וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההכרעה - חיסול נסראללה": תוכנית צה"ל להבסת חיזבאללה נחשפת

28.2.2018 / 17:00

קצין בכיר במטכ"ל הציג את היערכות זרוע היבשה למערכה בגבול הצפון ואת מוכנות הצבא למצב של מלחמה. אחד האתגרים שיעמדו בפני צה"ל יהיה תקיפת המטרות שאסף אגף המודיעין, ולשם כך פותחו אמצעי לחימה חדשים: "אם נצליח במלחמה הבאה להרוג את נסראללה בעיני זו הכרעה"

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

על רקע תכנית האימונים המהפכנית לכוחות הסדיר והמילואים של הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט שתעלה מדרגה בשנת 2018 הציג היום (רביעי) קצין בכיר במטה הכללי את מפת הדרכים של כוחות היבשה בשנים הקרובות - וכן את ההיערכות לקראת לחימה בגבול הצפוני.

בפתח דבריו התייחס הקצין הבכיר למגוון האיומים על מדינת ישראל, ובהם: חדירות למוצבים ויישובים בשטח ישראל, יכולת כוחות האויב להתפרס על שטח גדול להיעלם מן העין, הניסיון שצברו לוחמי חיזבאללה בסוריה, הצורך להילחם בכמה זירות במקביל, שימוש בנשק ביולוגי וכימי - וכל זאת תוך המשך פעילות הביטחון השוטף והגנת הגבולות.

אילוסטרציה המדמה את "מגן גדעון", הגנה אפקטיבית לכוחות המתמרנים.. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
לוחמי חי"ר באימון/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

תכנית הרמטכ"ל כוללת שיפור המלאים, ההכשרות, אימוני מפקדות החטיבות והאוגדות, והרחבת הפעילות של בית הספר לפיקוד ושליטה. בימ"חים (יחידות מחסני החירום, א"ב) חל שיפור משמעותי - אך הוא לא הסתיים ועדיין נשאלת השאלה האם כדי לממש את תקיפת בנק המטרות הגדול של אגף המודיעין שהתרחב דרמטית מאז מלחמת לבנון השנייה יש מלאי מספיק של סוגי התחמושת השונים.

כחלק מהתכנית התשתיות לאימונים זכו לזריקת עידוד עם תקציבים גדולים, אך מדובר בתהליכים שיישומם בשטח ייקח כמה שנים, שבמסגרתן יבנו למעלה מעשרה מתקנים שידמו כפרים לבנוניים. הקצין הבכיר ציין עוד כי ייצור נגמ"ש הנמר נמצא בהתקדמות ובקרוב תתקבל החלטה על היקף נגמ"ש הגלגלי איתן שיימסר לחטיבת הנח"ל. לדבריו, למרות שמשק הרק"מ (רכב קרבי משוריין, שם כולל לנגמ"שים וטנקים א"ב) כולל שיעור גדול מאוד של נגמ"ש M-113 הישן מערך הרק"מ כולו נמצא בכשירות גבוהה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אילוסטרציה - המדמה את כלל מערכות האיסוף בשדה הקרב, בזמן תמרון הכוחות... דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מערך הרק"מ בכשירות גבוהה. נגמ"שי נמר ברמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

"אם מחר תפרוץ מלחמה כוחות היבשה מוכנים לאתגר. מאומנים יותר ומחומשים יותר", הוסיף הקצין הבכיר. "אנחנו מוכנים למלחמה אבל אין מוכנות מושלמת. יש פערים בחלק מהמשקים". לדבריו, במלחמה עתידית יפעל הצבא בעומק שטח האויב ויתפרס לאורך חזית רחבה יותר. "אני לא רואה דרך אחרת", קבע.

ברקע היערכות הצבא מרחפת שאלת ההכרעה של הדרג המדיני

ברקע האימונים וההכשרות מרחף תהליך קבלת ההחלטות של הדרג המדיני שעשוי להכריע האם להטיל את כוחות היבשה לשטח האויב לתמרון עמוק. אם שואלים את צמרת צה"ל אין שאלה בדבר היקף ועומק התמרון. "מה שיפול במרכז הארץ ישנה כל החלטה אצל מקבלי ההחלטות. אי אפשר יהיה לדבר אחרת", אמר הקצין הבכיר. "בפעם הבאה יצטרכו לשנות מצב מהיסוד. לא רק תמרון. אלא משהו גדול יותר". כוחות היבשה ייערכו לאתר את מרכזי הכובד של האויב שכוללים בין היתר, לדבריו של הקצין הבכיר, את מרכזי השיגורים, מרכזי הפיקוד והשליטה וריכוז הלוחמים של האויב.

כדי לתמרן לעומק, עסוקות יחידות זרוע היבשה בתהליכים שונים הכוללים בין היתר: שימוש באמצעי תקיפה יבשתיים מדויקים, שילוב מערכות רובוטיקה; היערכות לאפשרות שהאויב יפוצץ גשרים וכבישים מהירים בשטחו; קליטת מערכת הגנה לכוח המתמרן מפני רחפנים, מל"טים מתאבדים, פצצות מרגמה ואיומים אחרים - בעתיד יוקם כוח נ"מ מודרני תחת הכינוי "מגן גדעון" - וכן העברת צירי לוגיסטיקה לאחריות קצינים בכירים בדרגות אלוף-משנה שביצעו בעבר תפקידי מח"ט וניוד לוחמים במהירות מנקודה לנקודה, גם בתנאי שטח מורכבים.

אילוסטרציה המדמה את "מגן גדעון", הגנה אפקטיבית לכוחות המתמרנים.. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
נערכים לאיתור מרכזי הכובד של האויב. אימון של כוחות רגלים/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

כדי לתקוף את בנק המטרות של אמ"ן ומטרות שייחשפו בזמן אמת הציג הקצין הבכיר מגוון חימושים, מרביתם מדויקים, וכן טילים מדגמים חדשים. בתערוכת נשק של זרוע היבשה הוצגו לאחרונה כלים שונים למטרה זו: רחפנים מתאבדים, אמצעי פריצה למבנים, ותותחים מדויקים.

אילוסטרציה המדמה את "מגן גדעון", הגנה אפקטיבית לכוחות המתמרנים.. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
היערכות לתמרון רחב. חיילים צועדים בבוץ ברמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
לדברי הקצין הבכיר לוחמות שהתגייסו לחיל השריון "עומדות יפה" בשילובן

על רקע המורכבות של האיומים ואופן פעילות האויב נשאל הקצין הבכיר כיצד עשויה להראות הכרעה בזירה הצפונית. לדבריו, "אם נצליח במלחמה הבאה להרוג את נסראללה בעיני זו הכרעה". הוא הוסיף כי צה"ל נערך לעלייה הדרמטית בהיקף המתגייסים אך בשלב זה נשקלת הארכת משך השירות ליחידות מיוחדות בשנת קבע. עוד אמר הקצין הבכיר כי הוא תומך ברכישת מטוס הצ'ינוק מתוצרת חברת "בואינג" למרות נטייתו של חיל האוויר לרכוש את מסוק ה-CH-53K של חברת "לוקהיד מרטין". הוא ציין כי נתן בדעתו משקל ליכולת לשאת לוחמים וציוד.

נושא נוסף שאליו התייחס הקצין הבכיר הוא שילוב לוחמות בכוחות השריון - שבו החל לאחרונה צה"ל בגזרת עוצבת אדום, תחת פיקוד גדוד קרקל - וציין כי "כרגע הן עומדות בזה יפה". בקרוב ישתלבו לוחמות בקורס מפקדות טנקים שיתקיים במגמה נפרדת. בשלב זה הן פועלות במסגרת שלושה טנקים בגזרה שבה הוצבו ובסוף שנת 2018 יוחלט האם להרחיב את הפרויקט או לסיימו.

אילוסטרציה המדמה את "מגן גדעון", הגנה אפקטיבית לכוחות המתמרנים.. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
חיילים באימון ברמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
אילוסטרציה - המדמה את כלל מערכות האיסוף בשדה הקרב, בזמן תמרון הכוחות... דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
נגמ"ש נמר באימון/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully