וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 76 שנה: אותרה נושאת מטוסים אמריקנית שטבעה במלחמת העולם ה-2

שרידי ה"לקסינגטון" אותרו לחופי אוסטרליה במצב שימור מעולה, כולל מטוסי קרב, בעזרת צוות חיפוש מיוחד. יותר מ-200 אנשי צוות נהרגו במהלך קרב האלמוגים, שהיה מרכזי בבלימת התפשטות יפן באוקיינוס השקט

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הריסות נושאת המטוסים האמריקנית "לקסינגטון", שטבעה במהלך מלחמת העולם השנייה, נמצאה לחופי אוסטרליה. כלי השיט נמצא ביום ראשון בעומק של שלושה ק"מ בים האלמוגים, במרחק של כ-800 ק"מ מחופה המזרחי של אוסטרליה.

נושאת המטוסים אבדה במהלך הקרב בים האלמוגים מול יפן, שנמשך מ-4 עד 8 במאי 1942. יותר מ-200 אנשי צוות נהרגו במהלך הקרב, שנחשב לרגע מכריע בבלימת התפשטותה של יפן באוקיינוס השקט.

הצי האמריקני אישר כי הספינה אותרה על ידי צוות חיפוש שאותו הוביל פול אלן, אחד ממייסדי חברת מיקרוסופט. אדמירל הארי האריס, מפקד פיקוד האוקיינוס השקט בצבא ארצות הברית, שיבח את התגלית. "בתור בן של אחד השורדים, אני מביע את ברכותיי לפולן אלן ולצוות החיפוש שאיתר את 'גברת לקס'", אמר אתמול.

3 ק"מ מתחת לפני הים- אחרי 76 שנים: אותרה נושאת מטוסים שהוטבעה במלה"ע ה-2, 800 ק"מ מהחוף האוסטרלי. רויטרס
השרידים ישמשו אתר קבורה. נושאת המטוסים "לקסינגטון"/רויטרס

התמונות הראו כי כלי השיט הטבוע נשמר היטב, ו-11 מתוך 35 כלי הטיס שהוצבו בו נמצאו אף הם. הספינה לא תושב לידי הצי האמריקני, מאחר שהיא נחשבת לאתר קבורה. 216 אנשי צוות נהרגו אחרי שנושאת המטוסים הותקפה על ידי צוללות ומטוסי קרב יפניים, ועוד יותר מ-2,000 אנשי צוות אחרים חולצו.

"לקסינגטון הייתה בעדיפות עליונה מאחר שהיא הייתה אחת הספינות המרכזיות שאיבדנו במהלך מלחמת העולם השנייה", מסר רוברט קרפט, דובר מטעם החברה המחפשת "וולקן". לדבריו, נדרשו שישה חודשים כדי לתכנן את איתור הספינה.

בשנה שעברה, איתרה החברה את הריסות ספינת "אינדיאנפוליס", שטבעה ב-1945.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully