וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הגיוס: הח"כים החרדים יתייעצו עם הרבנים אם לתמוך בתקציב

6.3.2018 / 17:27

‏חברי הכנסת של סיעת "דגל התורה" הודיעו שייפגשו עם ההנהגה הרבנית בבני ברק כדי לקבל הכרעה כיצד לנהוג במשבר הגיוס. ח"כ זנדברג: "לא סביר שגורלה של ישראל נמצא בידיים של רבנים". בנוסף סגן שר הבריאות ליצמן דחה את האפשרות לאישור החוק בקריאה טרומית

הקלטה: באדיבות ארי קלמן, רשת 'קו עיתונות דתית', עריכה: יאיר דניאל

‏חברי הכנסת של סיעת "דגל התורה" משה גפני, יעקב אשר ואורי מקלב הודיעו היום (שלישי) כי ייפגשו לרבנים הליטאים בבני ברק, בכדי לקבל הכרעתם כיצד לנהוג במשבר הגיוס. השאלה המרכזית של חברי הכנסת תהיה האם לתמוך בתקציב המדינה שיובא בסוף המושב הנוכחי תמורת אישור בקריאה טרומית של חוק הגיוס. במידה והרבנים יאשרו, יהיה מדובר בפתרון אפשרי למשבר הגיוס. עם זאת, טרם נמצא נוסח מוסכם לחוק עצמו.

במפלגות החרדיות קיים חשש שמרגע אישור התקציב בסוף המושב הנוכחי הקואליציה לא תקדם את חוק הגיוס ולכן איים סגן השר יעקב ליצמן לא להצביע בעד התקציב אם חוק הגיוס לא יאושר. ח"כ משה גפני הצהיר כי "לא יצביע עם החוקים ההזויים של הקואליציה" עד אישור חוק הגיוס. מנגד, שר האוצר משה כחלון מתנגד לדחיית ההצבעה על התקציב מה שאומר שהקואליציה תצטרך לפתור את המשבר עד אמצע חודש מרץ. נתניהו ושרי הליכוד ימשיכו לנסות לגבש פתרון אך בינתיים לא נרשמה כל התקדמות במשבר הנוכחי.

עוד בוואלה!NEWS:
משבר חוק הגיוס יוביל לבחירות? "אין נוסחה שתרצה את כולם"
בין החבר טראמפ לעד חפץ - כאוס משבר הגיוס עדיין מחכה לנתניהו
עוד אסון תעופה רוסי: 32 נוסעים נספו בהתרסקות מטוס בסוריה

הקלטות ח"כ משה גפני. באדיבות כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
"לא אצביע לחוקים הזויים של הקואליציה", ח"כ משה גפני/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות כיכר השבת
הרב גולדנטל מדגל התורה בשיחה עם אברך שהתייצב בממ"ח כדי לקבל פטור. מערכת וואלה! NEWS
מתייצבים בלשכת הגיוס בכדי לקבל פטור/מערכת וואלה! NEWS

ההתנגדות החריפה בקואליציה בהנהגת הליכוד, כולנו וישראל ביתנו אשר מדגישים שוב כי הם לא רוצים בחירות. עם זאת, לא מן הנמנע כי הסיטואציה הנוכחית תגרור את המערכת הפוליטית לשם. במערכת הפוליטית קיימת הערכה כי משבר חוק הגיוס לא ניתן לפתרון שירצה את כל סיעות הקואליציה. אין שום נוסחה שיכולה לרצות גם את הליכוד, גם את החרדים וגם את כחלון וליברמן", אמר גורם בכיר בקואליציה.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה לקראת ההחלטה של רבני דגל התורה כי "ישראל היא לא מדינת הלכה ולא סביר שגורלה כרגע נמצא בידיים של רבנים". עוד הוסיפה זנדברג כי "באיזה עולם הרבנים מנהלים את המדינה? ישראל היא לא מדינת הלכה ולא סביר שגורלה כרגע נמצא בידיים של רבנים. הממשלה הזאת חייבת ללכת הביתה - בגלל השחיתות יותר מכל סיבה אחרת. בחירות עכשיו".

אורי מקלב, יהדות התורה ויואב בן צור, ש"ס, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
יגיע לבית לרבנים הליטאים בבני ברק בכדי להתעייץ, ח"כ אורי מקלב/ניב אהרונסון

בצל המגעים המתנהלים ביממה האחרונה עם הסיעות החרדיות לאשר את חוק הגיוס בקריאה טרומית בלבד במושב הכנסת הנוכחי, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן דחה את האפשרות לפשרה הזו. בעיתון החרדי 'המודיע' צוטט ליצמן אומר כי "אנו דבקים בעמדתנו כהוראת מועצת גדולי-התורה ודורשים את העברת חוק הגיוס לפני ההצבעה על התקציב". ליצמן הוסיף: "להעביר את חוק הגיוס בכל קריאותיו - עוד קודם להצבעה על התקציב ודבר לא השתנה. מאז עלה הנושא על סדר היום הציבורי, לא קיימו עמנו בליכוד כל מגעים בעניין, ודומה הדבר כי יש מי שאינם מבינים כי מדובר בנושא שעבורנו הוא קיומי ונוגע בציפור נפשנו ממש". בניגוד לליצמן, גפני ודרעי מציגים עמדה רכה יותר לפיה יסכימו להתפשר על אישור בקריאה טרומית בכנסת קודם אישור התקציב ולא אישור סופי של חוק הגיוס.

  • עוד באותו נושא:
  • דגל התורה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully