וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: אפעל לפרסום פרוטוקולים על קליטת עולים מצפון אפריקה

11.3.2018 / 14:19

שרת המשפטים, המכהנת כיו"ר הוועדה לחומר ארכיוני במשרד ראש הממשלה, נימקה את המהלך בחשיפת עדויות על יחס הרשויות לעולים בשנות ה-50 בסדרת התעודה "סאלח פה זה ארץ ישראל". עם זאת הסתייגה מחשיפת דיונים שבהם "עניינים רגישים לביטחון המדינה"

מגדל+ בתים ראשונים במגדל העמק. ארכיון עיריית מגדל העמק, מערכת וואלה! NEWS
בתים במגדל העמק עם הקמתה/מערכת וואלה! NEWS, ארכיון עיריית מגדל העמק

שרת המשפטים איילת שקד הצהירה היום (ראשון) כי תקדם את פתיחתם של מסמכים בארכיון המדינה העוסקים ביחס הרשויות לעולים מצפון אפריקה בשנות החמישים, בעקבות שידור סדרת התעודה "סאלח פה זה ארץ ישראל" של הבמאי דוד דרעי, ב"רשת". שקד, המשמשת כיו"ר הוועדה לחומר ארכיוני במשרד ראש הממשלה, הוסיפה כי בכוונתה לפתוח את מסמכי הסוכנות היהודית בעקבות הסדרה, שבה הוצגו פרוטוקלים מתוך דיונים שעסקו ביישוב עולים ממרוקו ומארצות נוספות בנגב ובגליל בשנותיה הראשונות של המדינה.

הודעתה של שקד הגיעה לאחר פנייתם של השרים מירי רגב ואריה דרעי בנושא. בהודעתה הוסיפה כי תקבע ישיבה של הוועדה בראשותה בחודש הקרוב, לאחר שתעבור על החומרים הארכיוניים. "אין סיבה שהחומר שעוסק בהיסטוריה של המדינה לא ייחשף. נעבור על החומר ונמליץ לפרסמו, ככל שאין בו עניינים רגישים לביטחון המדינה", הוסיפה. השר דרעי הודה לשקד על שנענתה לפנייתו והוסיף כי "חשיפת האמת היא חובתנו לעולים". לדבריו מדובר בפרוטוקולים שבהם "הוחלט לפזר את העולים מצפון אפריקה הרחק לפריפריה בדרום ובצפון".

"מציצנות והשפלה"- שקד: "ביחד עם נשיאת בית המשפט העליון, אשנה את נוהל תיעוד חשודים בבית המשפט". ערוץ הכנסת
"אין סיבה שהחומר לא ייחשף". שקד/ערוץ הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully