וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן רוב לפיזור הכנסת

28.11.2000 / 12:47

למרות מגעי האחדות, הליכוד מתכוון להגיש את החוק, בו יתמכו גם ש"ס, המפד"ל, האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו, עם אחד, עזמי בשארה, האחים לוי וחלק מח"כי יהדות התורה; הסיעות הערביות עדיין מתלבטות; בקואליציה שוקלים: הפיכת ההצבעה להצבעת אמון או אי אמון

המערכת הפוליטית רוחשת וגועשת לקראת ההצבעה על פיזור הכנסת, שתעלה היום בקריאה ראשונה.

ראש תנועת עם אחד, עמיר פרץ, הודיע בצהריים כי סיעתו, המונה שני חברים, תתמוך היום בחוק לפיזור הכנסת. "הגענו למסקנה שבלי לעשות שום חשבונות אנחנו מתכוונים להצביע בעד פיזור הכנסת", אמר פרץ במסיבת עיתונאים.

עם זאת, פרץ לא הבהיר כיצד ינהג במקרה וההצבעה תיהפך להצבעת אמון.

מועצת חכמי התורה של ש"ס הודיעה הבוקר באופן סופי כי כל 17 חברי הכנסת של הסיעה יתמכו בחוק לפיזור הכנסת. עם זאת החליטו חכמי התורה בהתייעצות עם יו"ר הש"ס, אלי ישי, כי הסיעה תמשיך לפעול להקמת קבינט חירום. היום ייפגש יו"ר הליכוד, אריאל שרון, עם ישי לדון בתמיכת ש"ס בחוק. ביהדות התורה הבהירו כי יאמצו את עמדת ש"ס, אבל מסרבים להתחייב.

האחים דוד ומקסים לוי (גשר) הודיעו כי יתמכו בפיזור הכנסת. מקסים לוי אמר כי הם בודקים את האפשרויות המשפטיות שלהם במקרה שההצעה תהפוך להצעת אמון. "אנחנו כנראה נוכל להצביע אי אמון נגד ראש הממשלה", אמר לוי, חבר הקואליציה.

הסיעות הערביות יתכנסו בשעות הצהריים כדי לנסות ולגבש חזית מאוחדת בשאלת ההצבעה היום. נראה כי רוב הח"כים הערבים יתמכו בהצעה, לפחות בקריאה הראשונה. ח"כ עזמי בשארה (בל"ד) וח"כ טיבי הם היחידים שהודיעו בוודאות כי יתמכו בפיזור הכנסת. ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ) אמר שככל הנראה תצביע סיעתו היום בעד החוק, והצבעתה בקריאות הבאות תלויה בהתפתחויות המדיניות.

ברק: העם לא מעוניין בבחירות

ראש הממשלה, אהוד ברק, אמר הבוקר לגלי צה"ל כי "ח"כים שישלחו את מדינת ישראל במצב החירום הזה לבחירות, מגלים פשוט חוסר אחריות לאומי".

ברק שב וקרא לכינון ממשלת חירום: "מי שמתנגד במצב הזה לממשלת חירום לאומית פשוט מנותק מצרכי העם ומרצונותיו. העם לא מעוניין בבחירות וגם הח"כים עצמם לא מעוניינים בבחירות בעת הזאת".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully