וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פינוקיו" שוב שיקר: הבחירות בתאילנד נדחו פעם נוספת

27.2.2018 / 11:54

ראש הממשלה אמר כי הבחירות לא יתקיימו "מאוחר מפברואר" הבא, אחרי שאלו היו אמורות להתקיים בנובמבר. מתנגדיו, המכנים אותו שקרן, טוענים כי הוא מנסה לבסס את כוחו באמצעות החונטה הצבאית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת תאילנד, פריות צ'אן אוצ'ה, אמר היום (שלישי) כי הבחירות הכלליות שהבטיח לערוך בנובמבר הקרוב לא יתקיימו מאוחר מפברואר הבא. זאת הדחיה האחרונה מביני רבות של מערכת הבחירות במדינה, שצפויה לעורר זעם בקרב מתנגדי החונטה.

השלטון הצבאי הבטיח לקיים בחירות ודחה זאת כמה פעמים מאז ההפיכה ב-2014, שבו הופלה הממשלה האזרחית. בחודש שעבר שינה הפרלמנט, שחבריו מונו בידי הצבא, את חוק הבחירות ובכך דחה שוב את קיומן.

"אומר בבירור, הבחירות לא יתקיימו מאוחר יותר מפברואר 2019", אמר פריות, שנמצא תחת לחץ גובר מבית ומחוץ להשיב את הממשל האזרחי, בשיחה עם כתבים בבנגקוק.
מאות אנשים התגודדו בבנגקוק בשבועות האחרונים ודחקו בצבא שלא לדחות את ההצבעה, כחלק מגל המחאה הנרחב ביותר נגד החונטה מאז 2014. ביום שבת, לבשו המפגינים מסכות של פריות בדמות פינוקיו, וכינו אותו שקרן.

ראש החונטה הצבאית של תאילנד, פריות צ'אן-אוצ'ה, אוקטובר 2014. AP
מתכנן להישאר בשלטון גם אחרי הבחירות. ראש ממשלת תאילנד/AP

פונגת'פ ת'פקנג'נה, ראש ממשלה לשעבר ובכיר במפלגת האופוזיציה פאו תאי המייצגת את משפחת צ'ינוואט, אמר כי דחיית הבחירות האחרונה ניפצה את אמון האזרחים בהבטחותיו של ראש הממשלה. "רבים, כמוני, לא נותנים עוד משקל למה שראש הממשלה אומר", אמר לרויטרס. "הדחיה היא סימפטום של מי שנמצא בשלטון ויודע שאם יתקיימו בחירות, הוא יאבד אותו. זאת הסיבה שהם רוצים לדחות את הבחירות".

מנגד, סגן מנהיג המפלגה הדמוקרטית היריבה, אונגרט קלמפיבון, אמר כי ההכרזה על הדחיה האחרונה תעניק למשקיעים בהירות לגבי עתידה הפוליטי של תאילנד.

תאילנד מחולקת בין אלו התומכים בראשי הממשלה לשעבר ממשפחת צ'ינוואט, תקסין ויינגלאק, שהודחו בהפיכות צבאיות וחיים בגלות, לבין תומכי האליטה המלוכנית והצבאית בבנגקוק. מתנגדיו של ראש הממשלה טוענים כי הוא רוצה לדחות את ההצבעה כדי להבטיח שלצבא יישאר תפקיד מרכזי בחיים הפוליטיים. הוא רמז כי הוא ירצה להישאר בשלטון אחרי הבחירות, כפי שמאפשרת לו החוקה החדשה הקובעת כי "גורם חיצוני" יוכל להתמנות לראש הממשלה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פעילי פרו-דמוקרטיה לבושים מסכות פינקוי כלעג על ראש ממשלת תאילנד פריות צ'אן אוצ'ה במהלך הפגנה באוניברסיטה בבנגקוק 24 בפברואר 2018. רויטרס
מכנים את ראש הממשלה שקרן. הפגנה בבנגקוק, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully