וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הכנסיות: נתניהו וברקת סיכמו על הקמת צוות לגיבוש פתרון

הצוות, שבראשו יעמוד השר הנגבי, יהיה אמון על פתרון לסוגיית הארנונה על שטחים שבבעלות הכנסיות. בתגובה הודיעו ראשי הכנסיות כי כנסיית הקבר תיפתח מחדש, לאחר שנסגרה במחאה על הצעת החוק להפקעת השטחים

צילום: סי אם סי ורוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: ראשי הכנסיות מודיעים על סגירת כנסיית הקבר, השבוע)

בעקבות מחאת ראשי הכנסיות הודיעו היום (ראשון) הממשלה ועיריית ירושלים על הקפאת החוק להפקעת קרקעות כנסייה וההליכים לגביית ארנונה. עוד הוחלט על הקמת צוות לגיבוש פתרון לסוגיית הארנונה וכן הוחלט על בחינת נושא הקרקעות שהכנסייה מכרה.

בעקבות ההחלטה הודיעו ראשי הכנסיות על פתיחת כנסיית הקבר, שנסגרה ביום ראשון במחאה על שתי היוזמות. "אנו מקבלים בתודה את ההצהרה שפורסמה על ידי ראש הממשלה ומודים לכל מי שעבד ללא לאות כדי לשמר את הנוכחות הנוצרית בירושלים ולהגן על הסטטוס קוו", נכתב בהודעה מטעמם. "לאחר ההתערבות של נתניהו, הכנסיות מצפות לעבוד עם השר הנגבי ועם כל אלה שאוהבים את ירושלים כדי להבטיח שהעיר הקדושה שלנו, היכן שנוכחותנו הנוצרית ממשיכה לעמוד בפני אתגרים, תישאר מקום שבו שלוש הדתות המונותאיסטיות יוכלו לחיות ולשגשג יחד". הכנסייה תיפתח כבר מחר בשעה 4:00 לפנות בוקר.

כנסיית הקבר. Bernhard Richter, ShutterStock
צפויה להיפתח מחדש בעקבות ההתפתחות. כנסיית הקבר/ShutterStock, Bernhard Richter

בהודעה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש העיר ניר ברקת נכתב כי יוקם צוות בין-משרדי בראשות השר צחי הנגבי לסוגיית הארנונה על נכסים שבבעלות הכנסיות ואינם בתי תפילה וכן כי ינוהל משא ומתן עם נציגי הכנסיות להסדרת הנושא. הצוות יכלול נציגים ממשרדי האוצר, החוץ והפנים ומעיריית ירושלים. לאור זאת, העירייה תקפיא את הליכי הגבייה שהחלה בחודשיים האחרונים. בהתייחס לסוגיית קרקעות הכנסייה שנמכרו, נכתב בהודעה כי נתניהו ביקש מהשר הנגבי לבחון את הנושא וכי בזמן זה תושהה כל חקיקה בנושא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכונת טלבייה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות זאת, חברת הכנסת רחל עזרה, שיזמה את הצעת החוק המאפשרת להפקיע קרקעות שהכנסייה מכרה, מסרה כי ההצעה תעלה להצבעה בוועדת השרים ביום ראשון הקרוב. "ההצעה נועדה לסייע לאלפים מתושבי ירושלים, שגרים על אדמות שמכרה הכנסייה", אמרה עזריה. "בשנים האחרונות יזמים שקנו מהכנסייה קרקעות בזול עוברים מדלת לדלת ודורשים בין 200 ל-500 מיליון שקלים מדיירים שגרים שם כבר שנים על הזכות לגור בדירתם. חשוב להבהיר שאין כל כוונה לפגוע בכנסייה. הצעת החוק אינה נוגעת לשטחים בבעלותה, אלא לשטחים שנמכרו".

הצעת החוק של עזריה תאפשר למדינה להפקיע את הקרקעות שהכנסיות מכרו מ-2010 בתמורה למתן פיצויים לבעלי הקרקע. שיעור הפיצויים ייקבע על ידי שר האוצר, ובאישור ועדת חוקה, חוק ומשפט. בעלי הזכויות יוכלו להשיג על גובה הפיצוי, אך לא על עצם העברת הזכויות. לפני אישור החוק בוועדה, ציינה עזריה כי היא "מקווה שהרוכשים יתעשתו ושנצליח להגיע לפתרון בהידברות ובהסכמה. אם זה לא יקרה, החוק יעביר את זכויות הקניין בקרקע וישיב אותן למדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 17:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully