וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: "הגיוס הוא פייק קרייסס, לא ניתן לשמאל את התענוג"

השרה קראה לשותפות בקואליציה לפעול יחד למציאת פתרון בסוגיה ולהימנע מהקדמת הבחירות. "זה יהיה חוסר אחריות אם הדבר יוביל להפלת ממשלת ימין. הנשיא ריבלין: "לפתור את הסוגיה בהסדר ולא בכפייה"

צילום: לע"מ

שרת המשפטים איילת שקד אמרה אתמול (ראשון) במהלך כנס איפא"ק כי על השותפות הקואליציוניות לפעול למציאת פתרון למשבר שנוצר במסגרת מאמצי החרדים לקדם את חוק הגיוס. "משבר הגיוס הוא פייק קרייסס (משבר מזויף)", טענה. "יהיה זה חוסר אחריות ש'המשבר' יוביל לבחירות ולהפלת ממשלת ימין. צריך לעבוד עם השותפות הקואליציוניות על נוסח פשרה שכולם יוכלו לחיות איתו".

"הממשלה הנוכחית טובה ועושה דברים חשובים בביטחון, בכלכלה, במשפט ובחינוך", הוסיפה. "אין כל סיבה לתת לשמאל את התענוג של הפלת ממשלת ימין. אף אחד לא יכול להתחייב שהשמאל לא יעלה לשלטון".

שרת המשפטים איילת שקד בכנס איפא"ק. צילום: אייפאק, מערכת וואלה!
"משבר מזויף". איילת שקד בכנס/מערכת וואלה!, צילום: אייפאק

מוקדם יותר ביום ראשון אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין כי יש לפתור את המשבר בסוגיית הגיוס בהסדר ולא בכפייה. "השיח המתעצם ביממה האחרונה על הקדמת הבחירות על רקע חוק הגיוס נוגע בנקודה רגישה מאוד עבור החברה הישראלית", טען הנשיא במהלך כנס של מועצת העיתונות בלוד. "זו סוגיה רגישה לציבור המשרתים בצה"ל, רגישה לציבור החרדי ולעולם התורה. זו לא הממשלה הראשונה שהסוגיה הנפיצה הזו מערערת את יציבותה".

"לא ניתן לפתור את סוגיית הגיוס בכפייה אלא רק בהסדר", הבהיר הנשיא. "לאורך זמן, אם לא נשכיל לפתור את המחלוקת הזאת בהידברות עמוקה, מתוך ניסיון למצוא הסדרים אחראיים, מכבדים ומציאותיים, הסוגיה הזו תמשיך ותערער את יציבות המערכת הפוליטית בישראל וחמור מכך, תעצים את המתח בין המגזרים השונים. על מנת להרגיע את המתח ולהתקדם עלינו למצוא מנגנוני שיח נוספים בינינו באופן שיהיה ברור שלא מדובר במחלוקת בין שונאי צה"ל מצד אחד לשונאי תורה מהצד השני, אלא בין ישראלים, שכולם גם מעריכים את צה"ל וגם מכבדים את התורה ואת לומדיה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא המדינה וראש הממשלה אירחו את קבלת הפנים לנציגי הסגל הדיפלומטי לכבוד יום העצמאות ה-69 למדינת ישראל 2 במאי 2017. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"זו לא הממשלה הראשונה שיציבותה מתערערת בגלל הגיוס". ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר אתמול בבוקר, בהמשך לסערת חוק הגיוס, כי לא יהיה מקום לפשרה שתאפשר להעביר אותו אחרי אישור התקציב. " דווקא הוא (נתניהו) אמר לנו מפורש שהוא לא רוצה בחירות. גם אני לא רוצה בחירות אבל אני חייב להעביר את חוק הגיוס, כולם יודעים. חוק הגיוס מסתיים בספטמבר, חוק התקציב מסתיים בדצמבר - אז אנחנו קודם", אמר לוואלה! NEWS.

נתניהו מצדו, הביע הערכה כי אם הצדדים יתגמשו, הקואליציה תשמור על יציבותה ולא יהיה צורך ללכת לבחירות. זמן קצר לפני שהמריא אמש לוושינגטון הוא הבהיר כי הוא אינו מעונין בבחירות מוקדמות. לדבריו, "אין סיבה שזה יקרה ועם רצון טוב זה גם לא יקרה. לי יש רצון טוב ואני מקווה שגם לשותפים האחרים שלנו. במקרה כזה לא נלך לבחירות והממשלה הזו יכולה לכלות את ימיה בתאריך הנקוב ב-2019".

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully