וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לנוסעי הרכבת בצפון: מחיפה לתל אביב בחצי שעה

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות הודיעה על תכנית להכפלת מסילות הרכבת בקטע שבין חיפה לשפיים. הפעולה תכלול בין היתר הוספה של שתי מסילות שיאפשרו תנועת רכבות מהירות שייסעו במהירות של 250 קמ"ש

עובדי רכבת ישראל במהלך הגשם בתל אביב 21 בנובמבר 2017. רכבת ישראל,
לחיפה בחצי שעה. רכבת בתחנת סבידור מרכז בתל אביב/רכבת ישראל

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות (ות"ל) בראשות אביגדור יצחקי, הודיעה אתמול (שלישי) על הכנת תכנית מפורטת להכפלת מסילת רכבת החוף שאורכה 85 ק"מ בקטע שבין סדנאות אפרים שבחיפה ועד לשפיים. הכפלת המסילה תיעשה תוך שדרוג המסילות הקיימות ותוספת של שתי מסילות מהירות לצדן. התכנית כוללת בנוסף הרחבת תחנות נוסעים קיימות והוספה של תחנות חדשות.

לפי התכנית, הרכבות המהירות ייסעו מדרום חיפה לתל אביב במהירות של 250 קמ"ש ויעברו את הדרך בכחצי שעה, תוך עצירה של חלק מהרכבות בתחנת חדרה בלבד. הרכבות הפרבריות ייסעו במהירות של 160 קמ"ש ויבצעו את הדרך בכ-50 דקות תוך עצירה בכל התחנות.

עבודות הרכבת. קינן כהן, ניר בן טובים
שינוי תוואי מסילות והוספה של מסילות חדשות. עבודות הרכבת בחודש פברואר/ניר בן טובים, קינן כהן

התוואי המוצע כולל כמה שינויים מהותיים לעומת תוואי הרכבת הקיים בין חיפה לתל אביב כגון: הקמה של תחנה חדשה בסמוך לאזור התעשייה בזיכרון יעקב; ביטול תחנת בנימינה והקמת תחנה חדשה בינה בנימינה לאור עקיבא; מסילת הרכבת בחדרה תוסט מערבה כדי לשמור על שמורת סמר שסמוכה לתוואי הקיים; בתחום העיר חיפה יפורסמו שתי חלופות למנהרות שיגיעו סמוך לתחנת חוף הכרמל על מנת להימנע מתוואי עילי בסמוך לחוף הים.

מדובר בהחלטה היסטורית שבמסגרתה יוסר חיץ המסילות בין העיר חיפה לים ותוואי מסילת הרכבת הקיים יפונה ולא ישמש יותר עבור רכבת כבדה. מתכננת הות"ל נאוה אלינסקי-רדעי ציינה כי "החלטת הוועדה היא שלב נוסף בקידום תכנית משמעותית וחשובה למדינת ישראל, שתקצר משמעותית את זמני הנסיעה בין חיפה לתל אביב ותשפר את השירות גם לשאר היישובים לאורך התוואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully