וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חוק השואה: "טראמפ ופנס לא ייפגשו עם הנהגת פולין"

6.3.2018 / 14:23

אתר חדשות מקומי דיווח כי וושינגטון הבהירה לוורשה כי נשיא ארה"ב וסגנו לא ייפגשו עם עמיתיהם מפולין עד שלא יבוטל החוק. עוד דווח כי הממשל איים לעצור מיזמים צבאיים משותפים. הממשלה מכחישה

צילום: לעמ, עריכה: תום זואילי

פולין הכחישה היום (שלישי) כי ארצות הברית מענישה אותה על העברת "חוק השואה" השנוי במחלוקת. סגן שר החוץ, ברטוש צ'יחוצ'קי, אמר כי וושינגטון הביעה "דאגה ושאלות" לגבי החוק, אך דחה את הדיווחים כי היא הטילה עליה סנקציות. יישום החוק הוקפא לאחרונה בלחץ ישראל, ומשלחת מוורשה הגיעה בשבוע שעבר לארץ כדי לדון בנושא שגרם למשבר בין המדינות.

אתר החדשות המקומי Onet.pl"" דיווח אתמול כי לממשלה בוורשה נמסר כי עד שלא ישתנה החוק, נשיא המדינה וראש הממשלה לא יזכו לפגישה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ או עם סגנו מייק פנס. האתר פרסם את הדיווח על בסיס מסמכים שלדבריו אימתו את האולטימטום האמריקני, שכלל גם איומים להשעות פיתוח מיזמים צבאיים משותפים.

לקריאה נוספת בנושא
בעקבות הלחץ של ישראל: פולין מקפיאה את יישום חוק השואה

דונלד טראמפ בפגישה עם נשיא פולין, דודה 6 ביולי 2017. רויטרס
ארה"ב לוחצת על ביטול החוק. טראמפ ונשיא פולין דודה, יולי/רויטרס

ארצות הברית דחקה בפולין שלא להעביר את החוק, שקובע עונשי מאסר של עד שלוש שנים עבור מי שיאשים את המדינה או את אזרחיה לפשעים שביצעו הנאצים על אדמת פולין בזמן מלחמת העולם השנייה והשואה.

מפלגת השלטון הלאומנית בפולין טוענת כי החוק החדש הכרחי כדי להגן על שמם של הפולנים ולהכיר גם בהם כקורבנות הגרמנים, ולא כמשתפי פעולה עמם. הממשלה מזכירה כי הנאצים ראו גם בעמים הסלביים כנחותים גזעית וכי פולנים רבים נהרגו או נשלחו לעבודות כפיה בזמן הכיבוש הגרמני.

עם זאת, ארצות הברית וישראל חוששות שהחוק יפגע בחופש הביטוי ובמחקר האקדמי ביחס לפשעים שביצעו פולנים נגד יהודים. בינואר הזהירה מחלקת המדינה בוושינגטון כי לחוק עלולות להיות השלכות חמורות ליחסים האסטרטגיים עם ורשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully