וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: המסתערבים לא התחזו לעיתונאים; תיעוד הרגע שלפני המעצר

מג"ב פרסם תיעוד של לוחמי יחידת המסתערבים, רגע לפני הפעולה אתמול באוניברסיטת ביר זית ברמאללה, בה נעצר יו"ר מועצת הסטודנטים במוסד. "לוחמי החיל מסכנים את חייהם בפעילויות מורכבות, שמצריכות תעוזה, הסתערבות ואומץ"

צילום: דוברות המשטרה

במשטרה פרסמו היום (חמישי) תיעוד של לוחמי יחידת המסתערבים מהפעולה אתמול באוניברסיטת ביר-זית ברמאללה, שבה נעצר יו"ר מועצת הסטודנטים ברמאללה, המבוקש בחשד לפעילות טרור נגד מדינת ישראל. במשטרה הבהירו כי למרות טענות ארגון העיתונאים, איש מהמסתערבים לא השתמש בכיסוי עיתונאי במהלך הפעולה. החשוד, עומר אל-כסוואני, נעצר בתוך מתחם האוניברסיטה, ותיעוד מהמעצר פורסם כבר אתמול בכלי תקשורת פלסטיניים.

בארגון העיתונאים פרסמו גינוי לטענות שהמסתערבים התחזו לעיתונאים ואמרו כי "התנהגות זו עלולה לסכן עיתונאים אמיתיים הבאים לעשות את עבודתם, ומהווה פגיעה בחופש העיתונות. עבודת העיתונאים חשובה, ואין לסכן עיתונאים גם לצורך פעילות בטחונית. ארגון העיתונאים יפנה למפקדת מג"ב ויבקש הבהרות על מנת לוודא שהתחזות כאמור לא תישנה".

ממג"ב מסרו היום כי "כזרוע המבצעית הארוכה של המשטרה, נמשיך לפעול ביחד עם יתר גופי הביטחון למען ביטחון אזרחי ישראל. לוחמי החיל, לרבות לוחמי היחידות המיוחדות של מג"ב, מסכנים את חייהם בפעילויות מורכבות, שלא פעם מצריכות תעוזה, הסתערבות ואומץ".

אנשי יחידת המסתערבים התחפשו למרצים ולסטודנטים ערבים ועצרו מבוקש ברמאללה. מערכת וואלה! NEWS
אנשי יחידת המסתערבים התחפשו למרצים ולסטודנטים ערבים ועצרו מבוקש ברמאללה/מערכת וואלה! NEWS

על פי דיווחים פלסטיניים, המסתערבים התחפשו למרצים ולסטודנטים באוניברסיטה, וכך ביצעו את המעצר. בתיעוד שפורסם אתמול נראים שלושה גברים כשהם עוצרים את אל-כסוואני ומכים אותו, כאשר אחד מהם מפנה אקדח לעבר העוברים ושבים במטרה להרחיק אותם מהאירוע. בתיעוד שפרסמה היום מג"ב, נראים הרגעים שלפני המעצר, כשאיש לא חושד בשוטרים המסתערבים.

לפי הדיווח ברשת "אל-קודס", כוח המסתערבים נכנס לאוניברסיטה ברכב עם לוחיות זיהוי פלסטיניות ולבוש אזרחי, בזמן שכוח צה"ל כיתר את האוניברסיטה מבחוץ ושימש להם כוח עזר. אל-כסוואני נעצר בעת ששהה בקרבת הכניסה המערבית, הקרובה למטה מועצת הסטודנטים. כמה מקורות מסרו לרשת כי כמה סטודנטים ניסו למנוע את חטיפתו של אל-כסוואני, אך הכוח מנע מהם לעשות זאת והגיב בירי אש חיה לעברם כשהוא נסוג עם העצור ויוצא מהאוניברסיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully