וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת החוקר שהתכתב עם השופטת: "התנהלות עניינית ומקובלת"

עו"ד ערן שחם-שביט מסר באמצעות עורך דינו כי בתיאום הארכות המעצר עם השופטת בתיק 4000 הוא למעשה עדכן שדרישתו לימי המעצר התקבלה ע"י המשטרה. השופטת פוזננסקי כץ שכרה את שירותיו של עורך הדין הפלילי ציון אמיר

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

ההתכתבות בין החוקר לשופטת - כל הפרטים

- בחדשות עשר פורסם כי שופטת המעצרים בפרשת בזק, רונית פוזננסקי כץ, תיאמה הארכות מעצר עם החוקר מטעם הרשות לניירות ערך
- החוקר כתב לשופטת: "תיראי מופתעת"
- בעקבות הפרסום: השופטת ביקשה להשתחרר מעיסוק בתיק
- שאול אלוביץ', אלי קמיר וניר חפץ הגיעו לדיון בהארכת מעצרם
- בנו של אלוביץ' ואשתו, המנכ"לית הנדלר ועמיקם שורר ישוחררו ללא דיון

חוקר הרשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, מסר היום (שני) באמצעות עורך דינו כי התנהלותו מול שופטת בית משפט השלום בתל אביב רונית פוזננסקי-כץ בפרשה 4000 הייתה "עניינית ובמסגרת המקובלת והלגיטימית של רשות חוקרת מול שופט מעצרי-ימים, שאינה דומה להתנהלות מול שופטים במשפט עצמו".

לוואלה! NEWS נודע כי השופטת עצמה, תיוצג על ידי עו"ד הפלילי הנודע ציון אמיר. אמיר ייצג בעבר את הנשיא האנס משה קצב, את המחבל היהודי עמי פופר ואת אחד הקטינים שהורשעו ברצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר.

על פי הפרסום בערוץ 10, שחם-שביט תיאם את הארכות המעצר עם השופטת והוסיף: "תיראי מופתעת". החוקר יצא לחופשה עד לסיום הבירור בעניינו בנציבות שירות המדינה, והשופטת ביקשה להשתחרר מניהול התיקים בעקבות הפרסום. אמש נפתחה חקירה בנציבות שירות המדינה נגד שחם-שביט. החוקרים לא לקחו ממנו את הטלפון הנייד, עד לכניסה לחקירתו במשרדי הנציבות. לפי סניגורו, אם יתבקש לעיין במכשיר הוא יסכים לעשות זאת.

עו"ד ערן שחם-שביט, בפברואר 2018. ראובן קסטרו
עו"ד שחם-שביט/ראובן קסטרו

"בניגוד לרושם השגוי שנוצר החל מהפרסום אמש, עו"ד שחם-שביט עדכן את השופטת, שגישתו המתונה ביחס לימי המעצר לחשודים - התואמת את הדברים שהביעה השופטת בדיונים - קנתה לה אחיזה בצח"מ (צוות החקירה המיוחד)", אמר עו"ד עודד סבוראי המייצג אותו. "עוד הוא מסר לשופטת כי הוא שמח לבשר לה שבעוד דקות ספורות היא תקבל הודעה מעמיתיו לצח"מ, חוקרי להב 433, כי החליטו לשחרר שניים מהחשודים".

עוד הוסיף: "באשר לבקשה להארכת המעצר של שני חשודים נוספים, עדכן עו"ד שחם-שביט את השופטת, כי עמיתיו צפויים לבקש הארכת מעצר של שלושה ימים, אולם הוא - כנציג הרשות לניירות ערך - סבור שניתן להסתפק ביומיים. אנו מצפים כי הבדיקה תסתיים במהרה ועו"ד שחם שביט ישוב לעבודתו".

השופטת רונית פוזננסקי כץ. אתר בתי המשפט, מערכת וואלה! NEWS
השופטת פוזננסקי-כץ/מערכת וואלה! NEWS, אתר בתי המשפט

הקשר בין שחם-שביט לשופטת התפתח במהלך הסיבוב הראשון של תיק בזק - שנחקר רק על ידי הרשות לניירות ערך, והחל בחודש יוני האחרון. לאורך כל התקופה הזו הקשר ביניהם התבצע באמצעות הוואטסאפ, בעניינים לוגיסטיים בלבד. לאחר סיום החקירה הראשונה התיק עבר לפרקליטות.

בשלב זה התגלעה מחלוקת בין המשטרה לרשות לניירות ערך לגבי סמכות החקירה. שני הגופים פנו ליועץ המשפטי לממשלה, ומנדלבליט החליט להקים צוות חקירה מאוחד משתי היחידות. הצוות הזה אחראי על חקירת תיק 4000 כפי שאנחנו מכירים אותו. בשל היכרותה עם התיק, פוזננסקי-כץ, מונתה לדון גם בדיוני המעצר של תיק 4000, למרות שהיא נמצאת בשבתון. אין לה עוזר משפטי בגלל שהיא בשבתון ולכן היא מתנהל ישירות מול החוקרים.

התכתבות בין השופטת רונית פוזננסקי כץ לבין חוקר הרשות לניירות ערך ערן שחם שביט, פברואר 2017. חדשות עשר, צילום מסך
התכתבות בין השופטת רונית פוזננסקי כץ לבין חוקר הרשות לניירות ערך ערן שחם שביט, פברואר 2017/צילום מסך, חדשות עשר

במהלך דיוני המעצר, מתברר שיש הבדלי גישות בין חוקרי הרשות לניירות ערך לחוקרי להב 433. השופטת מגלה את דעתה שצריך להבחין בין העצורים השונים ולהסתפק בפחות ימי המעצר. שחם-שביט, שהתמנה לעבוד מול השופטת בגלל ההיכרות שלו מהסיבוב הראשון בתיק בזק, מחזיק בדעה דומה לשלה. להב מציגים גישה קשוחה יותר. ההתכתבות שפורסמה אתמול וההתכתבות המלאה שפורסמה היום נוגעות לדיונים שהתנהלו בלשכת השופטת ולא באולם הדיונים. בדיונים אלו, הוצגו לה, במעמד צוות החקירה בלבד, חומרי חקירה. אתמול נקבע דיון בבית המשפט, וצוות החקירה שכלל את נציגי להב 433 והרשות לניירות ערך התבקש להגיע לפני הדיון ללשכת השופטת. בהתאם לפרוצדורה שננקטה בתיק במהלך כל חקירת תיק בזק, הדבר תואם בין שחם-שביט לשופטת באמצעות וואטסאפ.

כל סוגיית "ההפתעה" נוגעת למעשה לדיון שהתקיים בלשכת השופטת, ולהבדל הגישות בין נציג הרשות לבין נציגי להב. למעשה, מדובר בהצגה שנועדה לעיניהם של נציגי להב בלבד. ההתכתבות עצמה, כך לפי גרסתו של שחם-שביט, התבצעה דקות ספורות לפני שנציגי להב נכנסו ביחד עמו ללשכת השופטת.

גלעד ארדן בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"התגובה המיידית חשובה מאוד", השר לביטחון פנים גלעד ארדן/ראובן קסטרו

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לפרשה הבוקר, ואמר: "חשוב מאד שהתגובה הייתה מידית כי מדובר במקרה מזעזע, פגיעה במעצר היא פגיעה קשה בחירויות הפרט. נחקרים או חשודים מאמינים שהם מקבלים הליך הוגן ואפשרות לשכנע את השופט שאין סיבה לעצור אותם. ופה, שאנחנו נחשפים לכך שהשופטת קובעת את עמדתה מראש ומתאמת אותה עם נציג התביעה, זה באמת דבר מזעזע בעיניי -זו אפילו בעיניי עבירה פלילית, ואני מקווה שישקלו פה חקירה פלילית מעבר להליך המשמעתי, אבל טוב שההליך היה מיידי, טוב שהם הושעו מיד מתפקידם ואני חושב שברור לכולנו שהם סיימו את דרכם במערכת המשפט ובמערכת האכיפה".

לדבריו, "שרת המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון פעלו מאד מהר, ואין לי ספק שנציב פניות השופטים גם הוא יפעל מהר. ואני אומר שראוי בעיניי שצריך לשקול פתיחת חקירה פלילית כיוון שהמעשה הזה הוא כל כך חמור והפוטנציאל שלו לפגוע באמון הציבור במערכת האכיפה ובמערכת המשפט הוא כל כך גבוה, שזה בעיניי ראוי שיסתיים גם בהליך פלילי ולא רק בהליך משמעתי".

במהלך הבוקר הובאו לדיון בהארכת מעצרם חשודי הפרשה, כשהם דורשים להשתחרר מאחר שהתהליך נגדם זוהם. הדיון עוסק בהארכת מעצרם של בעל השליטה בחברת בזק, שאול אלוביץ' וכן יועצי התקשורת ניר חפץ ואלי קמיר. איריס אלוביץ', אור אלוביץ', המנכ"לית סטלה הנדלר ועמיקם שורר צפויים להשתחרר היום ללא דיון בהארכת מעצרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully