וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע באונס יולדת בבית החולים, אך ייכלא ל-3 שנים בלבד

5.3.2018 / 1:47

חאזם רשק, הורשע בביצוע אונס ומעשה מגונה באישה שטופלה במחלקת יולדות בבית החולים שערי צדק בירושלים. למרות חומרת המעשים, השופטים הסתפקו ב-39 חודשי מאסר ותשלום פיצויים לנפגעות. הפרקליטות: "למעשים השלכות הקשות על המתלוננת ועל אמון הציבור, נשקול צעדינו"

בית החולים שערי צדק, פברואר 2015. מור שאולי
התחזה לאיש צוות וביצע את המעשים. בית החולים שערי צדק/מור שאולי

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר אתמול (ראשון) עונש של 39 חודשי מאסר ופיצוי כספי על חאזם רשק, שהורשע בביצוע אונס באישה ומעשה מגונה בנשים שטופלו במחלקת יולדות בבית החולים שערי צדק בירושלים. רשק אף הורשע בביצוע עבירות רכוש שביצע ביום האירוע, שהחל בגניבה ממרכול בקרית יובל ובביצוע עבירות מין ביולדות.

שופטי בית המשפט המחוזי התייחסו לחומרתה של עבירת האונס, שכלל החדרת אצבעות לגופה של יולדת, בזמן שרשק התחזה לעובד בית החולים. "היבט אחד של חומרת המעשים נוגע לעובדת ניצול חולשת היולדת והנזק הייחודי הכרוך בביצוע מעשים במי שמצבו הגופני והנפשי רגיש באותו מועד", כתבה השופטת ענת זינגר בגזר הדין שניתן על ידי הרכב של שלושה שופטים. "אין צורך להרחיב במילים באשר לסבל הנוסף הכרוך בהחדרת אצבע לאיבר מינה של יולדת, מייד לאחר לידתה, ואין צורך אף להרחיב במילים על המצב הרגשי המיוחד של יולדת בסמיכות ללידתה".

בנוגע ליתר עבירות המין שבהן הורשע רשק (שלא כללו עבירה אחת שבה זוכה - א"ס) נמצאות ברף הנמוך יחסית במדרג עבירות המין. עם זאת, השופטים ציינו את העובדה כי הללו בוצעו על ידי מי שהתחזה לאיש צוות בית החולים. "היבט חמור אחר נוגע לעובדה שהמעשים מבוצעים בבית חולים, מקום בו מעבר לפגיעה עצמה, נגרמת פגיעה בהרגשת הביטחון והמוגנות של המאושפז. קיימת חומרה כאשר המעשה נעשה תוך התחזות לעובד בית החולים וניצול אותה התחזות, לביצוע הפגיעה. יש במעשה לגרום לערעור האמון של מאושפז בבית החולי ובצוות עובדיו". לשופטת זינגר הצטרפו השופטים ארנון דראל וחגית מאק קלמנוביץ'.

בית משפט מחוזי ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
בית המשפט המחוזי בירושלים/עומר מירון

הפרקליטות ביקשה להטיל על רשק 11 שנות מאסר בפועל, לצד פיצוי משמעותי למתלוננות. אולם שופטי בית המשפט המחוזי הסתפקו בעונש קל בהרבה - 39 חודשי מאסר בפועל, לצד תשלום פיצוי של 10,000 שקלים למתלוננת אחת ו-2,500 שקלים למתלוננת אחרת, וזאת למרות שלרשק עבר פלילי דומה, לאחר שהורשע בעבירת שוד תוך כדי התחזות.

"בית המשפט קבע כי מעבר להשלכות הקשות של פגיעה מינית, למקרה זה חומרה יתרה שכן מדובר בניצול מצבן הגופני והנפשי של היולדות, המאושפזות בבית חולים", ציינה עו"ד ענת גרינבאום מפרקליטות מחוז ירושלים. "בנוסף, העובדה שהמעשים בוצעו בבית חולים תוך התחזות לאיש צוות רפואי, גורמת לפגיעה בהרגשת הביטחון והמוגנות של המאושפזים, ויש בכך כדי לגרום לערעור האמון בבית החולים ובצוות עובדיו. הפרקליטות סברה כי יש להטיל על הנאשם ענישה מחמירה יותר בגין העבירות שביצע. הפרקליטות תלמד את גזר דין ותשקול צעדיה".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully