וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האורתודוקסים נגד הרפורמים בארה"ב: נמשיך לסייע כלכלית לישראל

27.2.2018 / 17:51

בפגישה עם בכירים פוליטיים, הבהירה הקהילה האורתודוקסית בארה"ב כי חרף האיומים מצד הרפורמים והקונסרבטיבים בגלל משבר הכותל והגיור - ימשיכו לתמוך בישראל. "הרפורמים הולכים ונעלמים", אמרו

צילום: ערוץ הכנסת

יהודי ארצות הברית מהזרמים הרפורמי והקונסרבטיבי, איימו בשנה שעברה כי יעצרו את הסיוע הכלכלי לישראל בעקבות משבר חוק הגיור ומתווה הכותל שהתרחש בממשלה, לכעת מגיעה התשובה - דווקא מצד האורתודוקסים. משלחת של 40 אנשי עסקים ומובילי דעת קהל נפגשה ביממה האחרונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי סיעות הקואליציה והצהירו כי ימשיכו לתמוך כלכלית בישראל. "אנחנו מכניסים לקופת המדינה כ-500 מיליון דולר בשנה, לא נפסיק", הם אמרו בפגישותיהם כשהציגו בפניהם חישוב כלכלי שכולל ביקורים, חופשות ואת לימודיהם של אלפי תלמידים ותלמידות שמגיעים מארה"ב לישראל.

המשבר החמור בשנה שעברה פרץ בשנה שעברה סביב החלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל שהעניק רחבה שוויונית לרפורמים, קונסרבטיבים ולנשות הכותל בחלק הדרומי של הכותל המערבי ובנוסף בעקבות הכוונה לקדם את חוק הגיור החרדי שקובע מונפול חוקי של הרבנות הראשית על הגיורים בישראל.

חברי המשלחת מיהודי ארה"ב מהזרם הרפורמי והקונסרבטיבי  עם שר האוצר כחלון. שלומי כהן, מערכת וואלה! NEWS
חברי המשלחת בפגישה/מערכת וואלה! NEWS, שלומי כהן

הנושא השתלט על סדר היום וגרר שטף מחאה וזעם מארגוני יהודים בארצות הברית. יותר מחצי שנה חלפה מאז, אבל הרבה לא השתנה. ראש הממשלה הסביר אז שהוא הקפיא רק חלקים ממתווה הכותל, והנחה להאיץ את העבודות הפיזיות בפועל על רחבת תפילה שוויונית.

המשלחת שנפגשה היום עם בכירים פוליטיים, בהם ראש הממשלה, הצהירה כי כוונתה למנוע את השפעתה של הקהילה הרפורמית על תהליך קבלת ההחלטות בישראל בנושאים אלה. "הרפורמים הולכים ונעלמים", אמר שלמה ורדיגר, ראש המשלחת המכהן כיו"ר חבר הנאמנים של אגודת ישראל בארצות הברית. "המשפחות האורתודוקסיות הולכות וגדלות פי כמה וכמה".

ורדיגר, כמו גם שאר חברי המשלחת, הגיעו כדי להעביר מסר לפיו "כשמדברים על יהדות ארצות הברית זה לא רק הרפורמים והקונסרבטיבים. אנחנו מייצגים את הרוב ואנחנו דורשים להיות חלק ממקבלי ההחלטות". שר האוצר משה כחלון התחייב בפניהם כי בפעם הבאה שנושא הכותל והגיור יחזור לדיון בממשלה, קולם יישמע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חברי המשלחת מיהודי ארה"ב מהזרם הרפורמי והקונסרבטיבי עם אבי גבאי. שלומי כהן, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר העבודה אבי גבאי עם חברי המשלחת/מערכת וואלה! NEWS, שלומי כהן

מעבר להתחייבויות להמשיך בתרומה ובקשר עם ישראל, חברי המשלחת ניסו לקשור בפגישה עם השרים את בחירתו של טראמפ לנשיאות לקשר עם היהדות האורתודוקסית בארץ ובארצות הברית כך שיחושו חובה לראות בהם חלק מיהדות ארצות הברית. "הם מאד מעריכים אתכם. היום, יש למדינת ישראל וליהדות האורתודוקסית חברים טובים בבית הלבן".

רות ליכטנשטיין, הבעלים של עיתון החרדי "המודיע" באנגלית וחברת משלחת, טענה כי ב"ישראל קיים פייק ניוז לפיו הרפורמים והקונסרבטיבים מייצגים את היהודים בארצות הברית. אבל המציאות הפוכה. הם מאבדים את הדור הצעיר שמתרחק מהיהדות ומהזדהות עם ישראל. רבים מהצעירים מתרחקים מכל סממן יהודי ולא מעטים מהם נמנים על חוגי השמאל הקיצוני שתומך ב-BDS". בפגישות גם השתתף ד"ר ארווין לייבוביץ'.

יהודי ארצות הברית האורתודוקסים שמנסים להחליש את כוחם של הזרמים הלא אורתודוקסים בתהליך קבלת ההחלטות בישראל, מקבלים כמעט באופן טבעי את תמיכת ראשי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה. האחרונים מחזיקים לרוב באותם עמדות, אך ספק אם תהיה להם השפעה דרמטית על הקשר שנוצר בין ההנהגה הפוליטית החילונית ליהודים רפורמים וקונסרבטיבים שמתקיימת שנים ארוכות, עם עליות ומורדות עד לאחרונה.

חברי המשלחת מיהודי ארה"ב מהזרם הרפורמי והקונסרבטיבי עם  עם יו"ר הכנסת אדלשטיין. שלומי כהן, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר הכנסת אדלשטיין נועד עם ראשי הקהילה במשכן/מערכת וואלה! NEWS, שלומי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully