וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החקירות: נתניהו ממשיך לשמור על כוחו, לפיד מתחזק | סקר

1.3.2018 / 16:10

מסקר "פאנלס פוליטיקס" שנערך עבור וואלה! NEWS עולה כי 37% סבורים שחרף ההתפתחויות האחרונות בפרשת בזק, והחקירות בתיקי 1000 ו-2000, נתניהו הוא המועמד המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה, אולם 49% סבורים שהוא לא יכול להמשיך. ומה הציבור חושב על מערכת המשפט? כל הפרטים

עריכת וידאו:ניר חן

למרות ההתפתחויות בפרשת בזק, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מאבד מהתמיכה הציבורית ממנה נהנה - כך עולה מסקר "פאנלס פוליטיקס" שנערך עבור וואלה! NEWS. על פי הסקר, 37% מהציבור סבורים כי נתניהו הוא המתאים ביותר לכהן כראש ממשלת ישראל. מדובר בהתחזקות של שני אחוזים בהשוואה לממוצע סקרים שנערכו בחצי השנה האחרונה.

כמו כן, 75% מהנשאלים שהעידו כי הצביעו לליכוד בבחירות 2015, טענו כי נתניהו הוא המועמד המתאים לתפקיד. מיד אחריו, יאיר לפיד עם 20% שהתחזק אף הוא ב-5% בהשוואה לסקרים הקודמים. במקום השלישי - יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, עם 8%.

על פי אותו הסקר, מי שמאבד מאחוזי התמיכה הוא דווקא יו"ר העבודה אבי גבאי, שצנח מ-13% בממוצע בחצי השנה האחרונה לכדי 9% בסקר הנוכחי. אחריו אביגדור ליברמן עם 2% ומשה כחלון עם 5%. 19% מהנשאלים סבורים כי אף אחד מהפוליטיקאים שהוזכרו אינו מתאים לכהן כראש ממשלה.

סקר - התאמה לראשות הממשלה. -, מערכת וואלה! NEWS
סקר - התאמה לראשות הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, -

באשר למנדטים, אילו הבחירות היו נערכות היום מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 29 מנדטים, אחריה יש עתיד עם 23. מדובר בהתחזקות של 3-1 מנדטים לשתי המפלגות בהתאמה, בהשוואה לחצי השנה האחרונה. אחריהם המחנה הציוני עם 13 מנדטים, הבית היהודי עם 11, הרשימה המשותפת עם עשרה , יהדות התורה, מרצ וכולנו - שמונה מנדטים, ישראל ביתנו - שישה מנדטים, ואילו ש"ס - ארבעה מנדטים בלבד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סקר - סקר מנדטים. -, מערכת וואלה! NEWS
סקר - סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS, -
סקר - סקר מנדטים. -, מערכת וואלה! NEWS
סקר - סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS, -

בעקבות הפרשות האחרונות והחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה, 51% מהציבור סבורים כי נתניהו יכול להמשיך למלא את תפקידו כראש ממשלה, בעוד ש-49% השיבו בשלילה (4% ציינו כי הם לא יודעים).

משתתפי הסקר נשאלו גם על מידת האמון שהם רוחשים למערכת המשפט. 56% מהם השיבו כי סך הכול אין להם אמון במערכת, 43% השיבו כי סך הכול יש להם אמון בה ו-35% השיבו כי הם רוחשים מידת אמון מועטה למערכת המשפט. 32% מהמשיבים ענו כי הם רוחשים די הרבה אמון למערכת המשפט ו-21% השיבו כי אין להם בכלל אמון. 11% בלבד מהמשיבים ענו כי הם רוחשים הרבה מאוד אמון למערכת המשפט.

סקר -נתניהו יכול למלא תפקידו. -, מערכת וואלה! NEWS
סקר -נתניהו יכול למלא תפקידו/מערכת וואלה! NEWS, -
סקר -מדד השחיתות. -, מערכת וואלה! NEWS
סקר -מדד השחיתות/מערכת וואלה! NEWS, -

המשיבים התבקשו לענות גם על שאלה הממקמת את המפלגות השונות במפה הפוליטית על סולם של מידת השחיתות - כאשר הציון 1 ניתן למפלגה שאינה מושחתת כלל בעיניהם והציון 10 למפלגה מושחתת מאוד. מנתוני התשובות לשאלה זו עולה כי מפלגת ש"ס זכתה לציון הגבוה ביותר - 7.4. אחריה - ישראל ביתנו (6.9), הליכוד (6.5), הרשימה המשותפת (5.8), המחנה הציוני (5.6), יהדות התורה (5.5), יש עתיד (5.0), מרצ (5.0), כולנו (4.7); והמפלגה שזכתה לציון הנמוך ביותר היא הבית היהודי עם 4.6.

בסקר השתתפו 589 חברי פאנל מקוון המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינה, מעל גיל 18. 85% מהמשיבים הם יהודים ו-15% ערבים. 43% מהם הגדירו את עצמם כחילונים, 32% כמסורתיים, 14% כדתיים ו-11% כחרדים.

סקר - אמון במערכת המשפט. -, מערכת וואלה! NEWS
סקר - אמון במערכת המשפט/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully