וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ההאקר הישראלי הואשם בפשעי שנאה ואיומים על קהילות יהודיות

1.3.2018 / 7:34

משרד המשפטים בארצות הברית האשים את הישראלי בן ה-19 בביצוע פשעי שנאה ושיחות איומים למרכזי הקהילה היהודית במקומות שונים במדינה, בתי ספר ואפילו לשדות תעופה. הצעיר עצור בישראל ואם יוסגר הוא עשוי להיאסר למשך עשרות שנים

עריכה: תום זואילי

(בווידאו: ההאקר מאשקלון מנסה לברוח ממעצר, מוקדם יותר החודש)

משרד המשפטים בארצות הברית הודיע הבוקר (חמישי) על הגשת כתב אישום נגד הצעיר בן ה-19 מאשקלון, שנעצר לפני כעשרה חודשים בישראל, בגין שורה של פשעי שנאה ואיומים על מוסדות יהודיים בארצות הברית וברחבי העולם, בזמן שהיה קטין. על פי הודעת המשרד, יוחסו לנאשם לפחות שלוש עבירות הנוגעות לפשעי שנאה לצד עבירות נוספות - מה שעלול להסתכם בעשרות שנות מאסר.

העבירות המיוחסות לחשוד בוצעו בזמן שהיה קטין, ולכן שמו נאסר לפרסום. בהודעת משרד המשפטים בארצות הברית צוין כי לצעיר, המחזיק באזרחות ישראלית ובאזרחות אמריקנית, יוחסו מקרים רבים במהלכם שיגר איומים לאלפי מוסדות בארצות הברית, בהם בתי ספר, מרכזים קהילתיים יהודיים ואפילו נמלי תעופה שגרמו לשיבושים בתנועת מטוסים. האירועים התרחשו בין 2017-2016. בשל ריבוי המקרים, להאקר יוחסו אישומים שונים על ידי כמה מדינות בארצות הברית, ובראשן מדינת פלורידה.

לקריאה נוספת:
צעיר מהדרום חשוד באיומים טלפוניים על מוסדות יהודיים בעולם
איום ברצח ילדים וסחיטת בכירים אמריקנים: אישום נגד ההאקר מאשקלון

הצעיר שנעצר בחשד שגרם להתראות לפיגועים, חשוד גם בסחר אסור ברשת ה"דארקנט". מערכת וואלה! NEWS
ההאקר בבית המשפט בישראל/מערכת וואלה! NEWS

הצעיר נעצר בתום חקירה סמויה ומסועפת בה היו מעורבות יחידות סייבר מניו זילנד, אוסטרליה, ישראל וכמה מדינות באירופה. בתחילת הפרשה, הבינו החוקרים כי מדובר בשיחות שמקורן בישראל, חרף החשד כי מדובר באיומים על רקע אנטישמי. לאחר שניטרו חוקרי הסייבר ביחידת להב 443 את כתובות ה-IP מהן בוצעו השיחות, עלה החשד כי הצעיר השתמש בכתובות של מחשבים אחרים בסביבתו.

יחד עם חוקרי הבולשת הפדרלית (FBI) של ארצות הברית, החלו השוטרים באיתור עקבות שהותיר החשוד ברשת. על פי החשד, הוא אסף מספרי טלפון של מרכזים יהודיים, מידע על אודות פעילותם וכן זמני טיסות של חברת דלתא ויעדיהן. לאחר הצלבת המידע שהתקבל מסוכנויות הביון במדינות השונות, הצליחו החוקרים לאתר את כותבת מגוריו של החשוד בישראל.

ההאקר מאשקלון נהג להשתמש בדארקנט לביצוע העבירות. לפי כתב האישום שהוגש נגדו בחודש אפריל בישראל, הוא הציע את שירותיו ב"רשת האפלה" לביצוע שיחות הפחדה, סחיטה ואיומים בתמורה לתשלום. מזמיני השירות עשו זאת באמצעות המטבע הווירטואלי "ביטקוין". כך, היה לו מחירון בהתאם ליעד השיחות. באמצעים אלו, נטען, הרוויח 873 אלף שקל. הוא אף שכר שני קבלני משנה, שיבצעו עבורו חלק משיחות האיום.

לוחמי יחידת נחשון פתחו במרדף אחר עצור פלילי המוגדר כתקיף ואלים שניסה להימלט ממעצר. אתר רשמי
ניסיון הבריחה של ההאקר מאשקלון, מוקדם יותר החודש/אתר רשמי

הוריו של הצעיר אמרו כי הוא סובל מבעיה רפואית וכן מאוטיזם, וכי הוא אינו מסוגל להבין את אופי מעשיו. אם יורשע על פי הדין בארצות הברית, עלולות להיגזר עליו 20 שנות מאסר בגין פשעי השנאה, וכן עשרות שנים נוספות בגין האיומים השונים. עם זאת, לא צוין אם הצעיר יוסגר בהמשך מישראל לידי הרשויות בארצות הברית.

מוקדם יותר החודש ניסה ההאקר להימלט מהסוהרים בכניסה לבית המעצר במגרש הרוסים בירושלים, לאחר שהורד מהרכב לקראת הבאתו למתקן, שם אמור היה לשהות עד העברתו לבית המעצר ניצן ברמלה, שם הוא כלוא.

הפעולה סוכלה בידי לוחמי יחידת נחשון שעצרו אותו, לאחר שפתח בריצה ושני לוחמים דלקו אחריו לאורך כמה עשרות מטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully