וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם לחבריו בקואליציה: לא אוהב את התפקיד, קחו אותו ממני מחר

8.3.2018 / 18:24

יו"ר הקואליציה הודה שאינו מעוניין להישאר בתפקיד. על אף שבשיחות עם חברי קואליציה אמר אמסלם כי לא רצה בתפקיד והסכים לקחת אותו לבקשת ראש הממשלה, הוא לוקח חלק פעיל בניסיון לפתרון המשבר בקואליציה

צילום: אבי כהן, רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

בצל המשבר הפוליטי על חוק הגיוס, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) אמר בימים האחרונים בשיחות עם חברי קואליציה כי הוא לא היה רוצה להישאר בתפקידו. "התפקיד הזה פחות מתאים לי", אמר אמסלם. "לא רציתי אותו, אבל ראש הממשלה ביקש ממני לקחת אותו אז הסכמתי. לא אוהב את התפקיד הזה, קחו אותו ממני מחר. התפקיד שלי הקודם כיו"ר ועדת הפנים סיפק אותי הרבה יותר".

חרף דברים אלו, אמסלם פעל לפתור את המשבר על חוק הגיוס. הוא קיים שיחות ופגישות עם השותפים הקואליציוניים, בהם עם הסיעות החרדיות ועם בכירים בליכוד, זאת גם מתוך מטרה להמשיך כשגרה את עבודת הוועדות והמליאה בכנסת. בתדרוך עם עיתונאים לפני כחודש אמר אמסלם דברים דומים - זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו. עם זאת, בימים האחרונים, בצל המשבר הקואליציוני, חזר על כך במהלך שיחות עם חברי כנסת מהקואליציה.

מפגש פתוח עם יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, כנסת, ירושלים, 5 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מבלה שעות בדיונים סביב משבר חוק הגיוס. אמסלם/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

גורמים בסביבתו של יו"ר הקואליציה אמרו בתגובה לדברים כי "זה לא סוד שדודי אמסלם לא מת על התפקיד הזה אבל מבחינתו מדובר בצו שעה ולאור הנסיבות שנוצרו בגלל התפטרותו של ח"כ ביטן, הוא נענה לקריאת ראש הממשלה וקיבל עליו את התפקיד". לטענת הגורמים אמסלם ידוע "כאדם מאוד ביצועי, עם יכולות עשייה שאין עליהן עוררין. ומה לעשות, אדם כזה, מתחבר פחות לענייני סדרנות בקואליציה, אבל זה לא מפריע לו לעשות את מה שמוטל עליו במסגרת תפקידו".

עוד הוסיפו הגורמים כי אמסלם "נמצא בכל התהליכים הקואליציוניים; רק במשבר הגיוס הנוכחי הוא מבלה שעות ארוכות בשיחות ודיונים בין כל ראשי הקואליציה במטרה למצוא פתרון יצירתי. הוא משרה אוירה רגועה בין כל המערכות ומביא ניסיון ושקט תעשייתי בתחומים רבים ומגוונים הקשורים לקואליציה". לסיום, ציינו כי אמסלם "היה רוצה לעסוק בטיפול בנושאים החברתיים הקרובים לליבו ובתיקוני עוול היסטוריים, יותר מאשר לעסוק בגישור ופישור בין סיעות הקואליציה, אבל כאמור, זו המשימה שהוא נתבקש לעשות בתקופה זו ולמרות הכול הוא עושה אותה על הצד הטוב ביותר".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

נציגי הסיעות החרדיות בחנו אם חוק לימוד תורה יעמוד בבג"ץ

בתוך כך, נמשכים המאמצים של ראשי הקואליציה להשגת פתרון למשבר הנוכחי. שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי וח"כ משה גפני (יהדות התורה) פועלים לגבש סופית את הנוסח לחוק הגיוס. נציגי הסיעות החרדיות נפגשו היום (חמישי) עם עו"ד יצחק מירון שסייע להם בניסוח של חוק יסוד לימוד התורה שנפסל על ידי סיעות כולנו וישראל ביתנו.

בפגישה השתתפו סגן השר מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב מיהדות התורה וכן השר לשעבר מטעם ש"ס אריאל אטיאס שניסו, בין היתר, להבין מעו"ד מירון האם החוק המתגבש יוכל לעמוד במבחן בג"ץ. הניסוח של החוק החדש נעשה בהתייעצויות עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

ח"כ פרוש הוקלט בדיון סגור של סיעת יהדות התורה: חייבים לתפור את חוק הגיוס השבוע - התקשורת עסוקה בפרשות ביבי ולא תתעסק בזה. אתר רשמי
ניסיון להגיע לנוסח מוסכם. מקלב ופרוש בדיון בוועדה לפני שבועיים/אתר רשמי

השותפים לניסוח החוק יציגו אותו לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ככל הנראה ביממה הקרובה. האחרון השמיע את העמדה הכי תקיפה עד כה במשבר הנוכחי, ולפי דרישתו, יש לאשר את החוק בשלוש קריאות קודם לאישור חוק התקציב. ליצמן, חבר בסיעת "אגודת ישראל" בתוך מפלגת יהדות התורה, יציג את הנוסח לאדמו"רים החברים במועצת גדולי התורה של סיעתו, ואלה יכריעו האם יהיה ניתן להסתפק רק בקריאה טרומית קודם לאישור התקציב, בעוד שאלת הבחירות מרחפת באוויר. אם האדמו"רים יאשרו את הנוסח - המטרה תהיה להמשיך לעבוד על החוק במהלך הפגרה ולאשר אותו בקיץ.

אם החרדים יאשרו את הנוסח, ראש הממשלה בנימין נתניהו שישוב מחר לישראל ינסה לפתור את המשבר מול שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהצהיר כי סיעתו תצביע נגד החוק המתגבש, וכשיאושר סופית - הוא יפרוש מהקואליציה. נתניהו אמר כי הוא "מעוניין בפתרון לטווח ארוך" וכי על השותפים הקואליציוניים להתחייב כי יישארו בממשלה עד לסוף שנת 2019. אם ליברמן ימשיך להתבצר בעמדתו, לא מן הנמנע כי נתניהו יגיב ביציאה לבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully