וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה הרוגים במלחמה כוללת: צה"ל תרגל תרחישי קיצון בכל הזירות

15.3.2018 / 17:00

צה"ל השלים תרגיל מטכ"לי רחב היקף שבו שולבו תרגיל פיקוד העורף וכן את התרגיל המשותף עם צבא ארה"ב "ג'וניפר קוברה". לדברי בכיר במטכ"ל שיתוף הפעולה עם הכוחות האמריקנים הוא יותר מאשר ברית אסטרטגית תיאורטית

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

צה"ל השלים היום (חמישי) תרגיל מטכ"לי שבו לקחו חלק מפקדות ראשיות בצבא וכן פיקודים מרחביים ואגפי הצבא השונים וזרועות היבשה, הים, האוויר והסייבר. התרגיל כלל תרחישי חירום ומלחמה במטרה לשפר את מוכנות היחידות ואת התיאום האופרטיבי בין המפקדות.

קצין בכיר במטכ"ל אמר כי במסגרת התרחישים שתורגלו התמודד הצבא עם מאה "הרוגים", בהם חיילים ואזרחים. על פי הודעת דובר צה"ל התרגיל כלל "תכניות אופרטיביות ומבצעיות שונות ומגוונות" וכן "תרחיש רב-זירתי אל מול מגוון אתגרים ואיומים".

במסגרת התרגיל נערך גם תרגיל פיקוד העורף "עמידה איתנה" שכלל תרחישי חירום ומלחמה לשיפור מוכנות צה"ל והעורף. התרגיל כלל תרחישים של חילוץ באתרי הרס, דליפת חומרים מסוכנים וכן פינוי וקליטת מפונים. בנוסף ליחידות הצבא השונות השתתפו בו גם רשויות מקומיות שונות, הרשות הלאומית לחירום, ארגוני הביטחון וכוחות ההצלה וכן מערכת החינוך וגופים ציבוריים נוספים.

פיקוד העורף, תרגיל המפקדות המטכ"לי ותרגיל העורף הארצי. דובר צה"ל
תרחישי חירום וחילוץ מפונים. משתתפים בתרגיל, השבוע/דובר צה"ל

בכיר במטכ"ל: שיתוף הפעולה עם ארה"ב - מסר לאזור כולו

התרגיל שולב בתרגיל "ג'וניפר קוברה" המשותף לצה"ל ולצבא ארצות הברית שכולל תרחישי הגנה משותפים ועודנו נמשך.

קצין בכיר במטכ"ל אמר כי התרגיל, שכלל תרחישים בכל זירות הלחימה, הביא לידי ביטוי את יכולות התמרון של צה"ל לצד "שמירה על רציפות בשטח". הבכיר הוסיף כי בכל תרחישי הקיצון שנכללו בתרגיל "נהרגו" מאה חיילים ואזרחים בתקיפות האויב. הוא הוסיף כי שיתוף הפעולה עם צבא ארצות הברית, שכלל פריסת יחידות הצבא בשטח תחת אש, מהווה "מסר לאזור כולו כי לא מדובר רק בברית אסטרטגית תיאורטית בין מדינות אלא בשיתוף פעולה אופרטיבי".

בדבריו התייחס הקצין הבכיר לאיום ירי הטילים והרקטות אל שטח ישראל ואמר כי הצבא פועל להסרת האיום מהר ככל האפשר אך "אין מאה אחוז" והתרגיל כלל תרחישים של הפלת כלי טיס של חיל האוויר. הקצין הוסיף כי לפני התרגיל התבצע "שיח עמוק" עם הקבינט המדיני-ביטחוני.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אביגדור ליברמן בתרגיל המפקדות המטכ"לי ותרגיל העורף הארצי. דובר צה"ל
הרמטכ"ל איזנקוט, שר הביטחון ליברמן ואלוף פיקוד העורף תמיר ידעי במהלך התרגיל, השבוע/דובר צה"ל

תרחישים נוספים שתורגלו כללו פשיטות חיילי אויב אל תוך שטח ישראל ואף ניסיונות כיבוש יישובים. מבחינת הצבא גזרת לבנון זכתה לעדיפות בתרגיל, בשל היותה מורכבת ביותר. לצד זאת נבחנו תרחישים בגזרת סוריה וכן התמודדות עם איומים בליסטיים מצדה של איראן.

לדברי הקצין הבכיר בזמן חירום "לא ניתן להתעלם מהנוכחות הרוסית" באזור גבולותיה של ישראל ומנגנון התיאום עם צבא רוסיה צריך לפעול גם במצבים אלה. "קיימת התחשבות באינטרסים של הרוסים", הוסיף. "אנחנו בהחלט מדברים על מה ניתן לתאם איתם ומה לא. המנגון צריך לפעול גם בחירום".

פיקוד העורף, תרגיל המפקדות המטכ"לי ותרגיל העורף הארצי. דובר צה"ל
לצד יחידות הצבא השתתפו ארגוני חירום והצלה. משתתפים בתרגיל, השבוע/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully