וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בהודו אישר "נישואי ג'יהאד" בין אישה הינדית למוסלמי

11.3.2018 / 19:52

בית המשפט הפך החלטה בערכאה נמוכה יותר, ואפשר את נישואי הזוג על אף שהיחידה ללוחמה בטרור האשימה את הגבר במאמצי גיוס לדאעש. גורמים הינדיים קיצוניים מאשימים את המוסלמים בפיתוי נשים הינדיות כדי לאסלמן

בית המשפט העליון בהודו אישר לאישה הינדית שהתאסלמה לחיות יחד עם בעלה המוסלמי, שהואשם על ידי הרשויות הפדרליות בכך שהוא מגייס מצטרפים לארגון "המדינה האסלאמית". התיק זכה לכינוי "נישואי ג'יהאד", והביטוי אומץ על ידי קבוצות הינדו לאומניות, שמאשימות מוסלמים בכך שהם קשרו קשר לפתות נשים הינדיות כדי שהן יתאסלמו ויעזבו את דתן.

בהחלטתו מיום חמישי הפך בית המשפט העליון פסיקה של בית משפט בערכה נמוכה יותר, ובכך הכיר מחדש בנישואיה של הצעירה בת ה-24, ששינתה את שמה להדיה מאקילה. "לבית המשפט אין זכות לבטל נישואים בין שני מבוגרים", קבעו שלושה משוטפי העליון, בהובלת נשיא בית המשפט, דיפקה מיסרה, בפסיקת הביניים שלהם.

נשים מוסלמיות מפגינות נגד חוק שנועד לבטל את גירושי הבזק, בעיר קולקטה, הודו, מרץ 2018. רויטרס
נשים מוסלמיות מפגינות נגד חוק האוסר על גירושי בזק/רויטרס

סוכנות החקירות הלאומית אמרה לבית המשפט העליון של מדינת קרלה בדרום הודו כי הדיה עברה שטיפת מוח על ידי מוסלמי הקשור לדאעש. בתגובה, ביטל בית המשפט את נישואיה, והשאיר אותה במשמורת אצל אביה אחרי שהתביעה אמרה כי היא חוששת לחייה. הדיה דחתה את הטענות נגד בעלה, בטרם ערערה על ההחלטה לבית המשפט העליון של הודו.

ואולם, העליון אפשר לסוכנות למלחמה בטרור להמשיך בחקירה, שהחלה ב-2015 ובוחנת אם הצעירים ההינדים בקראלה, שממנה יצאו עשרות אלפי פועלים למזרח התיכון, עברו הקצנה דתית והפכו לכוח גיוס אפשרי לשורות "המדינה האסלאמית".

כ-14% מקרב 1.3 מיליארד התושבים בהודו הם מוסלמים, כש-79% הם הינדים.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully