וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באינדונזיה בשל תיעוד אורנגאוטן מעשן סיגריה בגן חיות

פעילי זכויות בעלי חיים מחו על הסרטון שהופץ ברשת החברתית ובו נראה אדם משליך אל קוף האדם המצוי בסכנת הכחדה סיגריה - וזה מרים אותה ומכניס לפיו. בעיתון מלזי דווח כי צעיר בן 27 הסגיר את עצמו בעקבות התיעוד

צילום: רויטרס

פעילי זכויות בעלי חיים באינדונזיה זעמו בשבוע האחרון בשל תיעוד שהופץ ברשתות חברתיות במדינה שבו נראה אורנגאוטן בגן חיות בעיר באנדאנג כשהוא מעשן סיגריה. הסרטון הועלה ביום שלישי השבוע לפייסבוק, וככל הנראה צולם יומיים קודם לכן.

המתעד האנונימי פנה למאריסון גוסיאנו חברת האגודה לצער בעלי חיים במדינה וביקש ממנה להפיץ את הסרטון על מנת לעורר מודעות לתנאים הירודים בגן החיות. בעבר הועלתה לאתר עצומות מקוון קריאה לפעול לסגירת גן החיות בבאנדאנג - שאף זכה לכינוי "גן המוות". מיליון גולשים חתמו על העצומה, שבה נטען כי בעלי חיים רבים במקום, בהם פילים וג'ירפות הורעבו ואף מתו.

אורנגאוטן תועד מעשן סיגריה בגן חיות בבאנדאנג, אינדונזיה - 10 במרץ 2018. רויטרס, רויטרס
מתוך הסרטון שתיעד את האורנגאוטן מעשן בבאנדאנג/רויטרס, רויטרס

בעיתון "סטאר אונליין" היוצא במלזיה דווח היום כי צעיר בן 27 שזוהה בראשי התיבות DJ הסגיר את עצמו למשטרה בעקבות המקרה. על פי הדיווח הצעיר טען כי השליך את הסיגריה אל מתחם האורנגאוטנים לאחר שראה אדם אחר עושה זאת. עוד דווח כי הצעיר ביקש להתנצל בפני תושבים בבאנדאנג ובאינדונזיה כולה שנפגעו מעצם מעשהו.

האורנגאוטן מסווג כמין בסכנת הכחדה חמורה ובאינדונזיה תועדו אוכלוסיות הולכות ופוחתות של בן משפחת קופי האדם אדום-הפרווה. בחודש שעבר נעצרו ארבעה בני אדם במדינה בעקבות מותו של אורנגאוטן שנורה ברובה אוויר 130 פעמים. החשודים, כולם חקלאים באי בורנאו המחולק בין אינדונזיה למלזיה הודו בהריגתו, וטענו כי הרס את מטעי האננס והדקלים שהם מגדלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully