וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-30 הרוגים ברעש העוצמתי ביותר זה מאה שנה בפפואה החדשה

1.3.2018 / 11:34

מדינת האי שבאוקיינוס השקט חווה אסון לאומי, בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 7.5 שקברה עיירות תחת הבוץ וניתקה קווי טלפון. מניין הקורבנות צפוי לעלות ואוסטרליה השכנה הבטיחה לסייע

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 31 בני אדם מתו ברעידת אדמה עוצמתית שהכתה בפפואה גינאה החדשה - כך מסרו היום (חמישי) הרשויות באי, עם עדכון מניין ההרוגים הרשמי של הרעש החזק ביותר שהכה במדינה זה כמעט מאה שנה. מספר ההרוגים צפוי עוד לעלות, בשל העיכוב במאמצי החילוץ כתוצאה מהנזק שנגרם לכבישים ולקווי הטלפון.

עיירות מרוחקות במחוז הרמות הדרומיות , שהיו הקרובות ביותר למוקד הרעש שעוצמתו היה 7.5, נקברו תחת ההריסות ולפחות 13 תושבים נהרגו. יתר הקורבנות נרשמו בבירת המחוז מנדי או בסביבותיה ובעיירה טארי, שנמצאת במרחק של 40 ק"מ ממוקד רעידת האדמה. רעשי המשנה באזור נמשכים ותושבים החוששים מכך שבתיהם יקרסו ישנים בחצרותיהם.

"טארי מושבתת לחלוטין", אמר מרק מנדאי, ראש מחלקת הפיתוח, לסוכנות הידיעות רויטרס. "כל מכליות המים התהפכו ואנשים סובלים ממחסור במים. כל הנהרות יבשים", אמר. "מסלול ההמראה סגור, כל המשרדים שלנו נהרסו וכל הכבישים ניזוקו וחוסמים את התנועה".

בית שנקבר תחת הבוץ בעקבות רעידת אדמה בפפואה גינאה החדשה, 27 בפברואר 2018. רויטרס
בית שנקבר תחת ההריסות/רויטרס

דובר מרכז החירום הלאומי אמר כי ההערכות הראשונות של היקף הנזק מרעידת האדמה, שאירעה במרחק של כ-560 ק"מ מהבירה פורט מורסביי, עדיין לא ברורות לחלוטין. פצועים רבים נותרו בעיירות מאחר שלא ניתן היה לפנותם לבית החולים, שנותרו ריקים ברובם.

גם חברות כרייה וגז מעריכות את הנזקים שנגרמו לתשתיות שלהן, כולל צינור גז באורך 700 ק"מ שמתחבר למפעל באזור החוף.

אוסטרליה הבטיחה לספק אוהלים, טבליות לטיהור מים, מכליות מים ושלחה מטוס תובלה כדי לסייע במעקב מהאוויר אחר אזורי האסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully