וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: נימנע מתמיכה בחוקים הזויים עד שיעבור חוק לימודי תורה

27.2.2018 / 11:17

בפתח דיוני ועדת הכספים אמר גפני כי אם החוק לא יאושר, הסיעות החרדיות יצביעו נגד כל חוק של הקואליציה. "יותר לא משחקים בעניין הזה", אמר. ליברמן: "נתמוך אך ורק בחקיקה שיגבש צוות מקצועי במשרד הביטחון"

עריכה: יאיר דניאל

הסיעות החרדיות ממשיכות לדרוש הצבעה על חוק יסוד לימוד התורה כפתרון לחוק הגיוס מחר, חרף התנגדותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן וגורמים נוספים בקואליציה. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר הבוקר (שלישי) בפתח דיוני הוועדה כי "ביקשנו בעקבות פסיקת בג"ץ לעשות אחד מהשניים, פסקת התגברות (כך שבג"ץ לא יוכל לפסול את החוק - י"א) וכחלון התנגד לעניין הזה, אבל אמר שהוא יתמוך בכל חוק שנביא. אבל אז באנו ואמרנו חוק יסוד (לימודי תורה) וישראל ביתנו מתנגדת".

גפני הוסיף: "אני מודיע, לא אצביע יותר על החוקים ההזויים שאתם (הקואליציה) מביאים. עד היום הלכנו עם החוקים האלה כי אנחנו חלק מהקואליציה. לא אצביע יותר על חוקים הזויים. הכול יתנהל לפי הסדר. תביאו את חוק המואזין - נצביע נגד, חוק שלא מועיל בכלום, גם היום יש חוק שאוסר לעשות רעש. אנחנו יותר לא משחקים בעניין הזה".

ח"כ משה גפני, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"לא אצביע יותר על חוקים הזויים". גפני/ראובן קסטרו

מוקדם יותר התייחס ליברמן לגיוס החרדים ואמר כי "עמדת ישראל ביתנו ברורה ושקופה. אנו נתמוך אך ורק בחקיקה שיגבש הצוות המקצועי שהוקם במשרד הביטחון". בדף הפייסבוק שלו הוסיף ליברמן כי "בפגישתי הראשונה עם הצוות אמרתי לו 'לי כמו לכל הפוליטיקאים יש אג'נדה פוליטית ואני מבקש להתעלם ממנה. אני מבקש מכם לשמור על אג'נדה אחת ויחידה - צה"ל וביטחון אזרחי מדינת ישראל'".

לדבריו, "כחברה בקואליציה, ישראל ביתנו מוכנה להתפשר ולהתגמש בנושאים רבים חוץ מנושא אחד - ביטחון מדינת ישראל. לכן כל ניסיון להביא הצעה פוליטית בנושא טעון זה תתקל בהתנגדות נחרצת של כל חברותינו וחברינו בממשלה ובכנסת. אני מקווה שכולם יצליחו להתעלם משיקולים אלקטורליים ולהיצמד אך ורק לשיקולים ביטחוניים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, באוגדת עזה, 20 בפברואר 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מטרת חוק לימודי תורה להכיר בלימוד תורה בישיבות ובכוללים כ"ערך יסוד". הוא גובש בתגובה לפסילת חוק הגיוס על ידי בג"ץ לפני ארבעה חודשים. בחוק יסוד לימוד התורה המעודכן שיגישו המפלגות החרדיות הוסר סעיף 3 להצעת החוק לפיו "יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות בטחוני או לאומי. הזכות תובטח בחוק או מכוחו".

הסעיף הוסר מחשש שהוא יעורר התנגדות חריפה בקואליציה. שני הסעיפים שנותרו קובעים כי "לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי" וכי "מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה". מעבר לכך יגישו הסיעות החרדיות חוק נוסף שבו סעיפים טכניים רבים שנועדו לתקן את פסילת בג"ץ בחוק הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully