וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד מיליארדרים ועדים מחקירותיו: הארוחה של נתניהו בניו יורק

7.3.2018 / 11:53

באירוע פרידה מיו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי שייערך הערב, נתניהו עשוי לפגוש את שלדון אדלסון ולן בלווטניק שמסרו עדות בחקירות בתיקי 1000 ו-2000. ללשכת ראש הממשלה לא היתה נגיעה בארגון האירוע, מידע או מעורבות בקביעת הרכב המוזמנים

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נאום ראש הממשלה במהלך כנס איפא"ק, אתמול)

על רקע המלצות המשטרה על קבלת שוחד בתיק 1000 ו-2000, ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי לפגוש הערב (רביעי) שניים מהמיליארדרים שהעידו במסגרת החקירות בשנה שעברה: שלדון אדלסון, והמוציא לאור של "ישראל היום", ולן בלווטניק, בעל השליטה בערוץ 10. נתניהו ורעייתו ישתתפו באירוע פרידה מיוחד מיו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, שייערך במסעדת ציפריאני, שמוכרת בתור אחת המסעדות האהובות על בני הזוג בניו יורק. לאירוע היוקרתי, אותו מוביל ג'יימס טיש, איש העסקים היהודי-אמריקני ואחד מבכירי הסוכנות לשעבר, הוזמנו מאות בני אדם, והוא נועד בין היתר, לגייס 10 מיליון דולר עבור הסוכנות היהודית.

אדלסון, שהעיד במשטרה במסגרת חקירת תיק 2000, הוא אחד מיושבי הראש של כבוד של האירוע היוקרתי, כלומר מהתורמים המרכזיים. עם זאת, גורמים המעורבים בהפקת האירוע אמרו לוואלה! NEWS כי הוא טרם אישר סופית את השתתפותו ולא ברור אם יתייצב ביחד עם רעייתו מרים לאירוע. גם בלוווטניק, שמסר עדות בחיקור דין בלונדון אשתקד, הוא אחד התורמים הבולטים באירוע, יחד עם נדבנים יהודים מוכרים אחרים בארצות הברית כמו רוברט קראפט, הבעלים של קבוצת הפוטבול "ניו אינגלנד פטריוטס" ואחד האנשים העשירים בעולם.

בנימין נתניהו נואם בטקס במרכז הבינתחומי בהרצליה 26 אוקטובר 2016. אילן אסייג, מערכת וואלה! NEWS
מסר עדות בתיק 2000. שלדון אדלסון ורה"מ נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אילן אסייג

בשנה האחרונה מרחפים סימני שאלה מעל היחסים הקרובים בין ראש הממשלה נתניהו לאדלסון, הידוע כאחד מהתורמים הגדולים שלו בשנים האחרונות ועל רקע תיק 2000 בו נחשפו המגעים בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. איל ההון היהודי מקורבים כבר שנים רבות גם לשרנסקי, שבעשור שעבר עמד בראש מכון למחקרים אסטרטגיים שאדלסון הקים במרכז שלם בירושלים. אדלסון אף העביר לסוכנות היהודית תרומות רבות בתקופת כהונתו של שרנסקי, שעומדת להסתיים ביוני הקרוב.

באירוע המדובר ישתתפו גם שורה של בכירים מישראל, בהם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, שגריר ישראל באו"ם דני דנון, קונסול ישראל בניו יורק דני דיין, וכן שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר - שנחשב גם הוא למקורב במיוחד לשרנסקי. ב-2004, הוא אף כתב עם אדלסון ספר בשם "טיעון בזכות הדמוקרטיה: כוחה של החירות לגבור על עריצות וטרור", שזכה להצלחה גדולה בממשלו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן, שהמליץ בזמנו לכל איש ממשל אמריקני לקרוא את הספר. הערב, באירוע הפרידה, הוא יקיים שיחה בת חצי שעה על הבמה עם שרנסקי.

נתן שרנסקי, אירוע הוקרה למאות חיילים בודדים שעלו לארץ כדי להתגייס לצה"ל. תל אביב, 1 בספטמבר 2016. ניב אהרונסון
ידיד קרוב של אדלסון. נתן שרנסקי/ניב אהרונסון

כפי שפורסם בעבר בוואלה! NEWS, גם במהלך ביקורו של נתניהו בלונדון בנובמבר האחרון הוא השתתף בארוחת ערב עם מיליארדרים מקורבים לשעבר, שמסרו עדות במסגרת חקירות המשטרה. אז היו אלה המיליארדר האמריקני רונלד לאודר, והמיליארדר הבריטי פויו זבלודוביץ', שהשתתפו בארוחת ערב פרטית ויוקרתית לציון מאה שנים להצהרת בלפור שאירגנו הלורד רוטשילד והלורד בלפור. לאודר עומד בראש הקונגרס היהודי העולמי ואילו זבלודוביץ' עומד בראש ארגון "בייקום", הפועל למען ישראל בתקשורת ובפוליטיקה הבריטית. ושניהם קיימו קשרי ידידות ארוכים עם ראש הממשלה נתניהו. כמו באירוע בלונדון, גם באירוע של שרנסקי ללשכת ראש הממשלה לא היתה נגיעה בארגון האירוע, מידע או מעורבות בקביעת הרכב המוזמנים.

אדלסון הוא גם אחד התורמים הגדולים של נשיא ארה"ב הנוכחי, דונלד טראמפ, ובחודש שעבר דווח כי הוא הציע לממן חלק מעלויות ההקמה של שגרירות ארה"ב החדשה בירושלים. לפי דיווח בסוכנות הידיעות אי-פי, מחלקת המדינה בודקת את ההיתכנות המשפטית של כיסוי עלויות ההקמה על ידי תרומות פרטיות. ביום שני האחרון, בפגישתם בבית הלבן, נתניהו הזמין את הנשיא טראמפ להשתתף בטקס העברת השגרירות לירושלים שייערך במאי הקרוב, והנשיא אמר כי "ייתכן שיגיע" אך סירב להתחייב. עם זאת, שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, הודיעה השבוע בכנס איפא"ק בוושינגטון כי היא מעוניינת להגיע לאירוע החגיגי במלאות 70 לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully