וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יפגוש את החוקר עם הפתיל הקצר - וינסה להפיל את פילבר

28.2.2018 / 15:12

רה"מ ייחקר באזהרה מחרתיים בפני ראש היחידה הארצית לפשעים כלכליים, המכונה גם "הבולדוג". הוא יישאל על שלוש פרשות בהן נקשר שמו, שהמרכזית ביניהן היא פרשת בזק. החוקרים נערכים לעמתו עם קו ההגנה שכבר הציג בתקשורת, לפיו כל ההחלטות בעניין התקבלו מטעמים מקצועיים

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

ביום שישי יגיעו למעון ראש הממשלה בירושלים מפקד היחידה הארצית לאכיפה כלכלית (יאל"כ) תת-ניצב אלי אסייג ונציגי צוותי החקירה בשלושת התיקים שבהם נקשר שמו של בנימין נתניהו: פרשת בזק (תיק 4000), פרשת הצוללות (3000), ופרשת השופטת גרסטל. לפי שעה מסתמן כי נתניהו יתבקש למסור עדות פתוחה בתיקים השונים, אך גורמים המעורים בפרשה העריכו כי לא מן הנמנע שכבר בשלביה הראשונים עשויה זו להפוך לחקירה באזהרה.

אמש חשף נתניהו את קו ההגנה שאותו יציג לחוקרים בפרשה - שבמרכזה חשד למתן הטבות לחברת התקשורת בתמורה לסיקור אוהד באתר וואלה! NEWS - הפלת כל האחריות לפעולות שנעשו בצורה לא חוקית, אם היו כאלה, על מנכ"ל משרדו שלמה פילבר, שהפך לפני כעשרה ימים לעד מדינה בפרשה.

מפוצלת - אלוביץ' נתניהו חפץ. -, ראובן קסטרו
אלוביץ', נתניהו וחפץ/ראובן קסטרו, -

למרות שנתניהו יישאל על שלוש פרשות, ברור שחלק מרכזי ומשמעותי בחקירה יתרכז בפרשת בזק. שניים ממקורבי נתניהו נתונים במעצר - איש סודו ודוברו לשעבר ניר חפץ וחברו הקרוב ובעל השליטה בבזק שאול אלוביץ'. חשוד נוסף שעמד כאיש קשר להוצאתן לפועל של החלטות בציר שבין משרד התקשורת לבזק הוא היועץ האסטרטגי אלי קמיר, ששוחרר היום למעצר בית.

נתניהו יודע שבשל היותו שר אוצר לשעבר הוא יתקשה לטעון כי לא ידע לעומק את ההשלכות הכלכליות הכוללות של הרפורמות וההקלות שניתנו לבזק. חוקרי המשטרה מתכוונים למשוך אותו לעניין הזה כבר בתחילת החקירה ולכן בהודעה שהוציא אתמול הוא כבר פרס את כל קו ההגנה שלו. לטענת ראש הממשלה היקף ההטבות לבזק לא עומד על מיליארד שקלים כפי שהמשטרה ואנשי רשות ניירות ערך טוענים.

עוד באותו נושא

נתניהו ייחקר ביום שישי במעונו בפרשת בזק ובפרשת הצוללות

לכתבה המלאה
תיק 4000 החשודים במרכזיים. עיבוד תמונה
תיק 4000 החשודים במרכזיים/עיבוד תמונה

מנגד, נמסר עוד, כל הפעילות שלו מול בזק וכל ההחלטות בוצעו על ידי פילבר והדרג המקצועי במשרד. בדברים שכתב אמש בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו הוסיף נתניהו כי "אחרי שטענו שראש הממשלה עישן סיגרים במיליון שקל, הגיע הבלון החדש: הטבות במיליארד שקל. אלא שכל הפעולות נעשו באופן ענייני על בסיס המלצות של הדרג המקצועי, ועדות מקצועיות וייעוץ משפטי. לא מיליון, לא מיליארד, לא טריליון ולא כלום".

החקירה ביום שישי תהיה לראש הממשלה קשה ושונה מחקירות קודמות שעבר. ראשית, תנ"צ אסייג שונה מתנ"צ כורש ברנור שניהל את החקירות בתיקים 1000 ו-2000. אסייג מחוספס יותר ובעל פתיל קצר הרבה יותר מברנור. האחרון גדל בחטיבת הצנחנים, לעומת אסייג שצמח בגולני.

תנ"צ אלי אסייג המפקד הנכנס של היחידה הארצית לחקירות כלכליות. ראובן קסטרו
אסייג. מכונה גם "הבולדוג"/ראובן קסטרו

כך יפעלו החוקרים: שלב אחר שלב

אחד ממפקדיה הקודמים של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) שחקר בעבר את אחד מראשי הממשלה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "כמפקד יחידה אין לך הרבה אינטראקציה עם הנחקר במהלך החקירה, אלא הוא סוג של בולדוג שתפקידו לשמור על עליונות החוקרים במהלך החקירה ולרסן את הנחקר ברגע שהוא מנסה לעשות סוג של שריר מולם. אני מאמין שאלי ידע לעשות את זה בנינוחות אבל הוא יודע לעשות זאת גם אחרת".

החוקרים יפעלו ככל הנראה בשלבים בחקירה - קודם יציגו את חומרי החקירה העוסקים בהטבות שניתנו לבזק ורק בהמשך יגיעו לתמורה שניתנה עבור הפרסומים המיטיבים עם בני משפחת נתניהו. בין לבין הם אמורים להפתיע את נתניהו עם "ראיית זהב" שבינתיים נחשבת לסודית.

החוקרים נכנסים למעון ראש הממשלה לקראת חקירתו 9 בנובמבר 2017. גדעון צנטנר
חוקרי המשטרה בכניסה למעון ראש הממשלה, בנובמבר/גדעון צנטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully