישראל".

ממשטרת ישראל נמסר: "השוטר לשעבר שי פורטל, הורשע בבית המשפט ופוטר מן המשטרה בהתאם לרוח ההחלטה כאמור. כל בירור בעניין ההליך המתנהל בימים אלו במח"ש נגד השוטרת, יש להפנות למח"ש, שכן החומר בעניינה נמצא בימים אלו בטיפולם. עם קבלת הממצאים הסופיים של מח"ש בעניינה של השוטרת ובהתאם אליהם, יישקל המשך שירותה במשטרה".

משטרה בסביבת מקום קבורת יעקוב אבו אל-קיעאן, 24 בינואר 2017. בני בן סימון
במח"ש הוחלט לא למצות את הדין עם אוחיון כי שיתפה פעולה בחקירתה/בני בן סימון
אילוסטרציה. שלומי גבאי
"נשלחה המלצה להעמיד את השוטרת לדין בעבירה של מסירת מידע כוזב"/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully