וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו בחשד כי ירו חץ לתוך גולגלתו של עבריין - אך ביהמ"ש הורה לשחררם

2.3.2018 / 13:28

לפני כחודש, רובה דיג ירה חץ הישר לתוך גולגלתו של צעיר בן 29 בחיפה. בבית החולים הצליחו להציל אותו ולהשיב לו את היכולת לדבר ולאכול - ואמש אותרו שני חשודים כשבמכוניתם רובה דיג ושלושה מכשירי טלפון. ואולם, בית המשפט דחה את ערעור המשטרה והורה לשחררם ממעצר

גוגולת עם חץ רובה דייג שירה אלי דהן בן ומתן יטח. דובורת המשטרה,
תמונת ההדמיה מבית החולים לאחר הירי בראשו של הצעיר/דובורת המשטרה

המשטרה עצרה את העבריין אלי דהן, בן 39 מחיפה, ואת חברו מתן יטח, בן 26 מעתלית, בחשד כי השניים ירו חץ מרובה דיג שפילח את גולגלתו של עבריין מטירת כרמל בעת שהיה במכונית עם עורכת הדין שלו, בדרך להסגרתו. הסניגורית לא נפגעה באירוע. ואולם, בית משפט השלום בחיפה הורה היום (שישי) לשחרר את השניים ממעצרם. המשטרה הגישה ערעור על ההחלטה, אולם היא נדחתה.

האירוע התרחש ליד מרכז חורב שבחיפה לפני כחודש. צוות מד"א פינה את הירוי, בן 29, לבית החולים כרמל בעיר. הוא עבר ניתוח חירום בידי מנהל מחלקת פה ולסת ד"ר גוסטבו מויגר, שהציל את חייו והחזיר לו את יכולת הדיבור והאכילה. יומיים אחרי שנותח כבר שוחרר לביתו במצב טוב.

גוגולת עם חץ רובה דייג שירה אלי דהן בן ומתן יטח. דובורת המשטרה,
ההדמיה של החץ שפגע בצעיר/דובורת המשטרה

דהן ויטח נעצרו אמש בשל עבירת תנועה בשכונת הדר הכרמל. בחיפוש ברכב שלפי החשד החשד נסע נגד כיוון התנועה, נמצא רובה הדיג שלטענת המשטרה שימש לירי. הם נחקרים בהפרדה, שומרים על שתיקה מוחלטת ולא עונים לחוקרים על שום שאלה. ברשותו של דהן נמצאו גם שלושה טלפונים ניידים נעולים שלא היה מוכן למסור את מספריהם והקוד הסודי לפתיחתם. החקירה לא ממש התקדמה, ורנ"ג אשר מזרחי בשם תחנת חיפה ביקש את הארכת מעצרם של השניים בשמונה ימים.

"לפני שנתיים היה לו גם אירוע דומה שצולם בתחנת דלק בטירת כרמל", טען נציג המשטרה בפני השופטת קרן אניספלד, והזכיר חשד נגד דהן שהסתיים אז מבלי שהוגש כתב אישום. "מי שיורה חץ בראש של מישהו אחר, זה מראש ניסיון לרצח. ובאירוע של ניסיון לרצח, לא עוצרים מישהו על הדרך כשהוא מקבל דוח תנועה", טען מנגד עו"ד יובל זמר, שמייצג את שני החשודים. "עורכת הדין שישבה לידו ברכב... אני לא יודע מה היא מסרה, אם היתה מוסרת שהיא מזהה את אלי דהן או מתן יטח היו מחכים אתמול שיעשו עבירת תנועה? לא, היו עוצרים אותם".

"עצם תפיסתו של החשוד ברכב שהבעלות בו נותרה עלומה בשלב זה, כאשר ברכב מצוי רובה דיג שאחזקתו כשלעצמה אינה בלתי חוקית אינה מכוננת חשד סביר", קבעה השופטת אניספלד שהורתה על שחרור השניים, לאלתר וללא תנאי. לבקשת המשטרה היא עיכבה את ביצוע השחרור עד לשמיעת ערר על החלטתה, אצל השופט סארי ג'יוסי, בבית המשפט המחוזי בעיר, אולם האחרון דחה את הערעור והשניים שוחררו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully