וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: צעיר נהרג מירי כוחות הביטחון בהפרות סדר ליד שכם

לפי הדיווחים, צעיר בן 23 נהרג לאחר שנפגע מירי של כוחות הביטחון שפעלו לפיזור מפרי סדר בכפר עוריף. צה"ל: "הטענה מוכרת, האירוע יתוחקר". אתמול נהרג פלסטיני בן 24 במהלך עימותים בחברון, לאחר שלפי טענות צה"ל אחז בבקבוק תבערה

צילום: דוברות מג"ב

(בווידאו: מעצר מפירי סדר באבו דיס לפני כחודשיים)

הפלסטינים מדווחים כי צעיר בן 23 נהרג אמש (שבת) במהלך הפרות סדר בכפר עוריף שמדרום לשכם, זאת בעקבות ירי כוחות הביטחון. לפי צה"ל, האירוע התרחש בעקבות עימות בין מתנחלים לפלסטינים שהגיעו מעוריף לכיוון יצהר. "כשכוח צה"ל הגיע לשם התפתחה גם הפרת סדר, שבמהלכה נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וגם בירי חי. הטענה הפלסטינית על על הרוג מוכרת והאירוע יתוחקר", נמסר מדובר צה"ל.

שלשום דיווח משרד הבריאות הפלסטיני כי צעיר בן 24 נהרג מירי צה"ל במהלך עימותים בחברון. דובר צה"ל מסר כי הכוח ביצע ירי לעבר פלסטיני שאחז בידיו בקבוק תבערה. עוד נמסר כי מוכרת טענה על פלסטיני הרוג וכי האירוע יתוחקר. על פי משרד הבריאות, שמו של ההרוג הוא מוחמד זין אל-ג'עברי. שני פלסטינים נוספים נפצעו מהירי, אחד מהם הוגדר על ידי צה"ל מסית מרכזי בהפרת הסדר.

מפגינים פלסטינים משליכים בקבוקי תבערה לעבר כוח צה"ל במהלך עימותים כנגד החלטת טראמפ על העברת שגרירות ארה"ב לירושלים 10 במרץ 2018. רויטרס
הפרות סדר סמוך לחברון, שלשום/רויטרס

לפני כשבוע הודיע משרד הבריאות הפלסטיני על מותו של מוחמד עטא אבו ג'אמע, חקלאי בן 59 שנורה למוות בדרום רצועת עזה. לפי דיווחים פלסטיניים, החקלאי נהרג מירי צה"ל בזמן שעיבד את אדמתו באזור שער א-נג'אר שבדרום הרצועה. מדובר צה"ל נמסר אז כי "מוכרת בצה"ל טענה פלסטינית על פלסטיני הרוג. מוקדם יותר הבוקר התקרב פלסטיני אל הגדר ובוצע נוהל מעצר חשוד. במהלכו בוצע גם ירי".

לפני כחודש וחצי מסר משרד הבריאות הפלסטיני כי ליית' הייתם אבו נעים, נער פלסטיני בן 16, נהרג מאש צה"ל בעימותים בכפר אל-מורייר שמצפון לרמאללה. בצה"ל אישרו כי היו הפרות סדר אלימות בכפר, שבמהלכן נשקפה סכנה לכוח, שהשתמש באמצעים לפיזור הפגנות.

כשלושה שבועות לפני כן נהרגו מאש צה"ל שני נערים פלסטינים בני 16 במהלך עימותים בסמוך לגבול רצועת עזה ובאזור שכם, כך לפי משרד הבריאות בעזה וגורמי רפואה בגדה. בעזה, לפי צה"ל, נורו שלושה מפגינים מזרחית לאל-בוריג' שבמרכז הרצועה, אחרי שהתקרבו לגדר עם עוד כמה מפגינים. משרד הבריאות המקומי מסר כי אחד מהם, אמיר אבו מסאעד, נהרג והשניים הנוספים נפצעו. הנער עלי קינו בן 16 נהרג ליד הכפר בורין שליד שכם.

(עדכון ראשון: 19:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully