וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלייה לישראל מתחילה בעלייה להר מירון: צעירי סן פרנסיסקו במסע 70

8.3.2018 / 1:28

עשרות בני נוער יהודים מארה"ב הגיעו לצפון כדי לצעוד מהגן הלאומי ברעם להר מירון. הם עושים זאת בשל 'מסע 70' שבמסגרתו החלו שני מסעות מהצפון ומהדרום שיתחברו באמצע אפריל בירושלים לכבוד שנת ה-70 של המדינה

צילום: Skypro

37 בני נוער יהודים בני 17 מבית הספר הקהילתי JCHS בסן פרנסיסקו שבארצות הברית הגיעו לצעוד את המקטע מהגן הלאומי ברעם שבצפון להר מירון כדי להשתתף ב'מסע 70', שיצא לדרך השבוע בהזנקת הנשיא רובי ריבלין לכבוד 70 שנה למדינה.

המקטע בו משתתפים בני הנוער האמריקנים הוא חלק מהמסע הצפוני שהחל בתחילת השבוע מתל חי. במקביל אליו צועדים גם במסע הדרומי שיצא מאילת ועובר כעת בעמק ססגון שבערבה. שני המסעות יתחברו לבסוף ב-15 באפריל באתר הקסטל שליד ירושלים, באירוע בו ישתתף שר החינוך נפתלי בנט ויכלול הופעות ושירה בציבור. למחרת ב-16 באפריל יגיע לסיומו המסע בירושלים באירוע סיום חגיגי ובצעידה לילית אל הכותל שם תיערך לפנות בוקר תפילה מיוחדת לשלום המדינה.

בני נוער אמריקאים-יהודים מסן פרנסיסקו במסע 70 לכבוד 70 שנה למדינה, 7 במרץ 2018. Skypro, מערכת וואלה! NEWS
בני הנוער היהודים מארה"ב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, Skypro

חלק מחברי הקבוצה הם בנים להורים ישראלים לשעבר שעזבו את הארץ. הילדים מגיעים לישראל כעת כדי להתחבר בעצמם למדינה. אביב קמפבל, חברת הקבוצה ובת לאם ישראלית שעזבה את ישראל לפני 26 שנה ואבא אמריקני, אמרה כי "להיות חלק ממסע 70 מחבר אותי פיזית לישראל וזה היה לי חשוב". לדבריה, "המשפחה שלי מאוד רוצה שאתגייס לצבא ואני מניחה שלהיות מסביב לצעירים בני גילי גרם לי להרגיש את הקהילה ומשכנע אותי שהתגייסות לצבא תהיה חוויה טובה לחיים".

חברת קבוצה נוספת בשם מאיה מנחם, שנולדה בארצות הברית לאבא ישראל שעזב את הארץ לאחר הצבא, מספרת כי "להיות כאן מרגיש כמו בית. אפילו שאנחנו גרים בארצות הברית ואתם בישראל יש לנו את אותו הקשר לאדמה ואחד לשני". היא הוסיפה כי "המסע היום והמפגש עם חיילים וצעירים שעומדים להתגייס, גרם לי להבין שהצבא בנוי מאנשים אמיתיים. לפגוש אותם הופך את זה למציאותי וזה גורם להרגשה נהדרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא המדינה ראובן ריבלין ועוד כ-1000 משתתפים לקחו חלק בטקסי הפתיחה של מסע 70 שנערכו במקביל בתל חי ובאילת, 5 במרץ 2018. תומר בן אבי, מערכת וואלה! NEWS
ריבלין מזניק את המסע, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, תומר בן אבי

בני הנוער האמריקנים יתחילו את מקטע הצעידה מהגן הלאומי ברעם ממנו הם צעדו לצד חניכי המכינה הקדם צבאית ברעם, חיילים ולוחמים מבסיסי האזור וכן תלמידי תיכונים. הם טיפסו עד לפסגת הר מירון באופן סמלו קם בו היישוב הראשון שהוקם על ידי עולים יהודיים בעת החדשה.

מייסד מסע 70 עמיחי שיקלי אמר כי "כל מי שמכיר את הנתונים יודע שמצבנו בכל הנוגע לזיקה של הצעירים האמריקנים לישראל רחוק מלהיות מזהיר". לדבריו, "אנחנו מאושרים שהמסע הזה מאפשר את חיזוק הקשר בין הצעירים היהודים בעולם לישראל ועם ישראלים בני גילם. היום אנחנו עם הצעירים מסן פרנסיסקו ובהמשך יצטרפו גם מאות ממשתתפי תכנית 'מסע'".

בני נוער אמריקאים-יהודים מסן פרנסיסקו במסע 70 לכבוד 70 שנה למדינה, 7 במרץ 2018. Skypro, מערכת וואלה! NEWS
הצעדה להר מירון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, Skypro

ניר פרוסט, חניך במכינת ברעם שהיה אחראי על הקשר עם המשלחת האמריקנית, אמר: "חשבנו ועבדנו הרבה על איך ליצור את החיבור בינינו ובינם. אנו רואים חשיבות אדירה ביהדות התפוצות". הוא הוסיף כי "המקטע המשותף הדגיש לי את התחושה שכולנו אחים. זה לא משנה איפה אנחנו גרים, זה משנה מה אנחנו מרגישים לגבי המדינה שלנו, לגבי הדת שלנו. הרגש שלנו הוא שהוביל לאווירה הטובה והמשפחתית בינינו שבסופו של דבר יצרה חיבור מדהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully