וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת הפגע וברח הקטלנית בכביש 4: הקצין החשוד שוחרר למעצר בית

14.3.2018 / 17:37

ביום ראשון יוכל הקצין המשרת בחטיבה הטכנולוגית של חיל החימוש לשוב לתפקידו. במהלך חקירתו טען הקצין כי לא שתה אלכוהול זמן קצר לפני התאונה, זאת חרף הימצאות שרידי אלכוהול בדמו. עורך דינו: "התמונה שהציגה המשטרה אינה כצעקתה"

תאונת דרכים שבה נהרג רוכב אופניים כבן 70 בצומת העוגן בעמק חפר. 10 במרץ 2018. דוברות מד"א, מד"א
זירת התאונה בכביש 4/מד"א, דוברות מד"א

בית משפט השלום בפתח תקווה שחרר היום (רביעי) למעצר בית עד למוצאי שבת, את קצין צה"ל בדרגת סרן מחדרה, החשוד בתאונת הפגע וברח בה נהרג תושב נתניה בן ה-70 בשבת בבוקר בכביש 4 סמוך לצומת העוגן. על החשוד בן ה-30 נאסר ליצור קשר עם מי מהמעורבים בתאונה וכן נאסר עליו להיכנס למועדון בו בילה לפני שהתאונה הקטלנית התרחשה. ביום ראשון יתאפשר לקצין, המשרת בחטיבה הטכנולוגית של חיל החימוש לשוב לבסיסו ולתפקידו.

לאולם בית המשפט הגיעו הבוקר עשרות מחבריו כולל קצינים, חלקם בדרגת סא"ל, בניסיון לרומם את רוחו בעקבות האירוע והמעצר. בחקירתו טען הקצין כי לא שתה כלל אלכוהול מכל סוג שהוא אלא רק שתיה קלה אותה הזמין בבר בו בילה עם חבריו. לשאלת החוקרים כיצד הוא מסביר את שרידי האלכוהול שנמצאו בדמו לאחר התאונה ענה כי הוא אינו שולל אפשרות שכוסו נמהלה ללא ידיעתו באלכוהול. בנוסף בסוף הבילוי חזר במונית לנתניה שם החנה את רכבו ולאחר כמה שעות מנוחה נסע ברכבו לכיוון חדרה ואז ארעה התאונה הקטלנית.

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
הקצין שוחרר למעצר בית/ראובן קסטרו

הקצין הוסיף בחקירה כי שמע חבטה חזקה והבחין בשמשת הרכב שהתנפצה. הוא נבהל מאוד וניסה לעצור אך לא הייתה לו אפשרות לכן המשיך בנסיעה עד למקום בו ניתן היה לבצע פרסה ולשוב לזירת התאונה בכדי לסייע לרוכב האופניים, לטענתו הוא אף סייע בפעולות ההחייאה על פי הידע הרפואי הבסיסי אותו למד במהלך שירותו הצבאי.

"המשטרה כבר תמצא את הסיבות לתאונה, ותקבע אם רוכב האופניים התפרץ לכביש או שהרכב סטה ימינה", טען חברו הקרוב של הקצין. "בעניין ההפקרה - אני בטוח שזאת שטות ואין שום סיכוי שזה נכון, מדובר באדם שכל חייו תורם למדינה ולזולת, גם אם היה נתקל בדרכו בתאונה היה מיד עוצר להגיש עזרה אז בטח שהוא מעורב לא יעז להפקיר אדם, הוא כואב את עצם מותו של רוכב האופניים וכולנו מוכנים לסייע במה שניתן למשפחתו".

עו"ד רותם כהן המייצג את הקצין החשוד, מתח ביקורת על גרסת המשטרה לדברים. "התמונה שהציגה המשטרה לפיה מדובר בתאונת פגע וברח, אינה כצעקתה. ההיפך הוא הנכון, מדובר בנהג אשר העניק החייאה ממושכת למנוח ולא נמלט מהזירה. אנו שולחים את תנחומינו למשפחת הקורבן ומשתתפים בצערם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully