וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפרים את היכולות למלחמה הבאה: תכנית האימונים החדשה של צה"ל

5.3.2018 / 12:00

הצבא החליט להוציא לפועל תכנית אימונים חדשה, שתימשך 17 שבועות רצופים. במסגרת התכנית יתרגלו החיילים אימוני לילה ולוחמה ברבי קומות. לקראת התכנית החדשה נדרשים בצה"ל לשדרג את המתקנים ולהתאימם לאתגרים בזירות השונות

צילום: דו"צ

צה"ל החליט להוציא לפועל תכנית אימונים חדשה שתימשך 17 שבועות רצופים, לראשונה מזה 15 שנים. עד לאחרונה התאמנו החטיבות 13 שבועות.

מפקד אוגדה 162 תת-אלוף עודד בסיוק, שהחטיבות הסדירות שתחת פיקודו (בהן חטיבות גבעתי והנח"ל, עוצבת עקבות הברזל ואגד ארטילרי 215) יהיו חלוצי התכנית החדשה, בירך היום על השינוי. "יהיה לנו יותר זמן להתעסק ולחזק את כשירויות היסוד מרמת הפרט, כולל המפקדים. נעסוק בלחימה בשטח בנוי, ברבי-קומות, במרחבים אורבניים, נתרגל התמודדות עם ירי טילים נגד טנקים, אימוני לילה, מנהרות, שילוב בין חי"ר ושריון", אמר.

לוחמי גבעתי, בא"ח גבעתי, קציעות, 9 בינואר 2018. ראובן קסטרו
לוחמי גבעתי באימון/ראובן קסטרו

מנתונים שהציג קצין בכיר במטה הכללי בשבוע שעבר עולה כי התכנית החדשה תביא לשינוי בכשירות כוחות החי"ר, להסדרת מודל האימונים ולשיפור תכנית ההכשרה למקצועות היסוד. כשנשאל אם תקציב האימונים עלה בעקבות הארכת משכם, אמר תא"ל בסיוק כי "התקציב אינו גדול. חלק מהמשאבים הועברו לתכנית הרב שנתית למימון מתקנים חדשים ולשדרוג המתקנים הישנים. המענה השלם בסך הכל טוב".

יש לציין כי איכות המתקנים הקיימים דורשת שדרוג והעלאת רמת האיכות, ולשם כך ישקיע צה"ל בשנים הקרובות מאות מיליוני שקלים. בחלק מהמקומות יבנו מתקנים חדשים, ובחלקם ישודרגו כדי להתאימם לאתגרים של צה"ל בזירות השונות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גדוד צבר של חטיבת גבעתי מסכם תרגיל גדודי תקופת אימון משמעותית ללחימה במתווה דרומי 27 ביולי 2017. ראובן קסטרו
לוחמי גבעתי בתרגיל/ראובן קסטרו

בתוך כך, הוחלט במטה הכללי על הקמת "יחידת אריאל", שתהיה אחראית על אחזקה שוטפת של בסיסי האימונים. כמו כן, השולמו השיפוצים בבסיסי צנובר ואל-פוראן, שעברו מתיחת פנים בשנה האחרונה במסגרת ההיערכות ל-17 שבועות אימונים. עוד נמסר כי על פי התכנית, בהמשך ישופצו הבסיסים תבץ ותרצה בבקעה, וכן שני משטחים גדודיים במרכז לאימוני יבשה ובמתקן הבשור. לאחר מכן ישופצו בסיס נבי מוסא ומחנה חומה, יחד עם בסיסים נוספים בהתאם לצורך.

תא"ל בסיוק אמר כי צה"ל מודאג מאוד מהתאונה שבה נהרגו שלושה לוחמי חטיבת גולני בחודש שעבר. "התאונה בכביש 6 מטרידה אותנו מאוד. אנחנו מסתכלים על אופן הפעילות של שיירות רכבים 'חומים'. הרכבים ימשיכו לנסוע ברחבי הארץ, אך נשתדל לעשות זאת לאור יום ובאמצעי הובלה". בסיוק הוסיף כי "יש עוד תחקיר שמתבצע. נלמד את מה שקרה עד הסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully