וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מחריפה את הדיכוי: שנתיים מאסר לאישה שהסירה רעלה בציבור

התובע הכללי של טהראן הודיע כי יפעל למימוש העונש במלואו, בעקבות התגברות המחאה של נשות איראן נגד כיסוי הפנים. עשרות נעצרו מאז דצמבר, והוא הבטיח יד קשה נגד אלו שימשיכו למרוד נגד החוק האסלאמי

עריכה: יוסי אלטר

אישה שהסירה בציבור את הרעלה שלה במחאה על חוקי ההלכה באיראן נשלחה לשנתיים מאסר - כך הודיע אתמול (רביעי) התובע הכללי של טהראן, עבאס ג'עפארי דולאטבדי, שדבריו צוטטו באתר "מיזאן". הוא לא פירט את זהותה, אך אמר כי היא מתכוונת לערער על עונשה.

לדבריו, האישה "עודדה שחיתות מוסרית" בציבור. התובע של טהראן ביקר את העונש הקל, כלשונו, ואמר כי יפעל ליישומו במלואו.

יותר מ-30 נשים נעצרו מאז סוף דצמבר בשל הסרת הרעלה שלהן בציבור. רובן כבר שוחררו, אך חלקן הועמדו לדין על כך שהפרו את החוק שנקבע עם המהפכה האסלאמית ב-1979.

אישה חולפת על ציור קיר המפאר את מיליציית הבסיג' בטהראן, איראן, 3 בינואר 2018. AP
החוק מחייב את כולן. אישה ברחובות טהראן/AP

החוק קובע כי על כל הנשים - מוסלמיות ולא מוסלמיות, מקומיות או זרות, לכסות את פניהן בציבור ללא יוצא מן הכלל.
עם זאת, בשנים האחרונות הקלה משטרת המוסר על אכיפת החוק ונשים רבות בטהראן ובחלקים אחרים באיראן נראו בציבור עם רעלה רופפת, שחושפת את שערן. בחלקים מסוימים בבירה, נהגות נצפות פעמים רבות כשרעלותיהן מונחות על כתפיהן.

התובע של טהראן אמר כי הוא לא יקבל זאת עוד והורה על החרמת כלי רכב של נהגות "מורדות". לדבריו, ניתן להפגין סובלנות כלפי אלו הלובשות את הרעלה באופן רופף, אך הדגיש: "עלינו לפעול בכוח נגד מי שמפר באופן מכוון את חוקי קודש הלבוש האסלאמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully